Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK TEKNOLOJİSİ DEĞERLENDİRME-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Erman GEDİKLİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Hakan TOZAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı sağlık teknolojilerinin değerlendirme ve analiz yöntemlerini öğretmek, Sağlık teknolojilerinin klinik etkinlik, maliyet etkinlik, güvenilirlik ve kabul edilebilirlik açılarından değerlendirilmesini sağlamak, sağlık hizmetlerindeki politika yapıcılarının, sağlık profesyonellerinin ve yöneticilerinin teknoloji seçimlerini desteklemek için gerekli becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlık teknolojisi değerlendirmesinin tanımı ve önemi.,Sağlık teknolojileri türleri ve örnekleri değerlendirme sürecinin temel adımları.,Klinik çalışmaların tasarımı ve analizi, klinik etkinlik değerlendirmesi için çeşitli yöntemlerin değerlendirilmesi,Maliyet etkinlik analizinin temel prensipleri, analize ilişkin örnek uygulamaların değerlendirilmesi,Teknoloji kabul edilebilirlik faktörleri ve analizinin yapılması,Sağlık teknolojisinin güvenilirlik ve güvenlik açılarını değerlendirme.,Sağlık teknolojisinin etiğini ve güvencesini değerlendirme.,Sağlık teknolojisi değerlendirme araçlarının incelenmesi,Örnek sağlık teknolojisi değerlendirme modelleri ve veri kaynaklarının incelenmesi,Öğrencilerin gruplar halinde kendi değerlendirme çalışmalarını yapmaları,Öğrencilerin gruplar halinde kendi değerlendirme çalışmalarını yapmaları-II,Öğrencilerin gruplar halinde kendi değerlendirme çalışmalarını yapmaları-III,Sağlık teknolojisi değerlendirmesinin politika ve karar alma süreçlerindeki rolünün incelenmesi,Ulusal ve uluslararası sağlık teknolojisi değerlendirme çalışmaları, gelecekteki sağlık teknolojisi değerlendirme trendleri ve zorlukların incelenmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlık Teknolojisi Değerlendirme'nin temel kavramlarını kavrar.16, 9A, E, G
Klinik etkinlik değerlendirmesi yapabilme yeteneği kazanır. 10, 16, 19, 9A, E
Sağlık teknolojilerinin kabul edilebilirlik ve güvenilirlik açılarından değerlendirebilme yeteneği kazanır. 10, 16, 19, 9A, E, F
Sağlık Teknolojisi Değerlendirme raporlarını hazırlar ve sunar. 10, 12, 16, 6, 9A, E, G
Sağlık teknolojisi değerlendirmesinin politika ve uygulamalardaki rolünü kavrar.10, 14, 16, 19, 5, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlık teknolojisi değerlendirmesinin tanımı ve önemi.Ders notlarının incelenmesi
2Sağlık teknolojileri türleri ve örnekleri değerlendirme sürecinin temel adımları.Ders notlarının incelenmesi
3Klinik çalışmaların tasarımı ve analizi, klinik etkinlik değerlendirmesi için çeşitli yöntemlerin değerlendirilmesiDers notlarının incelenmesi
4Maliyet etkinlik analizinin temel prensipleri, analize ilişkin örnek uygulamaların değerlendirilmesiDers notlarının incelenmesi
5Teknoloji kabul edilebilirlik faktörleri ve analizinin yapılmasıDers notlarının incelenmesi
6Sağlık teknolojisinin güvenilirlik ve güvenlik açılarını değerlendirme.Ders notlarının incelenmesi
7Sağlık teknolojisinin etiğini ve güvencesini değerlendirme.Ders notlarının incelenmesi
8Sağlık teknolojisi değerlendirme araçlarının incelenmesiDers notlarının incelenmesi
9Örnek sağlık teknolojisi değerlendirme modelleri ve veri kaynaklarının incelenmesiDers notlarının incelenmesi
10Öğrencilerin gruplar halinde kendi değerlendirme çalışmalarını yapmalarıDers notlarının incelenmesi
11Öğrencilerin gruplar halinde kendi değerlendirme çalışmalarını yapmaları-IIDers notlarının incelenmesi
12Öğrencilerin gruplar halinde kendi değerlendirme çalışmalarını yapmaları-IIIDers notlarının incelenmesi
13Sağlık teknolojisi değerlendirmesinin politika ve karar alma süreçlerindeki rolünün incelenmesiDers notlarının incelenmesi
14Ulusal ve uluslararası sağlık teknolojisi değerlendirme çalışmaları, gelecekteki sağlık teknolojisi değerlendirme trendleri ve zorlukların incelenmesiDers notlarının değerlendirmesi
Kaynak
Çetin, A. (2018). Sağlık Teknolojisi Yönetimi ve Değerlendirme. Nobel Akademik Yayıncılık. Drummond, M. F., Sculpher, M. J., Claxton, K., Stoddart, G. L., & Torrance, G. W. (2015). Methods for the Economic Evaluation of Health Care Programmes. Oxford University Press. Weinstein, M. C., Siegel, J. E., Gold, M. R., Kamlet, M. S., & Russell, L. B. (1996). Recommendations of the Panel on Cost-effectiveness in Health and Medicine. JAMA, 276(15), 1253-1258.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
X
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6530
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14342
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı15050
Genel Sınav ve Hazırlığı16060
