ARAŞTIRMA TASARIMI VE METODOLOJİSİNDE İLERİ KONULAR
-
Bahar Dönemi
3+0
3
10
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersi Verenler
Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Ders, öğrencileri doktora araştırmalarını başarılı bir şekilde yürütmek için gerekli bilgi ve becerilerle donatmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Araştırma tasarımı ve etiği: Giriş,Görgül araştırmanın temelleri,Araştırma tasarımı türleri,Ölçme, güvenilirlik, geçerlik, örnekleme,Veri toplama,Alan araştırması,Örnek olay araştırmaları,Ara sınava hazırlık,Veri analizi: Nicel-Tanımlayıcı istatistikler,Veri analizi: Nicel-Çıkarımsal istatistikler,Değişkenler/Hipotez sınama,Nitel teknikler,Araştırma raporu,Araştırma etiği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Nicel ve nitel araştırma metodolojilerini kavrar.
Araştırma amaçlarına uygun olarak verileri analiz sonuçları iletme konusunda ileri düzeyde beceri sergiler.
Araştırma konusu belirlemede araştırma malzemesini değerlendirir.
Araştırma konusu belirlemede araştırma malzemesini senteze işler.
Araştırma projesi geliştirir ve araştırma etiğini kavrar.
İnşaat Yönetimi ve Hukuku mesleğine ve disiplinine uygun bir dizi araştırma yöntemi uygular.
Karmaşık veri kümelerini kullanarak uygun istatistiksel yöntemi seçer.
Karmaşık veri kümelerini kullanarak uygun istatistiksel yöntemini yönetir ve yorumlar.
Araştırma amaçlarına uygun olarak verileri analiz eder ve yorumlar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Araştırma tasarımı ve etiği: Giriş
2
Görgül araştırmanın temelleri
3
Araştırma tasarımı türleri
4
Ölçme, güvenilirlik, geçerlik, örnekleme
5
Veri toplama
6
Alan araştırması
7
Örnek olay araştırmaları
8
Ara sınava hazırlık
9
Veri analizi: Nicel-Tanımlayıcı istatistikler
10
Veri analizi: Nicel-Çıkarımsal istatistikler
11
Değişkenler/Hipotez sınama
12
Nitel teknikler
13
Araştırma raporu
14
Araştırma etiği
Kaynak
Research Methods in Management by Geoffrey Lancaster, 2004
Handbook of Research on Advanced Research Methodologies for a Digital Society (2 Volumes)
Gabriella Punziano (University of Naples Federico II, Italy) and Angela Delli Paoli (University of Salerno, Italy)
2021
Advanced Research Methods in the Built Environment
Andrew Knight, Les Ruddock
John Wiley & Sons, 2009
Cone, J.D. & Foster, S.L. (2006). Dissertations and theses from start to finish (2
nd Ed).
Washington, DC: American Psychological Association.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
X
2
İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
X
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
X
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
X
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
3
20
60
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
2
20
40
Proje Sunumu / Seminer
3
30
90
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
20
20
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
40
40
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
312
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(312/30)
10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ARAŞTIRMA TASARIMI VE METODOLOJİSİNDE İLERİ KONULAR
-
Bahar Dönemi
3+0
3
10
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersi Verenler
Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Ders, öğrencileri doktora araştırmalarını başarılı bir şekilde yürütmek için gerekli bilgi ve becerilerle donatmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Araştırma tasarımı ve etiği: Giriş,Görgül araştırmanın temelleri,Araştırma tasarımı türleri,Ölçme, güvenilirlik, geçerlik, örnekleme,Veri toplama,Alan araştırması,Örnek olay araştırmaları,Ara sınava hazırlık,Veri analizi: Nicel-Tanımlayıcı istatistikler,Veri analizi: Nicel-Çıkarımsal istatistikler,Değişkenler/Hipotez sınama,Nitel teknikler,Araştırma raporu,Araştırma etiği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Nicel ve nitel araştırma metodolojilerini kavrar.
Araştırma amaçlarına uygun olarak verileri analiz sonuçları iletme konusunda ileri düzeyde beceri sergiler.
Araştırma konusu belirlemede araştırma malzemesini değerlendirir.
Araştırma konusu belirlemede araştırma malzemesini senteze işler.
Araştırma projesi geliştirir ve araştırma etiğini kavrar.
İnşaat Yönetimi ve Hukuku mesleğine ve disiplinine uygun bir dizi araştırma yöntemi uygular.
Karmaşık veri kümelerini kullanarak uygun istatistiksel yöntemi seçer.
Karmaşık veri kümelerini kullanarak uygun istatistiksel yöntemini yönetir ve yorumlar.
Araştırma amaçlarına uygun olarak verileri analiz eder ve yorumlar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Araştırma tasarımı ve etiği: Giriş
2
Görgül araştırmanın temelleri
3
Araştırma tasarımı türleri
4
Ölçme, güvenilirlik, geçerlik, örnekleme
5
Veri toplama
6
Alan araştırması
7
Örnek olay araştırmaları
8
Ara sınava hazırlık
9
Veri analizi: Nicel-Tanımlayıcı istatistikler
10
Veri analizi: Nicel-Çıkarımsal istatistikler
11
Değişkenler/Hipotez sınama
12
Nitel teknikler
13
Araştırma raporu
14
Araştırma etiği
Kaynak
Research Methods in Management by Geoffrey Lancaster, 2004
Handbook of Research on Advanced Research Methodologies for a Digital Society (2 Volumes)
Gabriella Punziano (University of Naples Federico II, Italy) and Angela Delli Paoli (University of Salerno, Italy)
2021
Advanced Research Methods in the Built Environment
Andrew Knight, Les Ruddock
John Wiley & Sons, 2009
Cone, J.D. & Foster, S.L. (2006). Dissertations and theses from start to finish (2
nd Ed).
Washington, DC: American Psychological Association.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
X
2
İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
X
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
X
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
X
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek