Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
UYGULAMALI İŞ PROGRAMI VE GECİKME ANALİZİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers, inşaat projelerinde gecikmeleri tanımlamayı, gecikmelerde kusurların ayrıştırılmasını öğretmeyi, gecikmelerle ilgili uyuşmazlıkları irdelemeyi , gecikme analizi ile temel teknikleri aktarmayı amaçlamaktadır. Gecikmelerde nedenselliği belirlemek ve gecikmenin sorumluluk ve mali sonuçlarını değerlendirmek için ileri düzeyde beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Planlama ve programlama,Gecikme talebi yaşam döngüsü,İş programları,Kritik yol Programlama teknikleri temel ilkeleri,Baseline onayı,Gecikmenin teşhisi,Ara sınava hazırlık,Kanıtlar ve as built program,Gecikme kayıtları,Gecikme analizi teknikleri,Gecikme analizi teknikleri,Gecikme analizi teknikleri,Gecikme analizi teknikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İnşaat projelerinde gecikmelerin türlerini kategorize eder. (kabul eder, kabul edemez, tazmin eder, tazmin edemez)
Gecikmeden kaynaklanan hasarları hesaplar.
KYY iş programları kullanarak gecikmelerin süresini saptar.
Taleplerde standart inşaat sözleşmelerinin maddelerini uygular.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Planlama ve programlama
3Gecikme talebi yaşam döngüsü
4İş programları
5Kritik yol Programlama teknikleri temel ilkeleri
6Baseline onayı
7Gecikmenin teşhisi
8Ara sınava hazırlık
9Kanıtlar ve as built program
10Gecikme kayıtları
11Gecikme analizi teknikleri
12Gecikme analizi teknikleri
13Gecikme analizi teknikleri
14Gecikme analizi teknikleri
Kaynak
Delay Analysis in Construction Contracts P. John Keane (Author), Anthony F. Caletka (Author)Wiley-Blackwell; 2 edition (June 29, 2015) SCL Delay and Disruption Protocol 2nd Edition: February 2017

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
X
2
İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
X
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
X
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
X
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi31030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler22142
Proje Sunumu / Seminer22550
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı12020
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)249
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(249/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
UYGULAMALI İŞ PROGRAMI VE GECİKME ANALİZİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers, inşaat projelerinde gecikmeleri tanımlamayı, gecikmelerde kusurların ayrıştırılmasını öğretmeyi, gecikmelerle ilgili uyuşmazlıkları irdelemeyi , gecikme analizi ile temel teknikleri aktarmayı amaçlamaktadır. Gecikmelerde nedenselliği belirlemek ve gecikmenin sorumluluk ve mali sonuçlarını değerlendirmek için ileri düzeyde beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Planlama ve programlama,Gecikme talebi yaşam döngüsü,İş programları,Kritik yol Programlama teknikleri temel ilkeleri,Baseline onayı,Gecikmenin teşhisi,Ara sınava hazırlık,Kanıtlar ve as built program,Gecikme kayıtları,Gecikme analizi teknikleri,Gecikme analizi teknikleri,Gecikme analizi teknikleri,Gecikme analizi teknikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İnşaat projelerinde gecikmelerin türlerini kategorize eder. (kabul eder, kabul edemez, tazmin eder, tazmin edemez)
Gecikmeden kaynaklanan hasarları hesaplar.
KYY iş programları kullanarak gecikmelerin süresini saptar.
Taleplerde standart inşaat sözleşmelerinin maddelerini uygular.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Planlama ve programlama
3Gecikme talebi yaşam döngüsü
4İş programları
5Kritik yol Programlama teknikleri temel ilkeleri
6Baseline onayı
7Gecikmenin teşhisi
8Ara sınava hazırlık
9Kanıtlar ve as built program
10Gecikme kayıtları
11Gecikme analizi teknikleri
12Gecikme analizi teknikleri
13Gecikme analizi teknikleri
14Gecikme analizi teknikleri
Kaynak
Delay Analysis in Construction Contracts P. John Keane (Author), Anthony F. Caletka (Author)Wiley-Blackwell; 2 edition (June 29, 2015) SCL Delay and Disruption Protocol 2nd Edition: February 2017

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
X
2
İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
X
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
X
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
X
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:51Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:52