Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİKRODALGA MÜHENDİSLİĞİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Hüseyin Şerif SAVCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Hüseyin Şerif SAVCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders 4. sınıf ve master öğrencileri içindir. Bu ders çeşitli deneysel uygulamalarla RF devre ve sistemleri temellerini öğretir. Ders öğrenciler için aşağıdaki konularda güçlü bir alt yapı verecek şekilde tasarlanmıştır: 1. İletim hatları teorisi ve RF ve mikrodalga devreler karekterizasyonu için uygulamalar. 2. Birçok RF ve mikrodalga devre elemanının operasyonel temellerinin anlaşılması ve bunların deneylerle karakterizasyonu. 3. Mikrodalga devre elemanları ile haberleşme sistemlerinin alıcıları arasındaki ilişkinin ortaya konması ve bir takım benzetimler ve ölçümlerle daha al seviyede bunların daha iyi anlaşılması. 4. Modern RF ve mikrodalga ekipmanlarının kullanımı ile sistemlerin karakterizasyonunun daha etkin gerçekleştirilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş, frekans ve zaman düzleminde işaretler, iletim hatları, ADS tanıtımı ,Frekans ve zaman düzleminde işaretler 2, iletim hatlarında yansıma, duran dalga oranı ,RF alt sistemler, empedans ve Smith abağı ,Devre modelleme ve Smith abağı ,Toplu alçak geçirgen filtre. Saçılma parametreleri,Empedans eşleme devreleri. İletim hat teorisi ve Smith abağı ,Dağıtık alçak geçirgen filtre. Reaktif elemanlar olarak iletim hatları ,Yönlü kuplör ,Tek taraflı karıştırıcı ,Frekans dönüştürücü ve karıştırıcı ,Digital Sistemler ve Kiplenme Tertipleri ,Çift kutuplu ve yama antenler ,Alıcı sistem entegrasyonu ,Alıcı entegrasyonu 2, modelleme ve simülasyon ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
5 Lab deneylerinin sonuçlarını anlaşılır bir biçimde anlatabilme ve sonuçlarla alakalı net ve kısa raporlar hazırlayabilme. 17, 2, 21, 9A, G
8 Mikrodalga devre ve sistemleri arasındaki etkileşimi yorumlama ve çeşitli ölçüm ve simülasyonları ile bu yorumu doğrulayabilme. 17, 2, 21, 9A, G
7 Modern RF ve mikrodalga ölçüm cihazlarını kullanarak çeşitli kablosuz mikrodalga devre ve sistem işleyiş ölçümleri yapabilme ve sistemin çalışmala özelliklerini bu ölçümlerle anlayabilme. 17, 2, 21, 9A, G
6 Basit RF ve mikrodalga devre ve parçalarını CAD/CAM uygulamaları ile analiz edebilme ve tasarlayabilme. 17, 2, 21, 9A, G
4 Telsiz devre ve sistem tasarımı için çeşitli deneyler tasarlayıp yürütebilme ve elde edilen ölçüm verilerini yorumlayabilme. 17, 2, 21, 9A, G
3 Çeşitli RF ve mikrodalga parçalarını deneysel olarak karakterize edebilme. 17, 2, 21, 9A, G
2 Çeşitli RF ve mikrodalga sistemlerin işlemesi ile ilgili problemleri analiz edebilme 17, 2, 21, 9A, G
1 RF ve Mikrodalga sistemleri analiz ederken iletim hatları teorisini kullanabilme 17, 2, 21, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, frekans ve zaman düzleminde işaretler, iletim hatları, ADS tanıtımı Pozar Bölüm 1 ve 2
2Frekans ve zaman düzleminde işaretler 2, iletim hatlarında yansıma, duran dalga oranı Pozar Bölüm 3 ve 4
3RF alt sistemler, empedans ve Smith abağı Pozar Bölüm 1
4Devre modelleme ve Smith abağı Pozar Bölüm 3 ve 4
5Toplu alçak geçirgen filtre. Saçılma parametreleriPozar Bölüm 8
6Empedans eşleme devreleri. İletim hat teorisi ve Smith abağı Pozar Bölüm 5
7Dağıtık alçak geçirgen filtre. Reaktif elemanlar olarak iletim hatları Pozar Bölüm 8
8Yönlü kuplör Pozar Bölüm 7
9Tek taraflı karıştırıcı Pozar Bölüm 13
10Frekans dönüştürücü ve karıştırıcı Pozar Bölüm 13
11Digital Sistemler ve Kiplenme Tertipleri Pozar Bölüm 14
12Çift kutuplu ve yama antenler Pozar Bölüm 14
13Alıcı sistem entegrasyonu Pozar Bölüm 14
14Alıcı entegrasyonu 2, modelleme ve simülasyon Pozar Bölüm 14
Kaynak
"Microwave Engineering", David M. Pozar, 4th Ed., Wiley
RF and Microwave Circuit Design: A Design Approach Using (ADS)", Ali Behagi, 2012, Techno Search "Fundamentals of Applied Electromagnetics", Fawwaz T. Ulaby, 7th Edition, Prentice Hall

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
X
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 35
Genel Sınavın Başarıya Oranı 65
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme148112
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14456
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı10110
