Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DOĞRUSAL DİNAMİK SİSTEMLER-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mehmed Rafet ÖZDEMİR
Dersin YardımcılarıAraş. Asst. Nann Thet
Dersin AmacıBu derste öğrenciler hem lineer cebir hem de doğrusal dinamik sistemlerin temelleri ile donatılarak bunların devreler, işaret işleme, haberleşme ve kontrol sistemlerindeki uygulamaları ile konuların daha iyi kavranılması sağlanacaktır. Derste bir matrisin çeşitli dönüşümler kullanılarak daha detaylı incelenmesi ve bu şekilde verilen doğrusal dinamik bir sistemin temel işleyiş faktörlerinin daha iyi anlaşılması sağlanacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Genel Bakış,Doğrusal Fonksiyonlar,Lineer Cebir ,Ortonormal vektör kümesi ve QR faktorizasyon,En küçük kareler metodu,En küçük kareler metodunun uygulamaları,Düzenlenmiş en küçük kareler ve Gauss-Newton metodu,Eksik belirtilmiş denkler için en küçük norm çözümleri,Otonom doğrusal dinamik sistemler,Matrix üsleri ve Laplace dönüşümü ile çözümler,Eigen vektörler ve köşegenleştirme,Simetrik matrisler, karesel ikilenik formlar, matris normu ve SVD.,SVD uygulamaları,Yıl sonu özeti ve son tavsiyeler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eksik yada fazladan tanımlanmış denklemler için LS yaklaşık metodunun geliştirilmesi.10, 12, 13, 16, 21, 6, 9A, E, F
Doğrusal dinamik sistemlerinin ve uygulamalarının temel mimarisinin anlaşılması. 10, 12, 13, 14, 16, 21, 6, 9A, E, F
Eigenvalue ayrışmasının derin anlamı, normlar, SVD, eigen-vektörler ve dinamik değerlendirilmeleri. 10, 12, 13, 16, 21, 6, 9A, E, F
Matrisin üssünün anlaşılması, stabil matrisler, ve asimptotik durumlar. 10, 12, 13, 16, 21, 6, 9A, E, F
Çoklu giriş ve çoklu çıkış sistemlerinin darbe ve basamak matrisleri yaklaşımı ile anlaşılması. 10, 12, 13, 16, 21, 6, 9A, E, F
Konvolusyon ve transfer matris konularının anlaşılması ve daha sonra bir sistemin kontrol edilebilmesi, ulaşabileceği değerlerin analizleri, durum transferi ve en-küçük-norm girişleri ile incelenmesi. 10, 12, 13, 16, 21, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genel BakışDers slaytları 1'in incelenmesi.
2Doğrusal FonksiyonlarDers slaytları 2'nin üzerinden geçilmesi.
3Lineer Cebir Ders slaytları 3'ün üzerinden geçiş.
4Ortonormal vektör kümesi ve QR faktorizasyonDers slaytları 4'ün üzerinden geçiş.
5En küçük kareler metoduDers slaytları 5'in üzerinden geçiş.
6En küçük kareler metodunun uygulamalarıDers slaytları 6'nın üzerinden geçiş.
7Düzenlenmiş en küçük kareler ve Gauss-Newton metoduDers slaytları 7'nin üzerinden geçiş.
8Eksik belirtilmiş denkler için en küçük norm çözümleriDers slaytları 8'in üzerinden geçiş.
9Otonom doğrusal dinamik sistemlerDers slaytları 9'un üzerinden geçiş.
10Matrix üsleri ve Laplace dönüşümü ile çözümlerDers slaytları 10'un üzerinden geçiş.
11Eigen vektörler ve köşegenleştirmeDers slaytları 11'in üzerinden geçiş.
12Simetrik matrisler, karesel ikilenik formlar, matris normu ve SVD.Ders slaytları 12'nin üzerinden geçiş.
13SVD uygulamalarıDers slaytları 13'ün üzerinden geçiş.
14Yıl sonu özeti ve son tavsiyelerDers slaytları 14'ün üzerinden geçiş.
