Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NANO-OPTİK-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Hasan KURT
Dersi VerenlerDoç.Dr. Hasan KURT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders nano-optik cihazlar, transdüserleri ve nano ölçekteki ışığın manipüle edilmesine yönelik uygulamalarını kapsayacaktır. Işığın, nano yapılarla, ince filmlerle, metalik nano antenlerle etkileşimi birçok potansiyel uygulamaya sahiptir. Bu ders öğrencilere farklı uygulamalarda karşılaşılan nano-optik prensiplerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu nedenle, bu ders birçok bölümdeki öğrenciler için ilgi çekici olabilir. Ödev ve sınavlara ek olarak, farklı uygulamalarda yeni nano optik sistemleri bilgisini uygulamaya yönelik bireysel projeler verilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Teorik Temeller,Optik alanların yayılımı ve odaklanması,Yeral çözünürlük ve pozisyon hassasiyeti,Nanoboyutta optik mikroskopi,Yakın-alan optik problar,Prob-numune mesafe kontrolü,Nanoboyutta ışık emisyonu ve optik etkileşimler,Kuantum emitörleri,Düzlemsel yüzeylerin yakınında dipol emisyonu,Fotonik kristaller ve rezonatörler,Yüzey plazmonları,Sınırlı alanlarda kuvvetler,Dalgalanma ile oluşan etkileşimler,Nano-optikte teorik metotlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Klasik optik sistemlerin limitlerinin analizi12, 13, 19, 9A, E
Süregelen ve yeni geliştirilen nano-optik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak12, 13, 19, 9A, E
Yüzey plazmonların potensiyel uygulamaları ve teorik temelleri hakkında bilgi sahibi olmak12, 13, 19, 9A, E
Nano-optik sistemlerin çeşitli uygulamalardaki limitleri12, 13, 19, 9A, E, F
Basit nano-optik sistemlerin tasarımı ve modellenmesinde tecrübe kazanmak13, 14, 19, 9A, E, F
Nano-optik sistemlerin tam-dalga çözücü yazılımlar ile simülasyonu ve analizi13, 14, 17, 19, 9A, E, F
Ray-tracing metodları kullanarak Matlab ortamında difraksiyon-limitli sistemlerin analizi13, 14, 17, 19, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Teorik Temeller
2Optik alanların yayılımı ve odaklanması
3Yeral çözünürlük ve pozisyon hassasiyeti
4Nanoboyutta optik mikroskopi
5Yakın-alan optik problar
6Prob-numune mesafe kontrolü
7Nanoboyutta ışık emisyonu ve optik etkileşimler
8Kuantum emitörleri
9Düzlemsel yüzeylerin yakınında dipol emisyonu
10Fotonik kristaller ve rezonatörler
11Yüzey plazmonları
12Sınırlı alanlarda kuvvetler
13Dalgalanma ile oluşan etkileşimler
14Nano-optikte teorik metotlar
Kaynak
Principles of Nano-Optics (II Edition) by L. Novotny and B. Hecht (Cambridge)
Theory and computation of electromagnetic fields by Jian-Ming Jin (Wiley) Scattering of electromagnetic waves (vol. 1-3) by L. Tsang, J. A. Kong, K. Ding (Wiley) Optical properties of photonic crystals by K. Sakoda (Springer) Introduction to wave scattering and mesoscopic phenomena by P. Sheng (Springer) Geometry and Light by U. Leonhardt and T. Philbin (Dover) Cavity Quantum Electrodynamics by Sergio M. Dutra (Wiley)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme5210
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10550
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer22040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı5210
Ara Sınav ve Hazırlığı13232
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)229
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(229/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NANO-OPTİK-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Hasan KURT
Dersi VerenlerDoç.Dr. Hasan KURT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders nano-optik cihazlar, transdüserleri ve nano ölçekteki ışığın manipüle edilmesine yönelik uygulamalarını kapsayacaktır. Işığın, nano yapılarla, ince filmlerle, metalik nano antenlerle etkileşimi birçok potansiyel uygulamaya sahiptir. Bu ders öğrencilere farklı uygulamalarda karşılaşılan nano-optik prensiplerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu nedenle, bu ders birçok bölümdeki öğrenciler için ilgi çekici olabilir. Ödev ve sınavlara ek olarak, farklı uygulamalarda yeni nano optik sistemleri bilgisini uygulamaya yönelik bireysel projeler verilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Teorik Temeller,Optik alanların yayılımı ve odaklanması,Yeral çözünürlük ve pozisyon hassasiyeti,Nanoboyutta optik mikroskopi,Yakın-alan optik problar,Prob-numune mesafe kontrolü,Nanoboyutta ışık emisyonu ve optik etkileşimler,Kuantum emitörleri,Düzlemsel yüzeylerin yakınında dipol emisyonu,Fotonik kristaller ve rezonatörler,Yüzey plazmonları,Sınırlı alanlarda kuvvetler,Dalgalanma ile oluşan etkileşimler,Nano-optikte teorik metotlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Klasik optik sistemlerin limitlerinin analizi12, 13, 19, 9A, E
Süregelen ve yeni geliştirilen nano-optik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak12, 13, 19, 9A, E
Yüzey plazmonların potensiyel uygulamaları ve teorik temelleri hakkında bilgi sahibi olmak12, 13, 19, 9A, E
Nano-optik sistemlerin çeşitli uygulamalardaki limitleri12, 13, 19, 9A, E, F
Basit nano-optik sistemlerin tasarımı ve modellenmesinde tecrübe kazanmak13, 14, 19, 9A, E, F
Nano-optik sistemlerin tam-dalga çözücü yazılımlar ile simülasyonu ve analizi13, 14, 17, 19, 9A, E, F
Ray-tracing metodları kullanarak Matlab ortamında difraksiyon-limitli sistemlerin analizi13, 14, 17, 19, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Teorik Temeller
2Optik alanların yayılımı ve odaklanması
3Yeral çözünürlük ve pozisyon hassasiyeti
4Nanoboyutta optik mikroskopi
5Yakın-alan optik problar
6Prob-numune mesafe kontrolü
7Nanoboyutta ışık emisyonu ve optik etkileşimler
8Kuantum emitörleri
9Düzlemsel yüzeylerin yakınında dipol emisyonu
10Fotonik kristaller ve rezonatörler
11Yüzey plazmonları
12Sınırlı alanlarda kuvvetler
13Dalgalanma ile oluşan etkileşimler
14Nano-optikte teorik metotlar
Kaynak
Principles of Nano-Optics (II Edition) by L. Novotny and B. Hecht (Cambridge)
Theory and computation of electromagnetic fields by Jian-Ming Jin (Wiley) Scattering of electromagnetic waves (vol. 1-3) by L. Tsang, J. A. Kong, K. Ding (Wiley) Optical properties of photonic crystals by K. Sakoda (Springer) Introduction to wave scattering and mesoscopic phenomena by P. Sheng (Springer) Geometry and Light by U. Leonhardt and T. Philbin (Dover) Cavity Quantum Electrodynamics by Sergio M. Dutra (Wiley)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/11/2023 - 08:13Son Güncelleme Tarihi: 06/11/2023 - 08:15