Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK SİSTEMLERİ ORGANİZASYONU-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yeter USLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Yeter USLU
Dersin YardımcılarıArş.Gör.Yaşar Gökalp
Dersin AmacıSağlık sistemlerinin özelliklerini belirlenerek, ülkelerin sağlık harcamalarını ve dolayısıyla sağlıkla alakalı çeşitli çıktılarını etkileyen faktörlerin tespit edilmesini ve doğru zaman da, doğru yerde, doğru şekilde kullanılmasını sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlık Sistemleri Kavramı,Sağlık Sistemleri Organizasyonu Kavramı,Sağlık Sistemleri Modelleri,Sağlık Sistemleri Modellerinin Özellikleri,Beveridge Modeli (Ulusal Sağlık Hizmeti),Bismarck Modeli,Ulusal Sağlık Sigortası Modeli,Cepten Ödeme Modeli,ABD Modeli,Türkiye Modeli (Genel Sağlık Sigortası),Sağlık Sistemleri Modellerinin Avantajları,Sağlık Sistemleri Modellerinin Dezavantajları,Ülkelerin Sağlık Sistemleri Tercih Etme Sebepleri,Vaka Çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ülkelerin sağlık sistemi modellerini tercih etme sebeplerini açıklar16, 9A
Sağlık sistemleri modellerinin dezavantajlarını kavrar 16, 9A
Sağlık sistemleri modellerinin avantajlarını kavrar 16, 9A
Sağlık sistemleri modellerini ve özelliklerini sıralar 16, 9A
Sağlık sitemleri organizasyonu kavramını açıklar 16, 9A
Sağlık sistemleri kavramını açıklar. 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlık Sistemleri KavramıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
2Sağlık Sistemleri Organizasyonu KavramıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
3Sağlık Sistemleri ModelleriKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
4Sağlık Sistemleri Modellerinin ÖzellikleriKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
5Beveridge Modeli (Ulusal Sağlık Hizmeti)Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
6Bismarck ModeliKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
7Ulusal Sağlık Sigortası ModeliKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
8Cepten Ödeme ModeliKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
9ABD ModeliKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
10Türkiye Modeli (Genel Sağlık Sigortası)Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
11Sağlık Sistemleri Modellerinin AvantajlarıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
12Sağlık Sistemleri Modellerinin DezavantajlarıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
13Ülkelerin Sağlık Sistemleri Tercih Etme SebepleriKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
14Vaka ÇalışmasıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
Kaynak
Sağlık Sistemleri ve Sağlık Politikası, Doç. Dr. Selin Ertürk Atabey, Gazi Kitapevi, 2020.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi188
Okul Dışı Diğer Faaliyetler16060
Proje Sunumu / Seminer155
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı111
Ara Sınav ve Hazırlığı13131
Genel Sınav ve Hazırlığı13232
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)235
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(235/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK SİSTEMLERİ ORGANİZASYONU-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yeter USLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Yeter USLU
Dersin YardımcılarıArş.Gör.Yaşar Gökalp
Dersin AmacıSağlık sistemlerinin özelliklerini belirlenerek, ülkelerin sağlık harcamalarını ve dolayısıyla sağlıkla alakalı çeşitli çıktılarını etkileyen faktörlerin tespit edilmesini ve doğru zaman da, doğru yerde, doğru şekilde kullanılmasını sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlık Sistemleri Kavramı,Sağlık Sistemleri Organizasyonu Kavramı,Sağlık Sistemleri Modelleri,Sağlık Sistemleri Modellerinin Özellikleri,Beveridge Modeli (Ulusal Sağlık Hizmeti),Bismarck Modeli,Ulusal Sağlık Sigortası Modeli,Cepten Ödeme Modeli,ABD Modeli,Türkiye Modeli (Genel Sağlık Sigortası),Sağlık Sistemleri Modellerinin Avantajları,Sağlık Sistemleri Modellerinin Dezavantajları,Ülkelerin Sağlık Sistemleri Tercih Etme Sebepleri,Vaka Çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ülkelerin sağlık sistemi modellerini tercih etme sebeplerini açıklar16, 9A
Sağlık sistemleri modellerinin dezavantajlarını kavrar 16, 9A
Sağlık sistemleri modellerinin avantajlarını kavrar 16, 9A
Sağlık sistemleri modellerini ve özelliklerini sıralar 16, 9A
Sağlık sitemleri organizasyonu kavramını açıklar 16, 9A
Sağlık sistemleri kavramını açıklar. 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlık Sistemleri KavramıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
2Sağlık Sistemleri Organizasyonu KavramıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
3Sağlık Sistemleri ModelleriKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
4Sağlık Sistemleri Modellerinin ÖzellikleriKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
5Beveridge Modeli (Ulusal Sağlık Hizmeti)Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
6Bismarck ModeliKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
7Ulusal Sağlık Sigortası ModeliKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
8Cepten Ödeme ModeliKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
9ABD ModeliKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
10Türkiye Modeli (Genel Sağlık Sigortası)Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
11Sağlık Sistemleri Modellerinin AvantajlarıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
12Sağlık Sistemleri Modellerinin DezavantajlarıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
13Ülkelerin Sağlık Sistemleri Tercih Etme SebepleriKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
14Vaka ÇalışmasıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
Kaynak
Sağlık Sistemleri ve Sağlık Politikası, Doç. Dr. Selin Ertürk Atabey, Gazi Kitapevi, 2020.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:33Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:34