Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve Yüsra DOĞAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve Yüsra DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTedarik Zincirlerinin genel yapısını tanıtmak ve tedarik zincirlerinde karşılaşılan problemleri incelemek.
Dersin İçeriğiBu ders; Tedarik Zinciri ve Tedarik Zinciri Yönetimi Nedir? Tedarik Zinciri Yönetiminde Temel Sorunlar,Tedarik Zinciri Faaliyetleri-I,Tedarik Zinciri Faaliyetleri-II,Tedarik Zinciri Dağıtım Ağı Tasarımı-I,Tedarik Zinciri Dağıtım Ağı Tasarımı-II,Dağıtım Ağı Tasarım Adımları ve Modelleri-II,Dağıtım Şebekesi Tasarım Aşamaları ve Modelleri-II (Tesis Yerleşimi ve Kapasite Atama Modelleri),Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri-III (Yerçekimi Yerleşim Modelleri),Tedarik Zincirlerinde Stok Planlama ve Yönetimi: Ekonomik Sipariş Miktarı Modeli,Tedarik Zincirlerinde Envanter Planlama ve Yönetimi: Ortak Sipariş Modelleri -I,Tedarik Zincirlerinde Envanter Planlama ve Yönetimi: Ortak Sipariş Modelleri -II,Tedarik Zincirlerinde Koordinasyonun Önemi-I,Tedarik Zincirlerinde Koordinasyonun Önemi-II,Tedarik Zincirlerinde Belirsizlik Yönetimi: Menkul Kıymet Stokları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Tesis yeri belirleme ve kapasite dağıtım kararlarında optimizasyon tekniklerini kullanır.1, 2, 3, 6A, C
2. Bir tedarik zincirindeki optimal çevrim stok miktarını analiz eder.1, 2, 3, 6A, C
3. Maliyetleri arttırmaksızın çevrim stoğu ve sipariş miktarını düşüren yönetimsel kaldıraçları tanımlar.1, 2, 3, 6A, C
4. Güvenlik stok rolünü yorumlar.1, 2, 3A, C
5. Gerekli güvenlik stok seviyelerini etkileyen faktörleri tanımlar.1, 2, 3A, C
6. Bir tedarik zincirindeki temel bileşenleri tanımlar.2, 3A, C
7. Bir tedarik zincirindeki çevrim bakış açısını ve itme-çekme bakış açısını tanımlar.1, 2, 3A, C
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tedarik Zinciri ve Tedarik Zinciri Yönetimi Nedir? Tedarik Zinciri Yönetiminde Temel SorunlarDers Notları
2Tedarik Zinciri Faaliyetleri-IDers Notları
3Tedarik Zinciri Faaliyetleri-IIDers Notları
4Tedarik Zinciri Dağıtım Ağı Tasarımı-IDers Notları
5Tedarik Zinciri Dağıtım Ağı Tasarımı-IIDers Notları
6Dağıtım Ağı Tasarım Adımları ve Modelleri-IIDers Notları
7Dağıtım Şebekesi Tasarım Aşamaları ve Modelleri-II (Tesis Yerleşimi ve Kapasite Atama Modelleri)Ders Notları
8Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri-III (Yerçekimi Yerleşim Modelleri)Ders Notları
9Tedarik Zincirlerinde Stok Planlama ve Yönetimi: Ekonomik Sipariş Miktarı ModeliDers Notları
10Tedarik Zincirlerinde Envanter Planlama ve Yönetimi: Ortak Sipariş Modelleri -IDers Notları
11Tedarik Zincirlerinde Envanter Planlama ve Yönetimi: Ortak Sipariş Modelleri -IIDers Notları
12Tedarik Zincirlerinde Koordinasyonun Önemi-IDers Notları
13Tedarik Zincirlerinde Koordinasyonun Önemi-IIDers Notları
14Tedarik Zincirlerinde Belirsizlik Yönetimi: Menkul Kıymet StoklarıDers Notları
Kaynak
Tedarik Zinciri Yönetimi: Strateji, Planlama ve Operasyon. Sunil Chopra, Peter Meindl. Nobel Akademik Yayıncılık. Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
X
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme8540
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6636
Okul Dışı Diğer Faaliyetler248
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı6530
Ara Sınav ve Hazırlığı7535
Genel Sınav ve Hazırlığı6848
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)239
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(239/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve Yüsra DOĞAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve Yüsra DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTedarik Zincirlerinin genel yapısını tanıtmak ve tedarik zincirlerinde karşılaşılan problemleri incelemek.
