Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ SÖZLEŞME YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, inşaat sözleşmelerinin temelini oluşturan ilkelerin kapsamlı bir şekilde anlaşılmasını sağlamayı , sözleşme yöneticilerine sözleşmeye dayalı ilişkileri yönetebilmesi için gerekli bilgi ve becerileri aktarmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sözleşme nedir?Bir inşaat sözleşmesinin temel unsurları Sözleşmelerde riskli maddeler ,Farklı hukuk sistemleri ,Yasal bir belge olarak inşaat sözleşmesinin içeriği,Sözleşme dokümanları Sözleşme anlaşması, genel ve özel koşullar, ekler ,Sözleşme dokümanlarının yorumlanması ve öncelikler,Tanımlar, yorum sorunları Değişiklikler ,Gecikmeler ,Gecikme analizleri,Olumsuz istisnai hava koşulları ve mücbir sebepler,Öngörülemeyen saha koşulları,Sözleşmenin sona ermesi ve tarafların fesih hakları,Tazminat türleri ve süreçleri,Kabul süreçleri,Sözleşmelerde uyuşmazlık çözümü:Yargı, tahkim ve alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnşaat sözleşmelerini kavrar ve yorumlar. | 10, 15, 16, 3, 6, 9 | A, E, G |
İnşaat sözleşmelerinde tarafların yasal sorumluluklarının farkında olur. | 15, 16, 3, 6, 9 | E, G |
Sözleşmesel riski değerlendirir. | 15, 16, 3, 6, 9 | E, G |
Standart sözleşme formlarını değerlendirme becerisi kazanır. | 15, 16, 3, 6, 9 | E, G |
Sözleşme yönetim becerisi kazanır. | 15, 16, 3, 6, 9 | E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sözleşme nedir?Bir inşaat sözleşmesinin temel unsurları Sözleşmelerde riskli maddeler | |
2 | Farklı hukuk sistemleri | |
3 | Yasal bir belge olarak inşaat sözleşmesinin içeriği | |
4 | Sözleşme dokümanları Sözleşme anlaşması, genel ve özel koşullar, ekler | |
5 | Sözleşme dokümanlarının yorumlanması ve öncelikler | |
6 | Tanımlar, yorum sorunları Değişiklikler | |
7 | Gecikmeler | |
8 | Gecikme analizleri | |
9 | Olumsuz istisnai hava koşulları ve mücbir sebepler | |
10 | Öngörülemeyen saha koşulları | |
11 | Sözleşmenin sona ermesi ve tarafların fesih hakları | |
12 | Tazminat türleri ve süreçleri | |
13 | Kabul süreçleri | |
14 | Sözleşmelerde uyuşmazlık çözümü:Yargı, tahkim ve alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemleri |
Kaynak |
Sözen, Zeynep, FIDIC Genel Koşullarından Örneklerle İNŞAAT SÖZLEŞMELERİNİN YÖNETİMİ, Legal Yayınevi, İstanbul, 2015 Keane, P.John, Caletka, A, Delay Analysis in Construction, Wiley,-Blackwell, 2008. Uff , J. Construction law ( 10th edn ) Sweet & Maxwell ,London, 2009. Wilmot-Smith , R.,Construction Contracts: Law and Practice, Oxford University Press , Oxford, 2006 Bunni, N. G. (2005). The FIDIC Forms of Contract (3rd Edition). Blackwell Publishing, Oxford. 1. International Construction Projects 23 ICC (2009). International Court of Arbitration Bulletin, 19(2) – 2008. Jaeger, A.V. and Hök, G.S. (2010). FIDIC: A Guide for Practitioners. Springer Verlag, Berlin. JICA (2011). Check list for one-sided contracts for use with ‘sample bidding documents under Japanese ODA loans : procurement of works’. Available at: http://www.jica.go.jp/ activities/schemes/finance_co/procedure/guideline/pdf/check_e.pdf (accessed 1 March 2014). Murdoch, J.R. and Hughes, W. (2008). Construction Contracts : Law and Management. Taylor & Francis, New York. Scott, D. Panama Canal Congress focuses on risk management on large infrastructure projects. Online. Available at: http://www.asce.org/ascenews (accessed 12 Jan. 2014). Venoit, W.K. (2009).International Construction Law: A Guide for Cross-Border Transactions and Legal Disputes. ABA Publishing, Chicago. Winch, G. (2010). Managing Construction Projects. Wiley-Blackwell, Oxford. Wyckoff, P.G. (201 |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak. | X | |||||
2 | İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek. | X | |||||
3 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek | X | |||||
4 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. | X | |||||
