Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ŞEBEKE MODELLERİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hakan TOZAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Hakan TOZAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler şebeke problemlerini belirleyip formüle edebilir, tam sayılı programlama problemlerini belirleyip formüle edebilir , tam sayılı ve lineer olamayan programlama modellerini kurabilir, uygun çözüm yöntemlerini belirleyip uygulayabilir
Dersin İçeriğiBu ders; Linear Programlama tekrarı ve ağ modellerine giriş,Ulaştırma ve geçici Konaklama Modelleri,Atama Modelleri,Kapsayan ağaç problemleri - Prim algoritması, Kruskal algoritması,En kısa yol Problemleri,Maksimum akış problemleri Ford-Fulkerson Algoritması,Çok bileşenli Akış ve ağ sentezi sorunları,Tamsayı programlamaya giriş,Tamsayı programlama problemlerini formüle etme,Karışık tamsayı programlama problemlerini formüle etme,Tamsayı programlama problemlerini çözme- branch and bound method and
cutting plane algorithm,Dinamik Programlama,Nonlinear Programlama,Kısıtlı doğrusal olmayan çözümü çözmek için Lagrange çarpanları ve Kuhn-Tucker koşulları programlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ulaştırma modellerini tanımlar.12, 13, 14, 6, 8, 9A, E, G
Geçici konaklama modellerini tanımlar.12, 13, 14, 16, 6, 8, 9A, G
Atama modellerini tanımlar.12, 13, 14, 6, 8, 9A, E
Ağ modellerini tanımlar ve uygun algoritmalar ile çözer.12, 13, 14, 6, 8, 9E, G
Tam sayılı programlama modellerini tanımlar ve uygun algoritmalar ile çözer.12, 13, 14, 19, 6, 8, 9A, E, G
Matematiksel programlama yazılımı kullanarak matematiksel modelleri çözer, duyarlılık analizi yapar.12, 13, 14, 16, 6, 8, 9A, E, G
Matematiksel programlama yazılımı kullanarak matematiksel modelleri çözer, duyarlılık analizi yapar. 12, 13, 14, 16, 6, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Linear Programlama tekrarı ve ağ modellerine girişDers Notları
2Ulaştırma ve geçici Konaklama ModelleriDers Notları
3Atama ModelleriDers Notları
4Kapsayan ağaç problemleri - Prim algoritması, Kruskal algoritmasıDers Notları
5En kısa yol ProblemleriDers Notları
6Maksimum akış problemleri Ford-Fulkerson AlgoritmasıDers Notları
7Çok bileşenli Akış ve ağ sentezi sorunlarıDers Notları
8Tamsayı programlamaya girişDers Notları
9Tamsayı programlama problemlerini formüle etmeDers Notları
10Karışık tamsayı programlama problemlerini formüle etmeDers Notları
11Tamsayı programlama problemlerini çözme- branch and bound method and
cutting plane algorithm
Ders Notları
12Dinamik ProgramlamaDers Notları
13Nonlinear ProgramlamaDers Notları
14Kısıtlı doğrusal olmayan çözümü çözmek için Lagrange çarpanları ve Kuhn-Tucker koşulları programlamaDers Notları
Kaynak
Yöneylem Araştırması, Hamdy A. Taha. 6.Basımdan Çeviri ISBN: 9789758431069 ; Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
X
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10220
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı81296
Ara Sınav ve Hazırlığı13232
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)230
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ŞEBEKE MODELLERİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hakan TOZAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Hakan TOZAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler şebeke problemlerini belirleyip formüle edebilir, tam sayılı programlama problemlerini belirleyip formüle edebilir , tam sayılı ve lineer olamayan programlama modellerini kurabilir, uygun çözüm yöntemlerini belirleyip uygulayabilir
Dersin İçeriğiBu ders; Linear Programlama tekrarı ve ağ modellerine giriş,Ulaştırma ve geçici Konaklama Modelleri,Atama Modelleri,Kapsayan ağaç problemleri - Prim algoritması, Kruskal algoritması,En kısa yol Problemleri,Maksimum akış problemleri Ford-Fulkerson Algoritması,Çok bileşenli Akış ve ağ sentezi sorunları,Tamsayı programlamaya giriş,Tamsayı programlama problemlerini formüle etme,Karışık tamsayı programlama problemlerini formüle etme,Tamsayı programlama problemlerini çözme- branch and bound method and
cutting plane algorithm,Dinamik Programlama,Nonlinear Programlama,Kısıtlı doğrusal olmayan çözümü çözmek için Lagrange çarpanları ve Kuhn-Tucker koşulları programlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ulaştırma modellerini tanımlar.12, 13, 14, 6, 8, 9A, E, G
Geçici konaklama modellerini tanımlar.12, 13, 14, 16, 6, 8, 9A, G
Atama modellerini tanımlar.12, 13, 14, 6, 8, 9A, E
Ağ modellerini tanımlar ve uygun algoritmalar ile çözer.12, 13, 14, 6, 8, 9E, G
Tam sayılı programlama modellerini tanımlar ve uygun algoritmalar ile çözer.12, 13, 14, 19, 6, 8, 9A, E, G
Matematiksel programlama yazılımı kullanarak matematiksel modelleri çözer, duyarlılık analizi yapar.12, 13, 14, 16, 6, 8, 9A, E, G
Matematiksel programlama yazılımı kullanarak matematiksel modelleri çözer, duyarlılık analizi yapar. 12, 13, 14, 16, 6, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Linear Programlama tekrarı ve ağ modellerine girişDers Notları
2Ulaştırma ve geçici Konaklama ModelleriDers Notları
3Atama ModelleriDers Notları
4Kapsayan ağaç problemleri - Prim algoritması, Kruskal algoritmasıDers Notları
5En kısa yol ProblemleriDers Notları
6Maksimum akış problemleri Ford-Fulkerson AlgoritmasıDers Notları
7Çok bileşenli Akış ve ağ sentezi sorunlarıDers Notları
8Tamsayı programlamaya girişDers Notları
9Tamsayı programlama problemlerini formüle etmeDers Notları
10Karışık tamsayı programlama problemlerini formüle etmeDers Notları
11Tamsayı programlama problemlerini çözme- branch and bound method and
cutting plane algorithm
Ders Notları
12Dinamik ProgramlamaDers Notları
13Nonlinear ProgramlamaDers Notları
14Kısıtlı doğrusal olmayan çözümü çözmek için Lagrange çarpanları ve Kuhn-Tucker koşulları programlamaDers Notları
Kaynak
Yöneylem Araştırması, Hamdy A. Taha. 6.Basımdan Çeviri ISBN: 9789758431069 ; Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
X
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:33Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:34