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12424
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)240
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİKRODALGA MÜHENDİSLİĞİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Hüseyin Şerif SAVCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Hüseyin Şerif SAVCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders 4. sınıf ve master öğrencileri içindir. Bu ders çeşitli deneysel uygulamalarla RF devre ve sistemleri temellerini öğretir. Ders öğrenciler için aşağıdaki konularda güçlü bir alt yapı verecek şekilde tasarlanmıştır: 1. İletim hatları teorisi ve RF ve mikrodalga devreler karekterizasyonu için uygulamalar. 2. Birçok RF ve mikrodalga devre elemanının operasyonel temellerinin anlaşılması ve bunların deneylerle karakterizasyonu. 3. Mikrodalga devre elemanları ile haberleşme sistemlerinin alıcıları arasındaki ilişkinin ortaya konması ve bir takım benzetimler ve ölçümlerle daha al seviyede bunların daha iyi anlaşılması. 4. Modern RF ve mikrodalga ekipmanlarının kullanımı ile sistemlerin karakterizasyonunun daha etkin gerçekleştirilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş, frekans ve zaman düzleminde işaretler, iletim hatları, ADS tanıtımı ,Frekans ve zaman düzleminde işaretler 2, iletim hatlarında yansıma, duran dalga oranı ,RF alt sistemler, empedans ve Smith abağı ,Devre modelleme ve Smith abağı ,Toplu alçak geçirgen filtre. Saçılma parametreleri,Empedans eşleme devreleri. İletim hat teorisi ve Smith abağı ,Dağıtık alçak geçirgen filtre. Reaktif elemanlar olarak iletim hatları ,Yönlü kuplör ,Tek taraflı karıştırıcı ,Frekans dönüştürücü ve karıştırıcı ,Digital Sistemler ve Kiplenme Tertipleri ,Çift kutuplu ve yama antenler ,Alıcı sistem entegrasyonu ,Alıcı entegrasyonu 2, modelleme ve simülasyon ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
5 Lab deneylerinin sonuçlarını anlaşılır bir biçimde anlatabilme ve sonuçlarla alakalı net ve kısa raporlar hazırlayabilme. 17, 2, 21, 9A, G
8 Mikrodalga devre ve sistemleri arasındaki etkileşimi yorumlama ve çeşitli ölçüm ve simülasyonları ile bu yorumu doğrulayabilme. 17, 2, 21, 9A, G
7 Modern RF ve mikrodalga ölçüm cihazlarını kullanarak çeşitli kablosuz mikrodalga devre ve sistem işleyiş ölçümleri yapabilme ve sistemin çalışmala özelliklerini bu ölçümlerle anlayabilme. 17, 2, 21, 9A, G
6 Basit RF ve mikrodalga devre ve parçalarını CAD/CAM uygulamaları ile analiz edebilme ve tasarlayabilme. 17, 2, 21, 9A, G
4 Telsiz devre ve sistem tasarımı için çeşitli deneyler tasarlayıp yürütebilme ve elde edilen ölçüm verilerini yorumlayabilme. 17, 2, 21, 9A, G
3 Çeşitli RF ve mikrodalga parçalarını deneysel olarak karakterize edebilme. 17, 2, 21, 9A, G
2 Çeşitli RF ve mikrodalga sistemlerin işlemesi ile ilgili problemleri analiz edebilme 17, 2, 21, 9A, G
1 RF ve Mikrodalga sistemleri analiz ederken iletim hatları teorisini kullanabilme 17, 2, 21, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, frekans ve zaman düzleminde işaretler, iletim hatları, ADS tanıtımı Pozar Bölüm 1 ve 2
2Frekans ve zaman düzleminde işaretler 2, iletim hatlarında yansıma, duran dalga oranı Pozar Bölüm 3 ve 4
3RF alt sistemler, empedans ve Smith abağı Pozar Bölüm 1
4Devre modelleme ve Smith abağı Pozar Bölüm 3 ve 4
5Toplu alçak geçirgen filtre. Saçılma parametreleriPozar Bölüm 8
6Empedans eşleme devreleri. İletim hat teorisi ve Smith abağı Pozar Bölüm 5
7Dağıtık alçak geçirgen filtre. Reaktif elemanlar olarak iletim hatları Pozar Bölüm 8
8Yönlü kuplör Pozar Bölüm 7
9Tek taraflı karıştırıcı Pozar Bölüm 13
10Frekans dönüştürücü ve karıştırıcı Pozar Bölüm 13
11Digital Sistemler ve Kiplenme Tertipleri Pozar Bölüm 14
12Çift kutuplu ve yama antenler Pozar Bölüm 14
13Alıcı sistem entegrasyonu Pozar Bölüm 14
14Alıcı entegrasyonu 2, modelleme ve simülasyon Pozar Bölüm 14
Kaynak
"Microwave Engineering", David M. Pozar, 4th Ed., Wiley
RF and Microwave Circuit Design: A Design Approach Using (ADS)", Ali Behagi, 2012, Techno Search "Fundamentals of Applied Electromagnetics", Fawwaz T. Ulaby, 7th Edition, Prentice Hall

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
X
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 35
Genel Sınavın Başarıya Oranı 65
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 09/11/2023 - 17:34Son Güncelleme Tarihi: 09/11/2023 - 17:36