Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNŞAAT VE TAAHHÜT İŞL. MODEL SÖZLEŞME KULLA.-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıUluslararası inşaat ve taahhüt işlerinde kullanılan model sözleşmeleri tanıtmayı, model sözleşme kullanmanın yararlarını aktarmayı, Uluslararası inşaat ve taahhüt işlerinde kullanılan model sözleşmelerde risk dağılımında farklılıkları vurgulamayı, FIDIC, NEC, ICE, JCT, IChemE standart formlarının karşılaştırılmasını, 2017 yılında FIDIC formlarında yapılan değişiklikleri tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Uluslar arası standart formlar: Giriş,Farklı standart formlar Fıdıc standart formları Fıdıc kitapları aarsındaki farklar ve son baskılarda yapılan değişiklikler,Genel hükümler,İşveren,Mühendis,Yüklenici,İşe başlama, gecikmeler, işin askıya alınması,Ara sınava hazırlık,Değişiklikler ve uygulamalar,Süre uzatımı ve tazminat,Bitirme testleri, işlerin işveren tarafından geçici kabulü, kusur sorumluluğu, risk ve sorumluluk,Fesih,Mücbir sebepler/ olağanüstü olaylar,Talepler ve uyuşmazlık çözümü; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Uluslar arası standart sözleşme koşullarını kavrar.10, 15, 3, 6A, E, F, G
Talep yönetimi becerileri kazanır. 10, 15, 3, 6A, E, F, G
Uluslar arası standart sözleşme koşullarını eleştirel olarak değerlendirir. 10, 15, 3, 6A, E, F, G
Temel tarafların rol ve sorumluluklarını değerlendirir. 10, 15, 3, 6A, E, F, G
Uluslar arası formları başarıyla yönetir. 10, 15, 3, 6A, E, F, G
Özel koşullar yazar ve uyuşmazlık çözüm becerileri kazanır.10, 15, 3, 6A, E, F, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Uluslar arası standart formlar: Giriş
2Farklı standart formlar Fıdıc standart formları Fıdıc kitapları aarsındaki farklar ve son baskılarda yapılan değişiklikler
3Genel hükümler
4İşveren
5Mühendis
6Yüklenici
7İşe başlama, gecikmeler, işin askıya alınması
8Ara sınava hazırlık
9Değişiklikler ve uygulamalar
10Süre uzatımı ve tazminat
11Bitirme testleri, işlerin işveren tarafından geçici kabulü, kusur sorumluluğu, risk ve sorumluluk
12Fesih
13Mücbir sebepler/ olağanüstü olaylar
14Talepler ve uyuşmazlık çözümü
Kaynak
FIDIC RED BOOK 1999 1st edition/2017 2nd edition FIDIC YELLOW BOOK 1999 1st edition/2017 2nd edition FIDIC SILVER BOOK 1999 1st edition/2017 2nd edition FIDIC GOLD BOOK 2008 1st edition THE FIDIC FORMS OF CONTRACT, NAEL BUNNI, BLACKWELL, 2005 The International Application of FIDIC Contracts, Donald Charrett, 2019
William Godwin The 2017 FIDIC Contracts John Wiley & Sons, 2020

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
X
2
İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
X
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
X
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
X
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme22040
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler21530
Proje Sunumu / Seminer22040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı188
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)240
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNŞAAT VE TAAHHÜT İŞL. MODEL SÖZLEŞME KULLA.-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıUluslararası inşaat ve taahhüt işlerinde kullanılan model sözleşmeleri tanıtmayı, model sözleşme kullanmanın yararlarını aktarmayı, Uluslararası inşaat ve taahhüt işlerinde kullanılan model sözleşmelerde risk dağılımında farklılıkları vurgulamayı, FIDIC, NEC, ICE, JCT, IChemE standart formlarının karşılaştırılmasını, 2017 yılında FIDIC formlarında yapılan değişiklikleri tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Uluslar arası standart formlar: Giriş,Farklı standart formlar Fıdıc standart formları Fıdıc kitapları aarsındaki farklar ve son baskılarda yapılan değişiklikler,Genel hükümler,İşveren,Mühendis,Yüklenici,İşe başlama, gecikmeler, işin askıya alınması,Ara sınava hazırlık,Değişiklikler ve uygulamalar,Süre uzatımı ve tazminat,Bitirme testleri, işlerin işveren tarafından geçici kabulü, kusur sorumluluğu, risk ve sorumluluk,Fesih,Mücbir sebepler/ olağanüstü olaylar,Talepler ve uyuşmazlık çözümü; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Uluslar arası standart sözleşme koşullarını kavrar.10, 15, 3, 6A, E, F, G
Talep yönetimi becerileri kazanır. 10, 15, 3, 6A, E, F, G
Uluslar arası standart sözleşme koşullarını eleştirel olarak değerlendirir. 10, 15, 3, 6A, E, F, G
Temel tarafların rol ve sorumluluklarını değerlendirir. 10, 15, 3, 6A, E, F, G
Uluslar arası formları başarıyla yönetir. 10, 15, 3, 6A, E, F, G
Özel koşullar yazar ve uyuşmazlık çözüm becerileri kazanır.10, 15, 3, 6A, E, F, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Uluslar arası standart formlar: Giriş
2Farklı standart formlar Fıdıc standart formları Fıdıc kitapları aarsındaki farklar ve son baskılarda yapılan değişiklikler
3Genel hükümler
4İşveren
5Mühendis
6Yüklenici
7İşe başlama, gecikmeler, işin askıya alınması
8Ara sınava hazırlık
9Değişiklikler ve uygulamalar
10Süre uzatımı ve tazminat
11Bitirme testleri, işlerin işveren tarafından geçici kabulü, kusur sorumluluğu, risk ve sorumluluk
12Fesih
13Mücbir sebepler/ olağanüstü olaylar
14Talepler ve uyuşmazlık çözümü
Kaynak
FIDIC RED BOOK 1999 1st edition/2017 2nd edition FIDIC YELLOW BOOK 1999 1st edition/2017 2nd edition FIDIC SILVER BOOK 1999 1st edition/2017 2nd edition FIDIC GOLD BOOK 2008 1st edition THE FIDIC FORMS OF CONTRACT, NAEL BUNNI, BLACKWELL, 2005 The International Application of FIDIC Contracts, Donald Charrett, 2019
William Godwin The 2017 FIDIC Contracts John Wiley & Sons, 2020

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
X
2
İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
X
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
X
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
X
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:51Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:52