Dersin İçeriğiBu ders; Tedarik Zinciri ve Tedarik Zinciri Yönetimi Nedir? Tedarik Zinciri Yönetiminde Temel Sorunlar,Tedarik Zinciri Faaliyetleri-I,Tedarik Zinciri Faaliyetleri-II,Tedarik Zinciri Dağıtım Ağı Tasarımı-I,Tedarik Zinciri Dağıtım Ağı Tasarımı-II,Dağıtım Ağı Tasarım Adımları ve Modelleri-II,Dağıtım Şebekesi Tasarım Aşamaları ve Modelleri-II (Tesis Yerleşimi ve Kapasite Atama Modelleri),Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri-III (Yerçekimi Yerleşim Modelleri),Tedarik Zincirlerinde Stok Planlama ve Yönetimi: Ekonomik Sipariş Miktarı Modeli,Tedarik Zincirlerinde Envanter Planlama ve Yönetimi: Ortak Sipariş Modelleri -I,Tedarik Zincirlerinde Envanter Planlama ve Yönetimi: Ortak Sipariş Modelleri -II,Tedarik Zincirlerinde Koordinasyonun Önemi-I,Tedarik Zincirlerinde Koordinasyonun Önemi-II,Tedarik Zincirlerinde Belirsizlik Yönetimi: Menkul Kıymet Stokları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Tesis yeri belirleme ve kapasite dağıtım kararlarında optimizasyon tekniklerini kullanır.1, 2, 3, 6A, C
2. Bir tedarik zincirindeki optimal çevrim stok miktarını analiz eder.1, 2, 3, 6A, C
3. Maliyetleri arttırmaksızın çevrim stoğu ve sipariş miktarını düşüren yönetimsel kaldıraçları tanımlar.1, 2, 3, 6A, C
4. Güvenlik stok rolünü yorumlar.1, 2, 3A, C
5. Gerekli güvenlik stok seviyelerini etkileyen faktörleri tanımlar.1, 2, 3A, C
6. Bir tedarik zincirindeki temel bileşenleri tanımlar.2, 3A, C
7. Bir tedarik zincirindeki çevrim bakış açısını ve itme-çekme bakış açısını tanımlar.1, 2, 3A, C
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tedarik Zinciri ve Tedarik Zinciri Yönetimi Nedir? Tedarik Zinciri Yönetiminde Temel SorunlarDers Notları
2Tedarik Zinciri Faaliyetleri-IDers Notları
3Tedarik Zinciri Faaliyetleri-IIDers Notları
4Tedarik Zinciri Dağıtım Ağı Tasarımı-IDers Notları
5Tedarik Zinciri Dağıtım Ağı Tasarımı-IIDers Notları
6Dağıtım Ağı Tasarım Adımları ve Modelleri-IIDers Notları
7Dağıtım Şebekesi Tasarım Aşamaları ve Modelleri-II (Tesis Yerleşimi ve Kapasite Atama Modelleri)Ders Notları
8Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri-III (Yerçekimi Yerleşim Modelleri)Ders Notları
9Tedarik Zincirlerinde Stok Planlama ve Yönetimi: Ekonomik Sipariş Miktarı ModeliDers Notları
10Tedarik Zincirlerinde Envanter Planlama ve Yönetimi: Ortak Sipariş Modelleri -IDers Notları
11Tedarik Zincirlerinde Envanter Planlama ve Yönetimi: Ortak Sipariş Modelleri -IIDers Notları
12Tedarik Zincirlerinde Koordinasyonun Önemi-IDers Notları
13Tedarik Zincirlerinde Koordinasyonun Önemi-IIDers Notları
14Tedarik Zincirlerinde Belirsizlik Yönetimi: Menkul Kıymet StoklarıDers Notları
Kaynak
Tedarik Zinciri Yönetimi: Strateji, Planlama ve Operasyon. Sunil Chopra, Peter Meindl. Nobel Akademik Yayıncılık. Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
X
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:33Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:34