Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SİNİR MÜHENDİSLİĞİNİN TEMELLERİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mehmet KOCATÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mehmet KOCATÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı biyomedikal cihaz tasarımının temellerini tanıtmak ve biyomedikal cihazların enstrümantasyon gereksinimlerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Biyomedikal Cihazlara Giriş,Biyomalzemeler ve Biyouyumluluk,Sensörler ve Biyosensörler,Sinyal İşleme ve Veri Toplama,Aktüatörler ve Mikroakışkanlar,Güç Kaynakları ve Enerji Yönetimi,İnsan-Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanıcı Arayüzü Tasarımı,Tıbbi Görüntüleme ve Görüntü İşleme,Tıbbi Robotik ve Teletıp,Düzenleyici İşler ve Kalite Güvencesi,Biyomedikal Teknolojide Girişimcilik ve İnovasyon,BiyoMEMS ve Nanotıp,Etik ve Yasal Sorunlar,Vaka Çalışmaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sensorimotor kortekste bilginin kodlanma prensiplerini değerlendirir.10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 5, 6, 9A, E
Laboratuvarda kaydedilen sinirsel veriyi analiz edip değerlendirir.10, 14, 16, 17, 19, 5, 6, 9A, D, F
Biyopotansiyel işaretlerin kaynağını tanımlar.10, 13, 14, 16, 17, 19, 2, 37, 5, 6, 9A, F
Duyu-motor kontrol ve öğrenmeye ilişkin anahtar kavramları tanımlar.10, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 2, 37, 5, 6, 9A, E, F
Güncel nöroprotez teknolojilerinin sorunlarını tanımlayıp bu problemler için çözümler önerir.10, 13, 14, 16, 17, 19, 2, 37, 5, 6, 8, 9A, E, F
Sinir mühendisliği araştırma donanımlarını ve yazılımlarını kullanarak deneyler gerçekleştirir.10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 37, 5, 6, 9A, E, F
Elektrofizyolojik çalışmalar için enstrümantasyon gereksinimlerini belirler.10, 13, 14, 16, 17, 19, 2, 21, 37, 6, 9A, E, F
Sinirsel probların biyotik ve abiyotik karakteristiklerini değerlendirir.10, 13, 14, 16, 17, 19, 21, 37, 5, 6, 9A, E, F
Sinirsel şifre çözme algoritmalarını kullanır ve değerlendirir.10, 13, 14, 16, 17, 19, 2, 21, 37, 5, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Biyomedikal Cihazlara GirişDers notları.
2Biyomalzemeler ve BiyouyumlulukDers notları.
3Sensörler ve BiyosensörlerDers notları.
4Sinyal İşleme ve Veri ToplamaDers notları.
5Aktüatörler ve MikroakışkanlarDers notları.
6Güç Kaynakları ve Enerji YönetimiDers notları.
7İnsan-Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanıcı Arayüzü TasarımıDers notları.
8Tıbbi Görüntüleme ve Görüntü İşlemeDers notları.
9Tıbbi Robotik ve TeletıpDers notları.
10Düzenleyici İşler ve Kalite GüvencesiDers notları.
11Biyomedikal Teknolojide Girişimcilik ve İnovasyonDers notları.
12BiyoMEMS ve NanotıpDers notları.
13Etik ve Yasal SorunlarDers notları.
14Vaka ÇalışmalarıÖrnek literatür araştırması.
Kaynak
A. Y. K. Chan, Biomedical Device Technology: Principles and Design, 3. Baskı, 2 Şubat 2023, Charles C Thomas Pub Ltd, ISBN: 978-0398093921

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10880
Okul Dışı Diğer Faaliyetler8540
Proje Sunumu / Seminer13535
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)252
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(252/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SİNİR MÜHENDİSLİĞİNİN TEMELLERİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mehmet KOCATÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mehmet KOCATÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı biyomedikal cihaz tasarımının temellerini tanıtmak ve biyomedikal cihazların enstrümantasyon gereksinimlerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Biyomedikal Cihazlara Giriş,Biyomalzemeler ve Biyouyumluluk,Sensörler ve Biyosensörler,Sinyal İşleme ve Veri Toplama,Aktüatörler ve Mikroakışkanlar,Güç Kaynakları ve Enerji Yönetimi,İnsan-Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanıcı Arayüzü Tasarımı,Tıbbi Görüntüleme ve Görüntü İşleme,Tıbbi Robotik ve Teletıp,Düzenleyici İşler ve Kalite Güvencesi,Biyomedikal Teknolojide Girişimcilik ve İnovasyon,BiyoMEMS ve Nanotıp,Etik ve Yasal Sorunlar,Vaka Çalışmaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sensorimotor kortekste bilginin kodlanma prensiplerini değerlendirir.10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 5, 6, 9A, E
Laboratuvarda kaydedilen sinirsel veriyi analiz edip değerlendirir.10, 14, 16, 17, 19, 5, 6, 9A, D, F
Biyopotansiyel işaretlerin kaynağını tanımlar.10, 13, 14, 16, 17, 19, 2, 37, 5, 6, 9A, F
Duyu-motor kontrol ve öğrenmeye ilişkin anahtar kavramları tanımlar.10, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 2, 37, 5, 6, 9A, E, F
Güncel nöroprotez teknolojilerinin sorunlarını tanımlayıp bu problemler için çözümler önerir.10, 13, 14, 16, 17, 19, 2, 37, 5, 6, 8, 9A, E, F
Sinir mühendisliği araştırma donanımlarını ve yazılımlarını kullanarak deneyler gerçekleştirir.10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 37, 5, 6, 9A, E, F
Elektrofizyolojik çalışmalar için enstrümantasyon gereksinimlerini belirler.10, 13, 14, 16, 17, 19, 2, 21, 37, 6, 9A, E, F
Sinirsel probların biyotik ve abiyotik karakteristiklerini değerlendirir.10, 13, 14, 16, 17, 19, 21, 37, 5, 6, 9A, E, F
Sinirsel şifre çözme algoritmalarını kullanır ve değerlendirir.10, 13, 14, 16, 17, 19, 2, 21, 37, 5, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Biyomedikal Cihazlara GirişDers notları.
2Biyomalzemeler ve BiyouyumlulukDers notları.
3Sensörler ve BiyosensörlerDers notları.
4Sinyal İşleme ve Veri ToplamaDers notları.
5Aktüatörler ve MikroakışkanlarDers notları.
6Güç Kaynakları ve Enerji YönetimiDers notları.
7İnsan-Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanıcı Arayüzü TasarımıDers notları.
8Tıbbi Görüntüleme ve Görüntü İşlemeDers notları.
9Tıbbi Robotik ve TeletıpDers notları.
10Düzenleyici İşler ve Kalite GüvencesiDers notları.
11Biyomedikal Teknolojide Girişimcilik ve İnovasyonDers notları.
12BiyoMEMS ve NanotıpDers notları.
13Etik ve Yasal SorunlarDers notları.
14Vaka ÇalışmalarıÖrnek literatür araştırması.
Kaynak
A. Y. K. Chan, Biomedical Device Technology: Principles and Design, 3. Baskı, 2 Şubat 2023, Charles C Thomas Pub Ltd, ISBN: 978-0398093921

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:14Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:15