Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNŞAAT SÖZLEŞMELERİNDE TAZMİNAT TALEPLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders , inşaat projelerinde kusur kavramını irdelemeyi, kusurların giderilmesinde temel yaklaşımları tanıtmayı, kabul süreçlerini incelemeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Hasarlar nelerdir?,İşveren talepleri: Gecikme tazminatı Dolaysız hasarlar Dolaylı hasarlar ,Gecikme tazminatı,Dolaysız hasarlar,Dolaylı hasarlar,Yüklenicinin talepleri Dolaysız hasarlar Dolaylı hasarlar,Dolaysız hasarların hesaplanması,Ara sınava hazırlık,Dolaylı hasarların hesaplanması,Saha ofisi genel giderleri,Merkez ofis genel giderleri/Formül yaklaşımı,Sorumluluğun sınırlandırılması maddeleri ,Örnek olaylar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hasar talepleri ile ilgili teknikleri uygular. | ||
İnşaat sözleşmeleri kapsamında hasarlarla ilgili temel sözleşme ilkelerini eleştirel olarak değerlendirir. | ||
İnşaat sözleşmeleri kapsamında hasarlarla ilgili temel sözleşme ilkelerini eleştirel olarak uygular. | ||
İnşaat sözleşmeleri kapsamında hasarlarla ilgili temel sözleşme ilkelerini eleştirel olarak sentezler. | ||
İnşaat sözleşmelerindeki hasarların ayrıntılı bir şekilde kavrar. | ||
Hasar talepleri ile ilgili teknikleri değerlendirir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Hasarlar nelerdir? | |
3 | İşveren talepleri: Gecikme tazminatı Dolaysız hasarlar Dolaylı hasarlar | |
4 | Gecikme tazminatı | |
5 | Dolaysız hasarlar | |
6 | Dolaylı hasarlar | |
7 | Yüklenicinin talepleri Dolaysız hasarlar Dolaylı hasarlar | |
8 | Dolaysız hasarların hesaplanması | |
9 | Ara sınava hazırlık | |
10 | Dolaylı hasarların hesaplanması | |
11 | Saha ofisi genel giderleri | |
12 | Merkez ofis genel giderleri/Formül yaklaşımı | |
13 | Sorumluluğun sınırlandırılması maddeleri | |
14 | Örnek olaylar |
Kaynak |
William Schwartzkopf, John J. McNamara , Julian F. Hoffar, Calculating Construction Damages,Wiley Law Pubns, 2000 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak. | X | |||||
2 | İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek. | X | |||||
3 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek | X | |||||
4 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. | X | |||||
5 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | X | |||||
6 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 20 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 40 | 40 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 40 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 227 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(227/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNŞAAT SÖZLEŞMELERİNDE TAZMİNAT TALEPLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders , inşaat projelerinde kusur kavramını irdelemeyi, kusurların giderilmesinde temel yaklaşımları tanıtmayı, kabul süreçlerini incelemeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Hasarlar nelerdir?,İşveren talepleri: Gecikme tazminatı Dolaysız hasarlar Dolaylı hasarlar ,Gecikme tazminatı,Dolaysız hasarlar,Dolaylı hasarlar,Yüklenicinin talepleri Dolaysız hasarlar Dolaylı hasarlar,Dolaysız hasarların hesaplanması,Ara sınava hazırlık,Dolaylı hasarların hesaplanması,Saha ofisi genel giderleri,Merkez ofis genel giderleri/Formül yaklaşımı,Sorumluluğun sınırlandırılması maddeleri ,Örnek olaylar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hasar talepleri ile ilgili teknikleri uygular. | ||
İnşaat sözleşmeleri kapsamında hasarlarla ilgili temel sözleşme ilkelerini eleştirel olarak değerlendirir. | ||
İnşaat sözleşmeleri kapsamında hasarlarla ilgili temel sözleşme ilkelerini eleştirel olarak uygular. | ||
İnşaat sözleşmeleri kapsamında hasarlarla ilgili temel sözleşme ilkelerini eleştirel olarak sentezler. | ||
İnşaat sözleşmelerindeki hasarların ayrıntılı bir şekilde kavrar. | ||
Hasar talepleri ile ilgili teknikleri değerlendirir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Hasarlar nelerdir? | |
3 | İşveren talepleri: Gecikme tazminatı Dolaysız hasarlar Dolaylı hasarlar | |
4 | Gecikme tazminatı | |
5 | Dolaysız hasarlar | |
6 | Dolaylı hasarlar | |
7 | Yüklenicinin talepleri Dolaysız hasarlar Dolaylı hasarlar | |
8 | Dolaysız hasarların hesaplanması | |
9 | Ara sınava hazırlık | |
10 | Dolaylı hasarların hesaplanması | |
11 | Saha ofisi genel giderleri | |
12 | Merkez ofis genel giderleri/Formül yaklaşımı | |
13 | Sorumluluğun sınırlandırılması maddeleri | |
14 | Örnek olaylar |
Kaynak |
William Schwartzkopf, John J. McNamara , Julian F. Hoffar, Calculating Construction Damages,Wiley Law Pubns, 2000 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak. | X | |||||
2 | İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek. | X | |||||
3 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek | X | |||||
4 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. | X | |||||
5 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | X | |||||
6 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |