Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SÖZLEŞME YÖNETİMİ-Güz Dönemi3+039
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı1.Öğrencinin bir inşaat sözleşmesini başarıyla yönetebilmesi için gerekli olan yönetim ve uygulama eğitimi vererek temel bilgi, teknik ve becerilerle donatılması. 2.İnşaat sözleşmelerinin yapısı ve ögeleri ile ilgili temel bilgilerin, inşaat sözleşmelerinde uyuşmazlıkların kaynağı olan maddeler bağlamında uygulamada doğabilecek uyuşmazlıkların analizi için gerekli bilgi ve becerilerin aktarılması. 3.Sözleşme yönetiminin temel ilke ve prosedürlerinin benimsetilmesi. 4.Uyuşmazlık çözümünde çözüm üretme becerilerinin kazandırılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Sözleşmenin tanımı ve temel unsurları
,Farklı hukuk sistemleri,Yasal bir belge olarak inşaat sözleşmesinin içeriği,Sözleşme dokümanları:
Sözleşme anlaşması, genel ve özel koşullar, tanımlar, ekler ve yorum sorunları
,Değişiklikler, ,Gecikmeler ve gecikme analizleri,Olumsuz istisnai hava koşulları,Mücbir sebepler,Ara sınava Hazırlık,Saha koşulları,Kabul ,Fesih,Hasarlar,Uyuşmazlık çözümü; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sözleşme yönetiminde dokümantasyon ve arşivleme bilinci kazanır. A, B, E, G
Sözleşme yazma becerisi kazanır.A, B, E, G
Sözleşmelerde özel koşullar yazma becerisi kazanır.A, B, E, G
İnşaat sözleşmelerinde ihtilaf çıkarabilecek maddeleri teşhis eder.A, B, E, G
İhtilaf çözüm becerisi, ihtilaf halinde çözüm üretir.A, B, E, G
İnşaat sözleşmelerini anlama ve yorumlama yetisi kazanır.A, B, E, G
İnşaat sözleşmeleri alanında bilinç kazanır.A, B, E, G
İnşaat sözleşmelerinde tarafların yasal sorumluluklarının farkında olur.A, B, E, G
Sözleşme yönetim becerisi tanımlar.A, B, E, G
Sözleşme yönetiminde dokümantasyon ve arşivleme bilgisi edinir.A, B, E, G
İnşaat sözleşmelerinde ihtilaf çıkarabilecek maddeleri teşhis eder.A, B, E, G
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sözleşmenin tanımı ve temel unsurları
2Farklı hukuk sistemleri
3Yasal bir belge olarak inşaat sözleşmesinin içeriği
4Sözleşme dokümanları:
Sözleşme anlaşması, genel ve özel koşullar, tanımlar, ekler ve yorum sorunları
5Değişiklikler,
6Gecikmeler ve gecikme analizleri
7Olumsuz istisnai hava koşulları
8Mücbir sebepler
9Ara sınava Hazırlık
10Saha koşulları
11Kabul
12Fesih
13Hasarlar
14Uyuşmazlık çözümü
Kaynak
Sözen, Zeynep, FIDIC Genel Koşullarından Örneklerle İNŞAAT SÖZLEŞMELERİNİN YÖNETİMİ, Legal Yayınevi, İstanbul, 2015 Keane, P.John, Caletka, A, Delay Analysis in Construction, Wiley,-Blackwell, 2008. Uff , J. Construction law ( 10th edn ) Sweet & Maxwell ,London, 2009. Wilmot-Smith , R.,Construction Contracts: Law and Practice, Oxford University Press , Oxford, 2006

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
2
- İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6424
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı8216
Ara Sınav ve Hazırlığı23060
Genel Sınav ve Hazırlığı816128
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)270
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(270/30)9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SÖZLEŞME YÖNETİMİ-Güz Dönemi3+039
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı1.Öğrencinin bir inşaat sözleşmesini başarıyla yönetebilmesi için gerekli olan yönetim ve uygulama eğitimi vererek temel bilgi, teknik ve becerilerle donatılması. 2.İnşaat sözleşmelerinin yapısı ve ögeleri ile ilgili temel bilgilerin, inşaat sözleşmelerinde uyuşmazlıkların kaynağı olan maddeler bağlamında uygulamada doğabilecek uyuşmazlıkların analizi için gerekli bilgi ve becerilerin aktarılması. 3.Sözleşme yönetiminin temel ilke ve prosedürlerinin benimsetilmesi. 4.Uyuşmazlık çözümünde çözüm üretme becerilerinin kazandırılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Sözleşmenin tanımı ve temel unsurları
,Farklı hukuk sistemleri,Yasal bir belge olarak inşaat sözleşmesinin içeriği,Sözleşme dokümanları:
Sözleşme anlaşması, genel ve özel koşullar, tanımlar, ekler ve yorum sorunları
,Değişiklikler, ,Gecikmeler ve gecikme analizleri,Olumsuz istisnai hava koşulları,Mücbir sebepler,Ara sınava Hazırlık,Saha koşulları,Kabul ,Fesih,Hasarlar,Uyuşmazlık çözümü; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sözleşme yönetiminde dokümantasyon ve arşivleme bilinci kazanır. A, B, E, G
Sözleşme yazma becerisi kazanır.A, B, E, G
Sözleşmelerde özel koşullar yazma becerisi kazanır.A, B, E, G
İnşaat sözleşmelerinde ihtilaf çıkarabilecek maddeleri teşhis eder.A, B, E, G
İhtilaf çözüm becerisi, ihtilaf halinde çözüm üretir.A, B, E, G
İnşaat sözleşmelerini anlama ve yorumlama yetisi kazanır.A, B, E, G
İnşaat sözleşmeleri alanında bilinç kazanır.A, B, E, G
İnşaat sözleşmelerinde tarafların yasal sorumluluklarının farkında olur.A, B, E, G
Sözleşme yönetim becerisi tanımlar.A, B, E, G
Sözleşme yönetiminde dokümantasyon ve arşivleme bilgisi edinir.A, B, E, G
İnşaat sözleşmelerinde ihtilaf çıkarabilecek maddeleri teşhis eder.A, B, E, G
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sözleşmenin tanımı ve temel unsurları
2Farklı hukuk sistemleri
3Yasal bir belge olarak inşaat sözleşmesinin içeriği
4Sözleşme dokümanları:
Sözleşme anlaşması, genel ve özel koşullar, tanımlar, ekler ve yorum sorunları
5Değişiklikler,
6Gecikmeler ve gecikme analizleri
7Olumsuz istisnai hava koşulları
8Mücbir sebepler
9Ara sınava Hazırlık
10Saha koşulları
11Kabul
12Fesih
13Hasarlar
14Uyuşmazlık çözümü
Kaynak
Sözen, Zeynep, FIDIC Genel Koşullarından Örneklerle İNŞAAT SÖZLEŞMELERİNİN YÖNETİMİ, Legal Yayınevi, İstanbul, 2015 Keane, P.John, Caletka, A, Delay Analysis in Construction, Wiley,-Blackwell, 2008. Uff , J. Construction law ( 10th edn ) Sweet & Maxwell ,London, 2009. Wilmot-Smith , R.,Construction Contracts: Law and Practice, Oxford University Press , Oxford, 2006

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
2
- İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:04