Kaynak
http://ee263.stanford.edu/archive/
Linear Systems Corrected Edition Panos J. Antsaklis (Yazar), Anthony N. Michel (Yazar) ISBN-13: 978-0817644345 ISBN-10: 0817644342

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14570
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)172
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(172/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DOĞRUSAL DİNAMİK SİSTEMLER-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mehmed Rafet ÖZDEMİR
Dersin YardımcılarıAraş. Asst. Nann Thet
Dersin AmacıBu derste öğrenciler hem lineer cebir hem de doğrusal dinamik sistemlerin temelleri ile donatılarak bunların devreler, işaret işleme, haberleşme ve kontrol sistemlerindeki uygulamaları ile konuların daha iyi kavranılması sağlanacaktır. Derste bir matrisin çeşitli dönüşümler kullanılarak daha detaylı incelenmesi ve bu şekilde verilen doğrusal dinamik bir sistemin temel işleyiş faktörlerinin daha iyi anlaşılması sağlanacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Genel Bakış,Doğrusal Fonksiyonlar,Lineer Cebir ,Ortonormal vektör kümesi ve QR faktorizasyon,En küçük kareler metodu,En küçük kareler metodunun uygulamaları,Düzenlenmiş en küçük kareler ve Gauss-Newton metodu,Eksik belirtilmiş denkler için en küçük norm çözümleri,Otonom doğrusal dinamik sistemler,Matrix üsleri ve Laplace dönüşümü ile çözümler,Eigen vektörler ve köşegenleştirme,Simetrik matrisler, karesel ikilenik formlar, matris normu ve SVD.,SVD uygulamaları,Yıl sonu özeti ve son tavsiyeler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eksik yada fazladan tanımlanmış denklemler için LS yaklaşık metodunun geliştirilmesi.10, 12, 13, 16, 21, 6, 9A, E, F
Doğrusal dinamik sistemlerinin ve uygulamalarının temel mimarisinin anlaşılması. 10, 12, 13, 14, 16, 21, 6, 9A, E, F
Eigenvalue ayrışmasının derin anlamı, normlar, SVD, eigen-vektörler ve dinamik değerlendirilmeleri. 10, 12, 13, 16, 21, 6, 9A, E, F
Matrisin üssünün anlaşılması, stabil matrisler, ve asimptotik durumlar. 10, 12, 13, 16, 21, 6, 9A, E, F
Çoklu giriş ve çoklu çıkış sistemlerinin darbe ve basamak matrisleri yaklaşımı ile anlaşılması. 10, 12, 13, 16, 21, 6, 9A, E, F
Konvolusyon ve transfer matris konularının anlaşılması ve daha sonra bir sistemin kontrol edilebilmesi, ulaşabileceği değerlerin analizleri, durum transferi ve en-küçük-norm girişleri ile incelenmesi. 10, 12, 13, 16, 21, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genel BakışDers slaytları 1'in incelenmesi.
2Doğrusal FonksiyonlarDers slaytları 2'nin üzerinden geçilmesi.
3Lineer Cebir Ders slaytları 3'ün üzerinden geçiş.
4Ortonormal vektör kümesi ve QR faktorizasyonDers slaytları 4'ün üzerinden geçiş.
5En küçük kareler metoduDers slaytları 5'in üzerinden geçiş.
6En küçük kareler metodunun uygulamalarıDers slaytları 6'nın üzerinden geçiş.
7Düzenlenmiş en küçük kareler ve Gauss-Newton metoduDers slaytları 7'nin üzerinden geçiş.
8Eksik belirtilmiş denkler için en küçük norm çözümleriDers slaytları 8'in üzerinden geçiş.
9Otonom doğrusal dinamik sistemlerDers slaytları 9'un üzerinden geçiş.
10Matrix üsleri ve Laplace dönüşümü ile çözümlerDers slaytları 10'un üzerinden geçiş.
11Eigen vektörler ve köşegenleştirmeDers slaytları 11'in üzerinden geçiş.
12Simetrik matrisler, karesel ikilenik formlar, matris normu ve SVD.Ders slaytları 12'nin üzerinden geçiş.
13SVD uygulamalarıDers slaytları 13'ün üzerinden geçiş.
14Yıl sonu özeti ve son tavsiyelerDers slaytları 14'ün üzerinden geçiş.
Kaynak
http://ee263.stanford.edu/archive/
Linear Systems Corrected Edition Panos J. Antsaklis (Yazar), Anthony N. Michel (Yazar) ISBN-13: 978-0817644345 ISBN-10: 0817644342

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 09/11/2023 - 17:34Son Güncelleme Tarihi: 09/11/2023 - 17:36