Uluslararası inşaat ve taahhüt işlerinde kullanılan model sözleşmeleri tanıtmayı, model sözleşme kullanmanın yararlarını aktarmayı, Uluslararası inşaat ve taahhüt işlerinde kullanılan model sözleşmelerde risk dağılımında farklılıkları vurgulamayı, FIDIC, NEC, ICE, JCT, IChemE standart formlarının karşılaştırılmasını, 2017 yılında FIDIC formlarında yapılan değişiklikleri tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Uluslar arası standart formlar: Giriş,Farklı standart formlar Fıdıc standart formları Fıdıc kitapları aarsındaki farklar ve son baskılarda yapılan değişiklikler,Genel hükümler,İşveren,Mühendis,Yüklenici,İşe başlama, gecikmeler, işin askıya alınması,Ara sınava hazırlık,Değişiklikler ve uygulamalar,Süre uzatımı ve tazminat,Bitirme testleri, işlerin işveren tarafından geçici kabulü, kusur sorumluluğu, risk ve sorumluluk,Fesih,Mücbir sebepler/ olağanüstü olaylar,Talepler ve uyuşmazlık çözümü; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Uluslar arası standart sözleşme koşullarını kavrar.
10, 15, 3, 6
A, E, F, G
Talep yönetimi becerileri kazanır.
10, 15, 3, 6
A, E, F, G
Uluslar arası standart sözleşme koşullarını eleştirel olarak değerlendirir.
10, 15, 3, 6
A, E, F, G
Temel tarafların rol ve sorumluluklarını değerlendirir.
10, 15, 3, 6
A, E, F, G
Uluslar arası formları başarıyla yönetir.
10, 15, 3, 6
A, E, F, G
Özel koşullar yazar ve uyuşmazlık çözüm becerileri kazanır.
10, 15, 3, 6
A, E, F, G
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Uluslar arası standart formlar: Giriş
2
Farklı standart formlar Fıdıc standart formları Fıdıc kitapları aarsındaki farklar ve son baskılarda yapılan değişiklikler
3
Genel hükümler
4
İşveren
5
Mühendis
6
Yüklenici
7
İşe başlama, gecikmeler, işin askıya alınması
8
Ara sınava hazırlık
9
Değişiklikler ve uygulamalar
10
Süre uzatımı ve tazminat
11
Bitirme testleri, işlerin işveren tarafından geçici kabulü, kusur sorumluluğu, risk ve sorumluluk
12
Fesih
13
Mücbir sebepler/ olağanüstü olaylar
14
Talepler ve uyuşmazlık çözümü
Kaynak
FIDIC RED BOOK 1999 1st edition/2017 2nd edition
FIDIC YELLOW BOOK 1999 1st edition/2017 2nd edition
FIDIC SILVER BOOK 1999 1st edition/2017 2nd edition
FIDIC GOLD BOOK 2008 1st edition
THE FIDIC FORMS OF CONTRACT, NAEL BUNNI, BLACKWELL, 2005
The International Application of FIDIC Contracts, Donald Charrett, 2019
William Godwin
The 2017 FIDIC Contracts John Wiley & Sons, 2020
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
X
2
İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
X
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
X
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
X
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
2
20
40
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
10
20
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
2
15
30
Proje Sunumu / Seminer
2
20
40
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
8
8
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
40
40
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
240
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İNŞAAT VE TAAHHÜT İŞL. MODEL SÖZLEŞME KULLA.
-
Güz Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersi Verenler
Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Uluslararası inşaat ve taahhüt işlerinde kullanılan model sözleşmeleri tanıtmayı, model sözleşme kullanmanın yararlarını aktarmayı, Uluslararası inşaat ve taahhüt işlerinde kullanılan model sözleşmelerde risk dağılımında farklılıkları vurgulamayı, FIDIC, NEC, ICE, JCT, IChemE standart formlarının karşılaştırılmasını, 2017 yılında FIDIC formlarında yapılan değişiklikleri tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Uluslar arası standart formlar: Giriş,Farklı standart formlar Fıdıc standart formları Fıdıc kitapları aarsındaki farklar ve son baskılarda yapılan değişiklikler,Genel hükümler,İşveren,Mühendis,Yüklenici,İşe başlama, gecikmeler, işin askıya alınması,Ara sınava hazırlık,Değişiklikler ve uygulamalar,Süre uzatımı ve tazminat,Bitirme testleri, işlerin işveren tarafından geçici kabulü, kusur sorumluluğu, risk ve sorumluluk,Fesih,Mücbir sebepler/ olağanüstü olaylar,Talepler ve uyuşmazlık çözümü; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Uluslar arası standart sözleşme koşullarını kavrar.
10, 15, 3, 6
A, E, F, G
Talep yönetimi becerileri kazanır.
10, 15, 3, 6
A, E, F, G
Uluslar arası standart sözleşme koşullarını eleştirel olarak değerlendirir.
10, 15, 3, 6
A, E, F, G
Temel tarafların rol ve sorumluluklarını değerlendirir.
10, 15, 3, 6
A, E, F, G
Uluslar arası formları başarıyla yönetir.
10, 15, 3, 6
A, E, F, G
Özel koşullar yazar ve uyuşmazlık çözüm becerileri kazanır.
10, 15, 3, 6
A, E, F, G
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Uluslar arası standart formlar: Giriş
2
Farklı standart formlar Fıdıc standart formları Fıdıc kitapları aarsındaki farklar ve son baskılarda yapılan değişiklikler
3
Genel hükümler
4
İşveren
5
Mühendis
6
Yüklenici
7
İşe başlama, gecikmeler, işin askıya alınması
8
Ara sınava hazırlık
9
Değişiklikler ve uygulamalar
10
Süre uzatımı ve tazminat
11
Bitirme testleri, işlerin işveren tarafından geçici kabulü, kusur sorumluluğu, risk ve sorumluluk
12
Fesih
13
Mücbir sebepler/ olağanüstü olaylar
14
Talepler ve uyuşmazlık çözümü
Kaynak
FIDIC RED BOOK 1999 1st edition/2017 2nd edition
FIDIC YELLOW BOOK 1999 1st edition/2017 2nd edition
FIDIC SILVER BOOK 1999 1st edition/2017 2nd edition
FIDIC GOLD BOOK 2008 1st edition
THE FIDIC FORMS OF CONTRACT, NAEL BUNNI, BLACKWELL, 2005
The International Application of FIDIC Contracts, Donald Charrett, 2019
William Godwin
The 2017 FIDIC Contracts John Wiley & Sons, 2020
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
X
2
İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
X
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
X
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
X
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek