Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YÜKSEK LİSANS SEMİNER-Güz Dönemi0+0-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bahadır Kürşat GÜNTÜRK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin öncelikli amacı lisansüstü öğrencilerinin sunum ve tartışma becerilerini geliştirir, onları lisansüstü programları sırasınca gerek derselerinde gerekse katılacakları kongre ve konferanslarda yapacakları sözlü veya poster bildirilerine hazırlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Seminer Dersine Giriş ,Genel Sunum Teknikleri ve Yapılması/Yapılmaması Gerekenler ,Sunulacak Sunum Konularının (Araştırma Makalelerinin) Seçimi ,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenci, teknik ve / veya bilimsel dergilerde sunulan bilgileri analiz ederek, oluşturarak / oluşturarak ve değerlendirerek aktif ve katılımcı bir katılımcı olur. 10, 16, 18A, F
Öğrenci en iyi uygulamaları inceleyecek ve bunları PowerPoint, Prezi veya başka bir bilgisayar yazılımı gibi bir sunum yazılımı kullanarak kaliteli bir bilimsel sunum tasarlamak, geliştirmek ve sunmak için uygular.10, 16, 18A, F
Öğrenci, diğer öğrencilerin çalışmalarının eleştirel değerlendirmesini yapar. 10, 16, 18A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Seminer Dersine Giriş Ders bilgilerinin incelenmesi.
2Genel Sunum Teknikleri ve Yapılması/Yapılmaması Gerekenler Sunum hakkında genel bilgiler edinme.
3Sunulacak Sunum Konularının (Araştırma Makalelerinin) Seçimi Literatür taraması.
4Öğrenci SunumlarıSunuma hazırlık ve prova yapma.
5Öğrenci SunumlarıSunuma hazırlık ve prova yapma.
6Öğrenci SunumlarıSunuma hazırlık ve prova yapma.
7Öğrenci SunumlarıSunuma hazırlık ve prova yapma.
8Öğrenci SunumlarıSunuma hazırlık ve prova yapma.
9Öğrenci SunumlarıSunuma hazırlık ve prova yapma.
10Öğrenci SunumlarıSunuma hazırlık ve prova yapma.
11Öğrenci SunumlarıSunuma hazırlık ve prova yapma.
12Öğrenci SunumlarıSunuma hazırlık ve prova yapma.
13Öğrenci SunumlarıSunuma hazırlık ve prova yapma.
14Öğrenci SunumlarıSunuma hazırlık ve prova yapma.
Kaynak
"Üniversiteler İçin İngilizce Sunum Konuşma Kılavuzu Presentation Phrasebook" - http://englishforuniversity.com web sitesinden eğitim amaçlı ücretsiz indirilmesine izin verilir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14114
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi1105105
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YÜKSEK LİSANS SEMİNER-Güz Dönemi0+0-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bahadır Kürşat GÜNTÜRK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin öncelikli amacı lisansüstü öğrencilerinin sunum ve tartışma becerilerini geliştirir, onları lisansüstü programları sırasınca gerek derselerinde gerekse katılacakları kongre ve konferanslarda yapacakları sözlü veya poster bildirilerine hazırlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Seminer Dersine Giriş ,Genel Sunum Teknikleri ve Yapılması/Yapılmaması Gerekenler ,Sunulacak Sunum Konularının (Araştırma Makalelerinin) Seçimi ,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenci, teknik ve / veya bilimsel dergilerde sunulan bilgileri analiz ederek, oluşturarak / oluşturarak ve değerlendirerek aktif ve katılımcı bir katılımcı olur. 10, 16, 18A, F
Öğrenci en iyi uygulamaları inceleyecek ve bunları PowerPoint, Prezi veya başka bir bilgisayar yazılımı gibi bir sunum yazılımı kullanarak kaliteli bir bilimsel sunum tasarlamak, geliştirmek ve sunmak için uygular.10, 16, 18A, F
Öğrenci, diğer öğrencilerin çalışmalarının eleştirel değerlendirmesini yapar. 10, 16, 18A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Seminer Dersine Giriş Ders bilgilerinin incelenmesi.
2Genel Sunum Teknikleri ve Yapılması/Yapılmaması Gerekenler Sunum hakkında genel bilgiler edinme.
3Sunulacak Sunum Konularının (Araştırma Makalelerinin) Seçimi Literatür taraması.
4Öğrenci SunumlarıSunuma hazırlık ve prova yapma.
5Öğrenci SunumlarıSunuma hazırlık ve prova yapma.
6Öğrenci SunumlarıSunuma hazırlık ve prova yapma.
7Öğrenci SunumlarıSunuma hazırlık ve prova yapma.
8Öğrenci SunumlarıSunuma hazırlık ve prova yapma.
9Öğrenci SunumlarıSunuma hazırlık ve prova yapma.
10Öğrenci SunumlarıSunuma hazırlık ve prova yapma.
11Öğrenci SunumlarıSunuma hazırlık ve prova yapma.
12Öğrenci SunumlarıSunuma hazırlık ve prova yapma.
13Öğrenci SunumlarıSunuma hazırlık ve prova yapma.
14Öğrenci SunumlarıSunuma hazırlık ve prova yapma.
Kaynak
"Üniversiteler İçin İngilizce Sunum Konuşma Kılavuzu Presentation Phrasebook" - http://englishforuniversity.com web sitesinden eğitim amaçlı ücretsiz indirilmesine izin verilir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:33Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:34