Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK VE TASARIM KONUŞMALARI-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Seher Oya AKMAN, Dr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, sağlık alanında tasarım nosyonunun varlığını genel sağlık hizmet trendleri ve tüketim ilişkileri içinde işler. Öğrenci genel tartışma atmosferi içinde, güncel tasarım edimleri ve sağlık hizmetleri arasındaki ilişkiyi etüt eder ve geleceğe yönelik potansiyel keşfeder.
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlık Hizmetlerinde Tasarım,Tasarım ve Sağlık Hizmetleri arasındaki ilişkinin tartışılması,Tasarım araştırma yöntemlerinin incelenmesi,Tasarım araştırma yöntemlerinin incelenmesi, Tasarım trendlerinin incelenmesi,Tasarım trendlerinin incelenmesi,Tasarım trendlerinin incelenmesi,Sağlık Tasarımı kavramının irdelenmesi,Sağlık Tasarımı kavramı üzerine tartışmalar,Sağlık Tasarımı kavramı üzerine tartışmalar,Sağlık Tasarımı kavramı üzerine tartışmalar.,Sağlık Tasarımı üzerine tartışmalar,Sağlık Tasarımı üzerine tartışmalar,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Medikal tasarım oluşturma ilkelerini tanımlar.10, 19, 9E
2. Sağlık hizmetlerini ilgilendiren tasarım trendlerini inceler.10, 13, 9E
3. Tasarım araştırma yöntemleri ile geleceğe yönelik sağlık ürün ve hizmetleri arasında bağ kurar.10, 9E
4. Sağlık yapılarının planlama, programlama, tasarım, yapım ve kullanım bağlamında disiplinler arası çalışma prensiplerini değerlendirir.13, 18, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlık Hizmetlerinde Tasarım
2Tasarım ve Sağlık Hizmetleri arasındaki ilişkinin tartışılması
3Tasarım araştırma yöntemlerinin incelenmesi
4Tasarım araştırma yöntemlerinin incelenmesi
5 Tasarım trendlerinin incelenmesi
6Tasarım trendlerinin incelenmesi
7Tasarım trendlerinin incelenmesi
8Sağlık Tasarımı kavramının irdelenmesi
9Sağlık Tasarımı kavramı üzerine tartışmalar
10Sağlık Tasarımı kavramı üzerine tartışmalar
11Sağlık Tasarımı kavramı üzerine tartışmalar.
12Sağlık Tasarımı üzerine tartışmalar
13Sağlık Tasarımı üzerine tartışmalar
14Genel Değerlendirme
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
X
2
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
X
3
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
4
Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir.
X
5
Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür.
6
Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır.
X
7
Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir.
X
8
Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder.
X
9
Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler144
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı166
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)46
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(46/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK VE TASARIM KONUŞMALARI-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Seher Oya AKMAN, Dr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, sağlık alanında tasarım nosyonunun varlığını genel sağlık hizmet trendleri ve tüketim ilişkileri içinde işler. Öğrenci genel tartışma atmosferi içinde, güncel tasarım edimleri ve sağlık hizmetleri arasındaki ilişkiyi etüt eder ve geleceğe yönelik potansiyel keşfeder.
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlık Hizmetlerinde Tasarım,Tasarım ve Sağlık Hizmetleri arasındaki ilişkinin tartışılması,Tasarım araştırma yöntemlerinin incelenmesi,Tasarım araştırma yöntemlerinin incelenmesi, Tasarım trendlerinin incelenmesi,Tasarım trendlerinin incelenmesi,Tasarım trendlerinin incelenmesi,Sağlık Tasarımı kavramının irdelenmesi,Sağlık Tasarımı kavramı üzerine tartışmalar,Sağlık Tasarımı kavramı üzerine tartışmalar,Sağlık Tasarımı kavramı üzerine tartışmalar.,Sağlık Tasarımı üzerine tartışmalar,Sağlık Tasarımı üzerine tartışmalar,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Medikal tasarım oluşturma ilkelerini tanımlar.10, 19, 9E
2. Sağlık hizmetlerini ilgilendiren tasarım trendlerini inceler.10, 13, 9E
3. Tasarım araştırma yöntemleri ile geleceğe yönelik sağlık ürün ve hizmetleri arasında bağ kurar.10, 9E
4. Sağlık yapılarının planlama, programlama, tasarım, yapım ve kullanım bağlamında disiplinler arası çalışma prensiplerini değerlendirir.13, 18, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlık Hizmetlerinde Tasarım
2Tasarım ve Sağlık Hizmetleri arasındaki ilişkinin tartışılması
3Tasarım araştırma yöntemlerinin incelenmesi
4Tasarım araştırma yöntemlerinin incelenmesi
5 Tasarım trendlerinin incelenmesi
6Tasarım trendlerinin incelenmesi
7Tasarım trendlerinin incelenmesi
8Sağlık Tasarımı kavramının irdelenmesi
9Sağlık Tasarımı kavramı üzerine tartışmalar
10Sağlık Tasarımı kavramı üzerine tartışmalar
11Sağlık Tasarımı kavramı üzerine tartışmalar.
12Sağlık Tasarımı üzerine tartışmalar
13Sağlık Tasarımı üzerine tartışmalar
14Genel Değerlendirme
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
X
2
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
X
3
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
4
Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir.
X
5
Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür.
6
Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır.
X
7
Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir.
X
8
Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder.
X
9
Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:10