Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇİZELGELEME TEORİSİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hakan TOZAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Hakan TOZAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇizelgeleme ile ilgili çeşitli problemleri tanımlar ve çözümler.
Dersin İçeriğiBu ders; Çizelgelemeye Giriş,Deterministik Modeller: Ön Bilgiler: Çerçeve ve Gösterim,Deterministik Modeller: Ön Bilgiler: Program Sınıfları ve Karmaşıklık Hiyerarşisi,Deterministik Tek Makine Modelleri (Toplam ağırlıklı tamamlanma süresi, maksimum gecikme, geciken iş sayısı),Deterministik Tek Makine Modelleri (Toplam ağırlıklı gecikme, tamamlanma süresi),Deterministik Paralel Makine Modelleri-1,Deterministik Paralel Makine Modelleri-2,Deterministik Akış Atölyeleri (sınırlı/sınırsız ara depolamayla),Esnek Akış Atölyeleri,Açık Mağaza Planlaması,İş Mağazası Planlama,Deterministik Programa İlişkin Genel Amaçlı Prosedürler,Stokastik Modeller: Ön Hazırlıklar,Stokastik Modeller; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Modeller atölye çizelgeleme problemlerini açar.10, 16, 6, 9A, E
Deterministik tek makine problemlerini modeller.10, 16, 6, 9A, E
Deterministik paralel makine problemlerini modeller.10, 6, 9A, E
Atölye çizelgeleme problemlerini modeller.10, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çizelgelemeye GirişDers Notları
2Deterministik Modeller: Ön Bilgiler: Çerçeve ve GösterimDers Notları
3Deterministik Modeller: Ön Bilgiler: Program Sınıfları ve Karmaşıklık HiyerarşisiDers Notları
4Deterministik Tek Makine Modelleri (Toplam ağırlıklı tamamlanma süresi, maksimum gecikme, geciken iş sayısı)Ders Notları
5Deterministik Tek Makine Modelleri (Toplam ağırlıklı gecikme, tamamlanma süresi)Ders Notları
6Deterministik Paralel Makine Modelleri-1Ders Notları
7Deterministik Paralel Makine Modelleri-2Ders Notları
8Deterministik Akış Atölyeleri (sınırlı/sınırsız ara depolamayla)Ders Notları
9Esnek Akış AtölyeleriDers Notları
10Açık Mağaza PlanlamasıDers Notları
11İş Mağazası PlanlamaDers Notları
12Deterministik Programa İlişkin Genel Amaçlı ProsedürlerDers Notları
13Stokastik Modeller: Ön HazırlıklarDers Notları
14Stokastik ModellerDers Notları
Kaynak
Michael Pinedo, Planlama: Teori, Algoritmalar ve Sistemler, 4. Baskı, Springer.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5735
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer71070
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7749
Genel Sınav ve Hazırlığı8756
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)252
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(252/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇİZELGELEME TEORİSİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hakan TOZAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Hakan TOZAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇizelgeleme ile ilgili çeşitli problemleri tanımlar ve çözümler.
Dersin İçeriğiBu ders; Çizelgelemeye Giriş,Deterministik Modeller: Ön Bilgiler: Çerçeve ve Gösterim,Deterministik Modeller: Ön Bilgiler: Program Sınıfları ve Karmaşıklık Hiyerarşisi,Deterministik Tek Makine Modelleri (Toplam ağırlıklı tamamlanma süresi, maksimum gecikme, geciken iş sayısı),Deterministik Tek Makine Modelleri (Toplam ağırlıklı gecikme, tamamlanma süresi),Deterministik Paralel Makine Modelleri-1,Deterministik Paralel Makine Modelleri-2,Deterministik Akış Atölyeleri (sınırlı/sınırsız ara depolamayla),Esnek Akış Atölyeleri,Açık Mağaza Planlaması,İş Mağazası Planlama,Deterministik Programa İlişkin Genel Amaçlı Prosedürler,Stokastik Modeller: Ön Hazırlıklar,Stokastik Modeller; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Modeller atölye çizelgeleme problemlerini açar.10, 16, 6, 9A, E
Deterministik tek makine problemlerini modeller.10, 16, 6, 9A, E
Deterministik paralel makine problemlerini modeller.10, 6, 9A, E
Atölye çizelgeleme problemlerini modeller.10, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çizelgelemeye GirişDers Notları
2Deterministik Modeller: Ön Bilgiler: Çerçeve ve GösterimDers Notları
3Deterministik Modeller: Ön Bilgiler: Program Sınıfları ve Karmaşıklık HiyerarşisiDers Notları
4Deterministik Tek Makine Modelleri (Toplam ağırlıklı tamamlanma süresi, maksimum gecikme, geciken iş sayısı)Ders Notları
5Deterministik Tek Makine Modelleri (Toplam ağırlıklı gecikme, tamamlanma süresi)Ders Notları
6Deterministik Paralel Makine Modelleri-1Ders Notları
7Deterministik Paralel Makine Modelleri-2Ders Notları
8Deterministik Akış Atölyeleri (sınırlı/sınırsız ara depolamayla)Ders Notları
9Esnek Akış AtölyeleriDers Notları
10Açık Mağaza PlanlamasıDers Notları
11İş Mağazası PlanlamaDers Notları
12Deterministik Programa İlişkin Genel Amaçlı ProsedürlerDers Notları
13Stokastik Modeller: Ön HazırlıklarDers Notları
14Stokastik ModellerDers Notları
Kaynak
Michael Pinedo, Planlama: Teori, Algoritmalar ve Sistemler, 4. Baskı, Springer.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:14Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:15