Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜHENDİSLİK VE İNŞAAT TERMİNOLOJİSİNE GİRİŞ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Yiğit BEŞLİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnşaat sektöründe kullanılan teknik ve ticari terimler, program boyunca kullanılacak standart inşaat ve mühendislik terminolojisinin tanıtılması
Dersin İçeriğiBu ders; Mühendislik ve inşaat terminolojisine giriş: Terminoloji neden gereklidir?,Yapım sürecinin ve aşamalarının özellikleri, taraflar ve proje teslim sistemleri,Tasarım süreci ve aşamaları: temel kavramlar,Tasarım süreci: kavramlar (plan, kesit, görünüş, vb.) ve ölçekler,Mimari ve mühendislik çizimler nasıl okunur?,Mimari ve mühendislik çizimleri nasıl okunur?,Süresel planlama ile ilgili temel kavramlar ve sözleşmesel uyuşmazlıklar,Maliyetle ilgili temel kavramlar ve uyuşmazlıklar,Kaliteyle ilgili kavramlar ve uyuşmazlıklar,Bir örnek olay analizi,Ara Sınav Hazırlık,Proje teslim sistemleri ve iş usulleri ile ilgili terminoloji,Uyuşmazlık çözümlerinde ve taleplerde kullanılan tekniklerle ilgili terminoloji,Örnek olay,Örnek olay; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mühendislik ve inşaat terminolojisine giriş: Terminoloji neden gereklidir?
2Yapım sürecinin ve aşamalarının özellikleri, taraflar ve proje teslim sistemleri
3Tasarım süreci ve aşamaları: temel kavramlar
4Tasarım süreci: kavramlar (plan, kesit, görünüş, vb.) ve ölçekler
5Mimari ve mühendislik çizimler nasıl okunur?
6Mimari ve mühendislik çizimleri nasıl okunur?
7Süresel planlama ile ilgili temel kavramlar ve sözleşmesel uyuşmazlıklar
8Maliyetle ilgili temel kavramlar ve uyuşmazlıklar
8Kaliteyle ilgili kavramlar ve uyuşmazlıklar
9Bir örnek olay analizi
10Ara Sınav Hazırlık
11Proje teslim sistemleri ve iş usulleri ile ilgili terminoloji
12Uyuşmazlık çözümlerinde ve taleplerde kullanılan tekniklerle ilgili terminoloji
13Örnek olay
14Örnek olay
Kaynak
The Oxford Handbook of Construction Grammar Edited by Thomas Hoffmann and Graeme Trousdale 2013 Introduction to the Engineering and Construction Contract, concepts and terminology, 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
2
- İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜHENDİSLİK VE İNŞAAT TERMİNOLOJİSİNE GİRİŞ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Yiğit BEŞLİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnşaat sektöründe kullanılan teknik ve ticari terimler, program boyunca kullanılacak standart inşaat ve mühendislik terminolojisinin tanıtılması
Dersin İçeriğiBu ders; Mühendislik ve inşaat terminolojisine giriş: Terminoloji neden gereklidir?,Yapım sürecinin ve aşamalarının özellikleri, taraflar ve proje teslim sistemleri,Tasarım süreci ve aşamaları: temel kavramlar,Tasarım süreci: kavramlar (plan, kesit, görünüş, vb.) ve ölçekler,Mimari ve mühendislik çizimler nasıl okunur?,Mimari ve mühendislik çizimleri nasıl okunur?,Süresel planlama ile ilgili temel kavramlar ve sözleşmesel uyuşmazlıklar,Maliyetle ilgili temel kavramlar ve uyuşmazlıklar,Kaliteyle ilgili kavramlar ve uyuşmazlıklar,Bir örnek olay analizi,Ara Sınav Hazırlık,Proje teslim sistemleri ve iş usulleri ile ilgili terminoloji,Uyuşmazlık çözümlerinde ve taleplerde kullanılan tekniklerle ilgili terminoloji,Örnek olay,Örnek olay; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mühendislik ve inşaat terminolojisine giriş: Terminoloji neden gereklidir?
2Yapım sürecinin ve aşamalarının özellikleri, taraflar ve proje teslim sistemleri
3Tasarım süreci ve aşamaları: temel kavramlar
4Tasarım süreci: kavramlar (plan, kesit, görünüş, vb.) ve ölçekler
5Mimari ve mühendislik çizimler nasıl okunur?
6Mimari ve mühendislik çizimleri nasıl okunur?
7Süresel planlama ile ilgili temel kavramlar ve sözleşmesel uyuşmazlıklar
8Maliyetle ilgili temel kavramlar ve uyuşmazlıklar
8Kaliteyle ilgili kavramlar ve uyuşmazlıklar
9Bir örnek olay analizi
10Ara Sınav Hazırlık
11Proje teslim sistemleri ve iş usulleri ile ilgili terminoloji
12Uyuşmazlık çözümlerinde ve taleplerde kullanılan tekniklerle ilgili terminoloji
13Örnek olay
14Örnek olay
Kaynak
The Oxford Handbook of Construction Grammar Edited by Thomas Hoffmann and Graeme Trousdale 2013 Introduction to the Engineering and Construction Contract, concepts and terminology, 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
2
- İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:13