Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDİKAL GÖRÜNTÜ ANALİZİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Cihan Bilge KAYASANDIK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Cihan Bilge KAYASANDIK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Course Info, Introduction to Digital Images,Medical Image Acquisition,Medical Image Preprocessing,Medical Image Preprocessing,Medical Image Preprocessing,Medical Image Segmentation,Medical Image Segmentation-Active Contour Methods,Medical Image Segmentation-Level Set MEthods,Medical Image Analysis,Machine learning and Deep Learning applications in medical image analysis,Machine learning and Deep Learning applications in medical image analysis,Machine learning and Deep Learning applications in medical image analysis; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Medikal data analizinde sorunları ve eksiklikleri tanımlayabilmek ve mevcut problemler için çözüm rotaları oluşturabilmek.10, 12, 13, 16, 18, 19, 2, 21, 3, 37, 4, 6, 9D, F
bir görüntüden çıkarılacak özelliklere uygun filtreleri ve filtreleme yöntemlerini belirleyebilme ve uygulayabilme kabiliyeti. 10, 12, 13, 16, 18, 19, 21, 3, 37, 4, 6, 9D, F
medikal data analizinde gerekli bilgileri elde edebilmek adına matematiksel bir bakış açısı kullanabilmek ve bunu uygulamaya dökebilmek10, 13, 14, 16, 18, 19, 21, 3, 37, 4, 6, 9D, F
medikal data analizinde makine öğrenme ve yapay sinir ağlarından derin öğrenme yöntemlerini kullanabilmek10, 12, 13, 16, 18, 19, 2, 21, 3, 37, 9D, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Course Info, Introduction to Digital Images
2Medical Image Acquisition
3Medical Image Preprocessing
4Medical Image Preprocessing
5Medical Image Preprocessing
6Medical Image Segmentation
7Medical Image Segmentation-Active Contour Methods
8Medical Image Segmentation-Level Set MEthods
9Medical Image Analysis
10Machine learning and Deep Learning applications in medical image analysis
11Machine learning and Deep Learning applications in medical image analysis
12Machine learning and Deep Learning applications in medical image analysis
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati133
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi515
Okul Dışı Diğer Faaliyetler224
Proje Sunumu / Seminer236
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı133
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı155
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)30
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(30/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDİKAL GÖRÜNTÜ ANALİZİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Cihan Bilge KAYASANDIK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Cihan Bilge KAYASANDIK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Course Info, Introduction to Digital Images,Medical Image Acquisition,Medical Image Preprocessing,Medical Image Preprocessing,Medical Image Preprocessing,Medical Image Segmentation,Medical Image Segmentation-Active Contour Methods,Medical Image Segmentation-Level Set MEthods,Medical Image Analysis,Machine learning and Deep Learning applications in medical image analysis,Machine learning and Deep Learning applications in medical image analysis,Machine learning and Deep Learning applications in medical image analysis; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Medikal data analizinde sorunları ve eksiklikleri tanımlayabilmek ve mevcut problemler için çözüm rotaları oluşturabilmek.10, 12, 13, 16, 18, 19, 2, 21, 3, 37, 4, 6, 9D, F
bir görüntüden çıkarılacak özelliklere uygun filtreleri ve filtreleme yöntemlerini belirleyebilme ve uygulayabilme kabiliyeti. 10, 12, 13, 16, 18, 19, 21, 3, 37, 4, 6, 9D, F
medikal data analizinde gerekli bilgileri elde edebilmek adına matematiksel bir bakış açısı kullanabilmek ve bunu uygulamaya dökebilmek10, 13, 14, 16, 18, 19, 21, 3, 37, 4, 6, 9D, F
medikal data analizinde makine öğrenme ve yapay sinir ağlarından derin öğrenme yöntemlerini kullanabilmek10, 12, 13, 16, 18, 19, 2, 21, 3, 37, 9D, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Course Info, Introduction to Digital Images
2Medical Image Acquisition
3Medical Image Preprocessing
4Medical Image Preprocessing
5Medical Image Preprocessing
6Medical Image Segmentation
7Medical Image Segmentation-Active Contour Methods
8Medical Image Segmentation-Level Set MEthods
9Medical Image Analysis
10Machine learning and Deep Learning applications in medical image analysis
11Machine learning and Deep Learning applications in medical image analysis
12Machine learning and Deep Learning applications in medical image analysis
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/11/2023 - 08:13Son Güncelleme Tarihi: 06/11/2023 - 08:15