Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK HİZMETLERİNİN PLANLANMASI-Bahar Dönemi3+0310
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yeter USLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Yeter USLU
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yaşar Gökalp
Dersin AmacıSağlık hizmetlerinde planlamanın gereğini, önemini, türlerini ve yöntemlerini öğrenmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlık yönetiminde plan ve planlama kavramlarının anlamı, önemi,Sağlık hizmetlerinde planlama türleri ve yöntemleri,Toplumsal planlama,Kurumsal planlama,Program planlama,Stratejik planlama I,Stratejik planlama II,Operasyonel ve taktik planlama,İhtiyaç analizi ve planlama,Planlama için gereken epidemiyolojik ölçütler I,Planlama için gereken epidemiyolojik ölçütler II,Planlama örneği: Toplumsal planlama,Planlama örneği: Kurumsal planlama,Planlama örneği: İnsan kaynakları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlık hizmetlerini planlar.16, 9A
Sağlık yönetiminde plan ve planlama kavramlarını yorumlar.16, 9A
Sağlık yönetiminde planlamanın önemini tartışır.16, 9A
Uygun planlama ölçütleriyle farklı düzeyde sağlık hizmeti planları geliştirir.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlık yönetiminde plan ve planlama kavramlarının anlamı, önemiKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
2Sağlık hizmetlerinde planlama türleri ve yöntemleriKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
3Toplumsal planlamaKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
4Kurumsal planlamaKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
5Program planlamaKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
6Stratejik planlama IKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
7Stratejik planlama IIKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
8Operasyonel ve taktik planlamaKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
9İhtiyaç analizi ve planlamaKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
10Planlama için gereken epidemiyolojik ölçütler IKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
11Planlama için gereken epidemiyolojik ölçütler IIKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
12Planlama örneği: Toplumsal planlamaKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
13Planlama örneği: Kurumsal planlamaKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
14Planlama örneği: İnsan kaynaklarıKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından hazırlanan materyaller
Kaynaklar: 1-“Essentials of strategic planning in healthcare” Jeffrey P. Harrison. AUPHA Health Administration Press, Chicago, Illinois, 2010. 2-“Healthcare strategic planning” Alan M. Zuckerman. (2nd ed.) AUPHA Health Administration Press, Chicago, Illinois, 2005. 3-“ Healthcare outcomes management : strategies for planning and evaluation” Dale J. Block. Jones and Bartlett Publishers, Sudbury, MA, 2006. 4-“ Training needs assessment : methods, tools, and techniques” Jean Barbazette. Pfeiffer, an Imprint of Wiley. www.pfeiffer.com, 2006. 5-“ Managerial epidemiology : concepts and cases” Steven Fleming. (2nd ed.) AUPHA Health Administration Press, Chicago, Illinois, 2008. 6-“Epidemiology: Principles and Practical Guidelines” Jan Van den Broeck, Jonathan R. Brestoff, Eds., 2013, Springer.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme5315
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi13678
Okul Dışı Diğer Faaliyetler23060
Proje Sunumu / Seminer236
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13737
Genel Sınav ve Hazırlığı14747
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)285
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(285/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK HİZMETLERİNİN PLANLANMASI-Bahar Dönemi3+0310
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yeter USLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Yeter USLU
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yaşar Gökalp
Dersin AmacıSağlık hizmetlerinde planlamanın gereğini, önemini, türlerini ve yöntemlerini öğrenmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlık yönetiminde plan ve planlama kavramlarının anlamı, önemi,Sağlık hizmetlerinde planlama türleri ve yöntemleri,Toplumsal planlama,Kurumsal planlama,Program planlama,Stratejik planlama I,Stratejik planlama II,Operasyonel ve taktik planlama,İhtiyaç analizi ve planlama,Planlama için gereken epidemiyolojik ölçütler I,Planlama için gereken epidemiyolojik ölçütler II,Planlama örneği: Toplumsal planlama,Planlama örneği: Kurumsal planlama,Planlama örneği: İnsan kaynakları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlık hizmetlerini planlar.16, 9A
Sağlık yönetiminde plan ve planlama kavramlarını yorumlar.16, 9A
Sağlık yönetiminde planlamanın önemini tartışır.16, 9A
Uygun planlama ölçütleriyle farklı düzeyde sağlık hizmeti planları geliştirir.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlık yönetiminde plan ve planlama kavramlarının anlamı, önemiKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
2Sağlık hizmetlerinde planlama türleri ve yöntemleriKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
3Toplumsal planlamaKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
4Kurumsal planlamaKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
5Program planlamaKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
6Stratejik planlama IKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
7Stratejik planlama IIKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
8Operasyonel ve taktik planlamaKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
9İhtiyaç analizi ve planlamaKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
10Planlama için gereken epidemiyolojik ölçütler IKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
11Planlama için gereken epidemiyolojik ölçütler IIKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
12Planlama örneği: Toplumsal planlamaKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
13Planlama örneği: Kurumsal planlamaKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
14Planlama örneği: İnsan kaynaklarıKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından hazırlanan materyaller
Kaynaklar: 1-“Essentials of strategic planning in healthcare” Jeffrey P. Harrison. AUPHA Health Administration Press, Chicago, Illinois, 2010. 2-“Healthcare strategic planning” Alan M. Zuckerman. (2nd ed.) AUPHA Health Administration Press, Chicago, Illinois, 2005. 3-“ Healthcare outcomes management : strategies for planning and evaluation” Dale J. Block. Jones and Bartlett Publishers, Sudbury, MA, 2006. 4-“ Training needs assessment : methods, tools, and techniques” Jean Barbazette. Pfeiffer, an Imprint of Wiley. www.pfeiffer.com, 2006. 5-“ Managerial epidemiology : concepts and cases” Steven Fleming. (2nd ed.) AUPHA Health Administration Press, Chicago, Illinois, 2008. 6-“Epidemiology: Principles and Practical Guidelines” Jan Van den Broeck, Jonathan R. Brestoff, Eds., 2013, Springer.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:14Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:15