Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GECİKME VE VERİMLİLİK KAYIPLARI-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, öğrencileri büyük inşaat uyuşmazlıklarında bilirkişi düzeyinde adli gecikme analizi yapmak için gerekli bilgi ve becerilerle donatmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Gecikme; Temel Kavramlar-Terminoloji, Zaman ve Maliyet,Sözleşme Maddeleri, Proje Planlaması,Hak Talepleri, Bildirim,Gecikme ve Verimlilik Kaybı,Hızlandırma,Değişiklikler ve gecikmeler,Gecikme Analizi Yöntemleri,Ara sınav Hazırlık,Uygulama: gecikme analizi,Uygulama: gecikme analizi,Eşzamanlılık,Uygulama: eşzamanlılık,Gecikme uyuşmazlıkları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Gecikme Bildirimi hazırlayarak neden-sonuç analizi yapar
Farklı ilgili gecikme olaylarını ve bunların nasıl yönetileceğini tanımlar.
Gecikmeleri ve üretkenlik kayıplarını kaydeder
Gecikme senaryolarına yardımcı olmak için kayıtları tutar
Gecikme analizini yürütür,
Süre uzatımı, zarar ve masraf talepleri ile ilgili gecikmeyi değerlendirirken göz önünde bulundurulması gereken faktörleri tanımlar
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Gecikme; Temel Kavramlar-Terminoloji, Zaman ve Maliyet
3Sözleşme Maddeleri, Proje Planlaması
4Hak Talepleri, Bildirim
5Gecikme ve Verimlilik Kaybı
6Hızlandırma
7Değişiklikler ve gecikmeler
8Gecikme Analizi Yöntemleri
9Ara sınav Hazırlık
10Uygulama: gecikme analizi
11Uygulama: gecikme analizi
12Eşzamanlılık
13Uygulama: eşzamanlılık
14Gecikme uyuşmazlıkları
Kaynak
Delay Analysis in Construction Contracts, 2nd Edition, Wiley P. John Keane, Anthony F. Caletka,2015 Construction Delays: Extensions of Time and Prolongation Claims 1st Edition, R.Gibson, Routledge, 2008

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
X
2
- İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
X
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
X
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
X
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GECİKME VE VERİMLİLİK KAYIPLARI-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, öğrencileri büyük inşaat uyuşmazlıklarında bilirkişi düzeyinde adli gecikme analizi yapmak için gerekli bilgi ve becerilerle donatmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Gecikme; Temel Kavramlar-Terminoloji, Zaman ve Maliyet,Sözleşme Maddeleri, Proje Planlaması,Hak Talepleri, Bildirim,Gecikme ve Verimlilik Kaybı,Hızlandırma,Değişiklikler ve gecikmeler,Gecikme Analizi Yöntemleri,Ara sınav Hazırlık,Uygulama: gecikme analizi,Uygulama: gecikme analizi,Eşzamanlılık,Uygulama: eşzamanlılık,Gecikme uyuşmazlıkları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Gecikme Bildirimi hazırlayarak neden-sonuç analizi yapar
Farklı ilgili gecikme olaylarını ve bunların nasıl yönetileceğini tanımlar.
Gecikmeleri ve üretkenlik kayıplarını kaydeder
Gecikme senaryolarına yardımcı olmak için kayıtları tutar
Gecikme analizini yürütür,
Süre uzatımı, zarar ve masraf talepleri ile ilgili gecikmeyi değerlendirirken göz önünde bulundurulması gereken faktörleri tanımlar
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Gecikme; Temel Kavramlar-Terminoloji, Zaman ve Maliyet
3Sözleşme Maddeleri, Proje Planlaması
4Hak Talepleri, Bildirim
5Gecikme ve Verimlilik Kaybı
6Hızlandırma
7Değişiklikler ve gecikmeler
8Gecikme Analizi Yöntemleri
9Ara sınav Hazırlık
10Uygulama: gecikme analizi
11Uygulama: gecikme analizi
12Eşzamanlılık
13Uygulama: eşzamanlılık
14Gecikme uyuşmazlıkları
Kaynak
Delay Analysis in Construction Contracts, 2nd Edition, Wiley P. John Keane, Anthony F. Caletka,2015 Construction Delays: Extensions of Time and Prolongation Claims 1st Edition, R.Gibson, Routledge, 2008

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
X
2
- İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
X
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
X
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
X
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:13