Ders, alternatif uyuşmazlık çözümü kuram ve uygulamasını tanıtmayı; Türkiye'de ve diğer yargı sistemlerinde alternatif uyuşmazlık çözümü yöntemlerini incelemeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders; Arabuluculuk Nedir?,Arabuluculuk Sürecinin Temel İlkeleri,Arabulucu Kimdir? ,Arabuluculuğun Aşamalarının Gözden Geçirilmesi ,Hazırlık,Başlangıç Aşaması, ,İnceleme Aşaması,Müzakere Aşaması,Yıliçi sınavı,Sonuç/Anlaşma Aşaması, Arabuluculuk Sürecinin Sona Ermesi, ,Uygulama Eğitimi,Uygulama Çalışmasının Yapılması,Arabuluculuk Mevzuatına Genel Bakış,Arabuluculukta Etik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Arabuluculuk Nedir?
2
Arabuluculuk Sürecinin Temel İlkeleri
3
Arabulucu Kimdir?
4
Arabuluculuğun Aşamalarının Gözden Geçirilmesi
5
Hazırlık
6
Başlangıç Aşaması,
7
İnceleme Aşaması
8
Müzakere Aşaması
9
Yıliçi sınavı
10
Sonuç/Anlaşma Aşaması, Arabuluculuk Sürecinin Sona Ermesi,
11
Uygulama Eğitimi
12
Uygulama Çalışmasının Yapılması
13
Arabuluculuk Mevzuatına Genel Bakış
14
Arabuluculukta Etik
Kaynak
Ali Yeşilırmak, Doğrudan Görüşme Arabuluculuk Hakem-Bilirkişilik ve Tahkim, Oniki Levha, 2017
Şamil Demir, Arabuluculuk Mevzuatı, CADR 2019
HUKUK UYUŞMAZLIKLARINDA ARABULUCULUK KANUNU
Kanun Numarası : 6325
Kabul Tarihi : 7/6/2012
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün
tanımlara ulaşmak,
İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
2
- İnşaat yönetimi ve hukuku
alanlarında bilgileri
farklı disiplin
alanlarından gelen
bilgilerle
bütünleştirerek yeni
bilgiler oluşturabilmek;
uzmanlık gerektiren
sorunları bilimsel
araştırma yöntemlerini
kullanarak
çözümleyebilmek.
- Bilime yenilik
getiren, yeni bir
bilimsel yöntem
geliştirebilmek ya da
bilinen bir yöntemi
farklı bir alana
uygulayabilmek, özgün
bir konuyu
araştırabilmek,
kavrayabilmek,
tasarlayabilmek,
uyarlayabilmek ve
uygulayabilmek,
-Yeni ve karmaşık
fikirlerin eleştirel
analizini, sentezini ve
değerlendirmesini
yapabilmek.
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir
bilimsel yöntem geliştiren ya da
bilinen bir yöntemi bir alana
uygulayan yayınlanabilir özgün
bir çalışmayı ortaya koyarak,
bilime katkıda bulunmak,
- İnşaat yönetimi ve hukuku
alanı
ile ilgili bir bilimsel
makaleyi ulusal ve/veya uluslar
arası hakemli dergilerde
yayınlayarak alanındaki bilginin
sınırlarını genişletebilmek.
- Özgün ve disiplinlerarası
sorunların çözümlenmesini
gerektiren ortamlarda liderlik
yapabilmek
4
Yaratıcı ve eleştirel
düşünme, sorun
çözme ve karar
verme gibi üst düzey
zihinsel süreçleri
kullanarak alanı ile
ilgili yeni fikir ve
yöntemler
geliştirebilmek.
5
Sosyal ilişkileri ve bu
ilişkileri yönlendiren normları
eleştirel bir bakış açısıyla
incelemek, bunları geliştirmek
ve gerektiğinde değiştirmeye
yönelik eylemleri
yönetebilmek ,
- Uzman bir topluluk içinde
özgün görüşlerini savunmada
yetkinliğini gösteren etkili bir
iletişim kurabilmek,
- En az bir yabancı dilde, ileri
düzeyde yazılı, sözlü ve görsel
iletişim kurabilmek ve
tartışabilmek (“European
Language Portfolio Global
Scale”, Level C1).
6
Akademik ve
profesyonel
bağlamda teknolojik,
sosyal veya kültürel
ilerlemeleri tanıtarak,
bilgi toplumu olma
sürecine katkıda
bulunmak,
- Sorun çözmede
stratejik karar verme
süreçlerini kullanarak
işlevsel etkileşim
kurabilmek,
- Alanında ve iş
yaşamında
karşılaşılan
toplumsal, bilimsel
ve etik konularda
çözüm üretebilmek
ve bu değerlerin
gelişimini
destekleyebilmek
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İNŞAATTA ALTERNATİF UYUŞMAZLIK ÇÖZÜM YÖNT.
