Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SSM İÇİN GÜDÜMLÜ ARAŞTIRMA II-Bahar Dönemi0+0-16
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Melis Almula KARADAYI
Dersi VerenlerProf.Dr. Hakan TOZAN
Dersin YardımcılarıTez Danışmanları
Dersin AmacıDanışmanın güdümünde bağımsız araştırma yapar.
Dersin İçeriğiBu ders; Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları,Bağımsız araştırma konuları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak yürütür.14D
Araştırmalarına temel bilim, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde uygular.14D
Karmaşık mühendislik problemlerine çözüm üretir.14D
Uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 14D
Yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik süreç geliştirir.14D
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder.14D
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini yapar.14D
Akademik çalışmalarını etik sorumluluk bilinci ile yürütür.14D
Akademik çalışmalarının çıktıları ile bilim ve teknoloji literatürüne katkı sağlar.14D
Mühendislik alanında en yeni bilgilere ulaşır.14D
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bağımsız araştırma konuları Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
2Bağımsız araştırma konuları Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
3Bağımsız araştırma konuları Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
4Bağımsız araştırma konuları Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
5Bağımsız araştırma konuları Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
6Bağımsız araştırma konularıLiteratür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
7Bağımsız araştırma konuları Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
8Bağımsız araştırma konularıLiteratür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
9Bağımsız araştırma konuları Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
10Bağımsız araştırma konuları Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
11Bağımsız araştırma konuları Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
12Bağımsız araştırma konuları Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
13Bağımsız araştırma konularıLiteratür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
14Bağımsız araştırma konuları Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
Kaynak
Alanındaki her türlü literatür

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler1412168
Proje Sunumu / Seminer1422308
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)476
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(476/30)16
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SSM İÇİN GÜDÜMLÜ ARAŞTIRMA II-Bahar Dönemi0+0-16
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Melis Almula KARADAYI
Dersi VerenlerProf.Dr. Hakan TOZAN
Dersin YardımcılarıTez Danışmanları
Dersin AmacıDanışmanın güdümünde bağımsız araştırma yapar.
Dersin İçeriğiBu ders; Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları,Bağımsız araştırma konuları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak yürütür.14D
Araştırmalarına temel bilim, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde uygular.14D
Karmaşık mühendislik problemlerine çözüm üretir.14D
Uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 14D
Yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik süreç geliştirir.14D
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder.14D
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini yapar.14D
Akademik çalışmalarını etik sorumluluk bilinci ile yürütür.14D
Akademik çalışmalarının çıktıları ile bilim ve teknoloji literatürüne katkı sağlar.14D
Mühendislik alanında en yeni bilgilere ulaşır.14D
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bağımsız araştırma konuları Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
2Bağımsız araştırma konuları Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
3Bağımsız araştırma konuları Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
4Bağımsız araştırma konuları Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
5Bağımsız araştırma konuları Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
6Bağımsız araştırma konularıLiteratür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
7Bağımsız araştırma konuları Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
8Bağımsız araştırma konularıLiteratür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
9Bağımsız araştırma konuları Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
10Bağımsız araştırma konuları Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
11Bağımsız araştırma konuları Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
12Bağımsız araştırma konuları Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
13Bağımsız araştırma konularıLiteratür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
14Bağımsız araştırma konuları Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme
Kaynak
Alanındaki her türlü literatür

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:14Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:15