Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YÜKSEK LİSANS SEMİNER-Güz Dönemi0+0-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bahadır Kürşat GÜNTÜRK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin öncelikli amacı yükseklisans öğrenicilerinin sunum ve tartışma becerilerini geliştirmek, onları yükseklisans programları sırasınca gerek derselerinde gerekse katılacakları kongre ve konferanslarda yapacakları sözlü veya poster bildirilere hazırlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Seminer Dersine Giriş,Genel Sunum Teknikleri ve Yapılması/Yapılmaması Gerekenler,Sunulacak Sunum Konularının (Araştırma Makalelerinin) Seçimi,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel ve mühendislik kavramlarının sözlü yayılması ve savunulması, bir mühendislik yüksek lisans öğrencisinin mühendislik kariyeri boyunca kullanacağı temel bir iletişim aracıdır. Bu derste öğrenciler sözlü sunum becerilerini geliştirecek beş etkinliğe katılacaklar: gözlem, soru, eleştiri, araştırma ve sunum.Öğrenciler bu derste araştırma konularının yada proje önerilerini ve yakın zamanda literatürde yer bulan önemli teknik makalelerinin sunumlarını gerçekleştirirler. Öğrenciler ayrıca eğitim üyelerinin ve fakülteyi ziyaret eden araştırmacıların gerçekleştirecekleri sunumlara katılırlar.Öğrenme Çıktısı 1: Öğrenci, teknik ve / veya bilimsel dergilerde sunulan bilgileri analiz ederek, oluşturarak / oluşturarak ve değerlendirerek aktif ve katılımcı bir katılımcı olacaktır.Öğrenme Çıktısı 2: Öğrenci en iyi uygulamaları inceleyecek ve bunları PowerPoint, Prezi veya başka bir bilgisayar yazılımı gibi bir sunum yazılımı kullanarak kaliteli bir bilimsel sunum tasarlamak, geliştirmek ve sunmak için uygulayacaktır. Öğrenme Çıktısı 3: Öğrenci, diğer öğrencilerin çalışmalarının eleştirel değerlendirmesini yapacaktır.10, 16, 18
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Seminer Dersine Giriş
2Genel Sunum Teknikleri ve Yapılması/Yapılmaması Gerekenler
3Sunulacak Sunum Konularının (Araştırma Makalelerinin) Seçimi
4Öğrenci Sunumları
5Öğrenci Sunumları
6Öğrenci Sunumları
7Öğrenci Sunumları
8Öğrenci Sunumları
9Öğrenci Sunumları
10Öğrenci Sunumları
11Öğrenci Sunumları
12Öğrenci Sunumları
13Öğrenci Sunumları
14Öğrenci Sunumları
Kaynak
"Üniversiteler İçin İngilizce Sunum Konuşma Kılavuzu Presentation Phrasebook" - http://englishforuniversity.com websitesinden eğitim amaçlı ücretsiz indirilmesine izin verilmektedir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14684
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YÜKSEK LİSANS SEMİNER-Güz Dönemi0+0-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bahadır Kürşat GÜNTÜRK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin öncelikli amacı yükseklisans öğrenicilerinin sunum ve tartışma becerilerini geliştirmek, onları yükseklisans programları sırasınca gerek derselerinde gerekse katılacakları kongre ve konferanslarda yapacakları sözlü veya poster bildirilere hazırlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Seminer Dersine Giriş,Genel Sunum Teknikleri ve Yapılması/Yapılmaması Gerekenler,Sunulacak Sunum Konularının (Araştırma Makalelerinin) Seçimi,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel ve mühendislik kavramlarının sözlü yayılması ve savunulması, bir mühendislik yüksek lisans öğrencisinin mühendislik kariyeri boyunca kullanacağı temel bir iletişim aracıdır. Bu derste öğrenciler sözlü sunum becerilerini geliştirecek beş etkinliğe katılacaklar: gözlem, soru, eleştiri, araştırma ve sunum.Öğrenciler bu derste araştırma konularının yada proje önerilerini ve yakın zamanda literatürde yer bulan önemli teknik makalelerinin sunumlarını gerçekleştirirler. Öğrenciler ayrıca eğitim üyelerinin ve fakülteyi ziyaret eden araştırmacıların gerçekleştirecekleri sunumlara katılırlar.Öğrenme Çıktısı 1: Öğrenci, teknik ve / veya bilimsel dergilerde sunulan bilgileri analiz ederek, oluşturarak / oluşturarak ve değerlendirerek aktif ve katılımcı bir katılımcı olacaktır.Öğrenme Çıktısı 2: Öğrenci en iyi uygulamaları inceleyecek ve bunları PowerPoint, Prezi veya başka bir bilgisayar yazılımı gibi bir sunum yazılımı kullanarak kaliteli bir bilimsel sunum tasarlamak, geliştirmek ve sunmak için uygulayacaktır. Öğrenme Çıktısı 3: Öğrenci, diğer öğrencilerin çalışmalarının eleştirel değerlendirmesini yapacaktır.10, 16, 18
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Seminer Dersine Giriş
2Genel Sunum Teknikleri ve Yapılması/Yapılmaması Gerekenler
3Sunulacak Sunum Konularının (Araştırma Makalelerinin) Seçimi
4Öğrenci Sunumları
5Öğrenci Sunumları
6Öğrenci Sunumları
7Öğrenci Sunumları
8Öğrenci Sunumları
9Öğrenci Sunumları
10Öğrenci Sunumları
11Öğrenci Sunumları
12Öğrenci Sunumları
13Öğrenci Sunumları
14Öğrenci Sunumları
Kaynak
"Üniversiteler İçin İngilizce Sunum Konuşma Kılavuzu Presentation Phrasebook" - http://englishforuniversity.com websitesinden eğitim amaçlı ücretsiz indirilmesine izin verilmektedir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/11/2023 - 08:13Son Güncelleme Tarihi: 06/11/2023 - 08:15