-
Güz Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Dersi Verenler
Prof.Dr. Ali YEŞİLIRMAK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Ders, alternatif uyuşmazlık çözümü kuram ve uygulamasını tanıtmayı; Türkiye'de ve diğer yargı sistemlerinde alternatif uyuşmazlık çözümü yöntemlerini incelemeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders; Arabuluculuk Nedir?,Arabuluculuk Sürecinin Temel İlkeleri,Arabulucu Kimdir? ,Arabuluculuğun Aşamalarının Gözden Geçirilmesi ,Hazırlık,Başlangıç Aşaması, ,İnceleme Aşaması,Müzakere Aşaması,Yıliçi sınavı,Sonuç/Anlaşma Aşaması, Arabuluculuk Sürecinin Sona Ermesi, ,Uygulama Eğitimi,Uygulama Çalışmasının Yapılması,Arabuluculuk Mevzuatına Genel Bakış,Arabuluculukta Etik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Arabuluculuk Nedir?
2
Arabuluculuk Sürecinin Temel İlkeleri
3
Arabulucu Kimdir?
4
Arabuluculuğun Aşamalarının Gözden Geçirilmesi
5
Hazırlık
6
Başlangıç Aşaması,
7
İnceleme Aşaması
8
Müzakere Aşaması
9
Yıliçi sınavı
10
Sonuç/Anlaşma Aşaması, Arabuluculuk Sürecinin Sona Ermesi,
11
Uygulama Eğitimi
12
Uygulama Çalışmasının Yapılması
13
Arabuluculuk Mevzuatına Genel Bakış
14
Arabuluculukta Etik
Kaynak
Ali Yeşilırmak, Doğrudan Görüşme Arabuluculuk Hakem-Bilirkişilik ve Tahkim, Oniki Levha, 2017
Şamil Demir, Arabuluculuk Mevzuatı, CADR 2019
HUKUK UYUŞMAZLIKLARINDA ARABULUCULUK KANUNU
Kanun Numarası : 6325
Kabul Tarihi : 7/6/2012
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün
tanımlara ulaşmak,
İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
2
- İnşaat yönetimi ve hukuku
alanlarında bilgileri
farklı disiplin
alanlarından gelen
bilgilerle
bütünleştirerek yeni
bilgiler oluşturabilmek;
uzmanlık gerektiren
sorunları bilimsel
araştırma yöntemlerini
kullanarak
çözümleyebilmek.
- Bilime yenilik
getiren, yeni bir
bilimsel yöntem
geliştirebilmek ya da
bilinen bir yöntemi
farklı bir alana
uygulayabilmek, özgün
bir konuyu
araştırabilmek,
kavrayabilmek,
tasarlayabilmek,
uyarlayabilmek ve
uygulayabilmek,
-Yeni ve karmaşık
fikirlerin eleştirel
analizini, sentezini ve
değerlendirmesini
yapabilmek.
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir
bilimsel yöntem geliştiren ya da
bilinen bir yöntemi bir alana
uygulayan yayınlanabilir özgün
bir çalışmayı ortaya koyarak,
bilime katkıda bulunmak,
- İnşaat yönetimi ve hukuku
alanı
ile ilgili bir bilimsel
makaleyi ulusal ve/veya uluslar
arası hakemli dergilerde
yayınlayarak alanındaki bilginin
sınırlarını genişletebilmek.
- Özgün ve disiplinlerarası
sorunların çözümlenmesini
gerektiren ortamlarda liderlik
yapabilmek
4
Yaratıcı ve eleştirel
düşünme, sorun
çözme ve karar
verme gibi üst düzey
zihinsel süreçleri
kullanarak alanı ile
ilgili yeni fikir ve
yöntemler
geliştirebilmek.
5
Sosyal ilişkileri ve bu
ilişkileri yönlendiren normları
eleştirel bir bakış açısıyla
incelemek, bunları geliştirmek
ve gerektiğinde değiştirmeye
yönelik eylemleri
yönetebilmek ,
- Uzman bir topluluk içinde
özgün görüşlerini savunmada
yetkinliğini gösteren etkili bir
iletişim kurabilmek,
- En az bir yabancı dilde, ileri
düzeyde yazılı, sözlü ve görsel
iletişim kurabilmek ve
tartışabilmek (“European
Language Portfolio Global
Scale”, Level C1).
6
Akademik ve
profesyonel
bağlamda teknolojik,
sosyal veya kültürel
ilerlemeleri tanıtarak,
bilgi toplumu olma
sürecine katkıda
bulunmak,
- Sorun çözmede
stratejik karar verme
süreçlerini kullanarak
işlevsel etkileşim
kurabilmek,
- Alanında ve iş
yaşamında
karşılaşılan
toplumsal, bilimsel
ve etik konularda
çözüm üretebilmek
ve bu değerlerin
gelişimini
destekleyebilmek