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)234
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(234/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK TEKNOLOJİSİ DEĞERLENDİRME-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Erman GEDİKLİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Hakan TOZAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı sağlık teknolojilerinin değerlendirme ve analiz yöntemlerini öğretmek, Sağlık teknolojilerinin klinik etkinlik, maliyet etkinlik, güvenilirlik ve kabul edilebilirlik açılarından değerlendirilmesini sağlamak, sağlık hizmetlerindeki politika yapıcılarının, sağlık profesyonellerinin ve yöneticilerinin teknoloji seçimlerini desteklemek için gerekli becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlık teknolojisi değerlendirmesinin tanımı ve önemi.,Sağlık teknolojileri türleri ve örnekleri değerlendirme sürecinin temel adımları.,Klinik çalışmaların tasarımı ve analizi, klinik etkinlik değerlendirmesi için çeşitli yöntemlerin değerlendirilmesi,Maliyet etkinlik analizinin temel prensipleri, analize ilişkin örnek uygulamaların değerlendirilmesi,Teknoloji kabul edilebilirlik faktörleri ve analizinin yapılması,Sağlık teknolojisinin güvenilirlik ve güvenlik açılarını değerlendirme.,Sağlık teknolojisinin etiğini ve güvencesini değerlendirme.,Sağlık teknolojisi değerlendirme araçlarının incelenmesi,Örnek sağlık teknolojisi değerlendirme modelleri ve veri kaynaklarının incelenmesi,Öğrencilerin gruplar halinde kendi değerlendirme çalışmalarını yapmaları,Öğrencilerin gruplar halinde kendi değerlendirme çalışmalarını yapmaları-II,Öğrencilerin gruplar halinde kendi değerlendirme çalışmalarını yapmaları-III,Sağlık teknolojisi değerlendirmesinin politika ve karar alma süreçlerindeki rolünün incelenmesi,Ulusal ve uluslararası sağlık teknolojisi değerlendirme çalışmaları, gelecekteki sağlık teknolojisi değerlendirme trendleri ve zorlukların incelenmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlık Teknolojisi Değerlendirme'nin temel kavramlarını kavrar.16, 9A, E, G
Klinik etkinlik değerlendirmesi yapabilme yeteneği kazanır. 10, 16, 19, 9A, E
Sağlık teknolojilerinin kabul edilebilirlik ve güvenilirlik açılarından değerlendirebilme yeteneği kazanır. 10, 16, 19, 9A, E, F
Sağlık Teknolojisi Değerlendirme raporlarını hazırlar ve sunar. 10, 12, 16, 6, 9A, E, G
Sağlık teknolojisi değerlendirmesinin politika ve uygulamalardaki rolünü kavrar.10, 14, 16, 19, 5, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlık teknolojisi değerlendirmesinin tanımı ve önemi.Ders notlarının incelenmesi
2Sağlık teknolojileri türleri ve örnekleri değerlendirme sürecinin temel adımları.Ders notlarının incelenmesi
3Klinik çalışmaların tasarımı ve analizi, klinik etkinlik değerlendirmesi için çeşitli yöntemlerin değerlendirilmesiDers notlarının incelenmesi
4Maliyet etkinlik analizinin temel prensipleri, analize ilişkin örnek uygulamaların değerlendirilmesiDers notlarının incelenmesi
5Teknoloji kabul edilebilirlik faktörleri ve analizinin yapılmasıDers notlarının incelenmesi
6Sağlık teknolojisinin güvenilirlik ve güvenlik açılarını değerlendirme.Ders notlarının incelenmesi
7Sağlık teknolojisinin etiğini ve güvencesini değerlendirme.Ders notlarının incelenmesi
8Sağlık teknolojisi değerlendirme araçlarının incelenmesiDers notlarının incelenmesi
9Örnek sağlık teknolojisi değerlendirme modelleri ve veri kaynaklarının incelenmesiDers notlarının incelenmesi
10Öğrencilerin gruplar halinde kendi değerlendirme çalışmalarını yapmalarıDers notlarının incelenmesi
11Öğrencilerin gruplar halinde kendi değerlendirme çalışmalarını yapmaları-IIDers notlarının incelenmesi
12Öğrencilerin gruplar halinde kendi değerlendirme çalışmalarını yapmaları-IIIDers notlarının incelenmesi
13Sağlık teknolojisi değerlendirmesinin politika ve karar alma süreçlerindeki rolünün incelenmesiDers notlarının incelenmesi
14Ulusal ve uluslararası sağlık teknolojisi değerlendirme çalışmaları, gelecekteki sağlık teknolojisi değerlendirme trendleri ve zorlukların incelenmesiDers notlarının değerlendirmesi
Kaynak
Çetin, A. (2018). Sağlık Teknolojisi Yönetimi ve Değerlendirme. Nobel Akademik Yayıncılık. Drummond, M. F., Sculpher, M. J., Claxton, K., Stoddart, G. L., & Torrance, G. W. (2015). Methods for the Economic Evaluation of Health Care Programmes. Oxford University Press. Weinstein, M. C., Siegel, J. E., Gold, M. R., Kamlet, M. S., & Russell, L. B. (1996). Recommendations of the Panel on Cost-effectiveness in Health and Medicine. JAMA, 276(15), 1253-1258.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
X
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:33Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:34