5 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | X | |||||
6 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 10 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 40 | 80 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 10 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 20 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 270 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(270/30) | 9 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ SÖZLEŞME YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, inşaat sözleşmelerinin temelini oluşturan ilkelerin kapsamlı bir şekilde anlaşılmasını sağlamayı , sözleşme yöneticilerine sözleşmeye dayalı ilişkileri yönetebilmesi için gerekli bilgi ve becerileri aktarmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sözleşme nedir?Bir inşaat sözleşmesinin temel unsurları Sözleşmelerde riskli maddeler ,Farklı hukuk sistemleri ,Yasal bir belge olarak inşaat sözleşmesinin içeriği,Sözleşme dokümanları Sözleşme anlaşması, genel ve özel koşullar, ekler ,Sözleşme dokümanlarının yorumlanması ve öncelikler,Tanımlar, yorum sorunları Değişiklikler ,Gecikmeler ,Gecikme analizleri,Olumsuz istisnai hava koşulları ve mücbir sebepler,Öngörülemeyen saha koşulları,Sözleşmenin sona ermesi ve tarafların fesih hakları,Tazminat türleri ve süreçleri,Kabul süreçleri,Sözleşmelerde uyuşmazlık çözümü:Yargı, tahkim ve alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnşaat sözleşmelerini kavrar ve yorumlar. | 10, 15, 16, 3, 6, 9 | A, E, G |
İnşaat sözleşmelerinde tarafların yasal sorumluluklarının farkında olur. | 15, 16, 3, 6, 9 | E, G |
Sözleşmesel riski değerlendirir. | 15, 16, 3, 6, 9 | E, G |
Standart sözleşme formlarını değerlendirme becerisi kazanır. | 15, 16, 3, 6, 9 | E, G |
Sözleşme yönetim becerisi kazanır. | 15, 16, 3, 6, 9 | E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sözleşme nedir?Bir inşaat sözleşmesinin temel unsurları Sözleşmelerde riskli maddeler | |
2 | Farklı hukuk sistemleri | |
3 | Yasal bir belge olarak inşaat sözleşmesinin içeriği | |
4 | Sözleşme dokümanları Sözleşme anlaşması, genel ve özel koşullar, ekler | |
5 | Sözleşme dokümanlarının yorumlanması ve öncelikler | |
6 | Tanımlar, yorum sorunları Değişiklikler | |
7 | Gecikmeler | |
8 | Gecikme analizleri | |
9 | Olumsuz istisnai hava koşulları ve mücbir sebepler | |
10 | Öngörülemeyen saha koşulları | |
11 | Sözleşmenin sona ermesi ve tarafların fesih hakları | |
12 | Tazminat türleri ve süreçleri | |
13 | Kabul süreçleri | |
14 | Sözleşmelerde uyuşmazlık çözümü:Yargı, tahkim ve alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemleri |
Kaynak |
Sözen, Zeynep, FIDIC Genel Koşullarından Örneklerle İNŞAAT SÖZLEŞMELERİNİN YÖNETİMİ, Legal Yayınevi, İstanbul, 2015 Keane, P.John, Caletka, A, Delay Analysis in Construction, Wiley,-Blackwell, 2008. Uff , J. Construction law ( 10th edn ) Sweet & Maxwell ,London, 2009. Wilmot-Smith , R.,Construction Contracts: Law and Practice, Oxford University Press , Oxford, 2006 Bunni, N. G. (2005). The FIDIC Forms of Contract (3rd Edition). Blackwell Publishing, Oxford. 1. International Construction Projects 23 ICC (2009). International Court of Arbitration Bulletin, 19(2) – 2008. Jaeger, A.V. and Hök, G.S. (2010). FIDIC: A Guide for Practitioners. Springer Verlag, Berlin. JICA (2011). Check list for one-sided contracts for use with ‘sample bidding documents under Japanese ODA loans : procurement of works’. Available at: http://www.jica.go.jp/ activities/schemes/finance_co/procedure/guideline/pdf/check_e.pdf (accessed 1 March 2014). Murdoch, J.R. and Hughes, W. (2008). Construction Contracts : Law and Management. Taylor & Francis, New York. Scott, D. Panama Canal Congress focuses on risk management on large infrastructure projects. Online. Available at: http://www.asce.org/ascenews (accessed 12 Jan. 2014). Venoit, W.K. (2009).International Construction Law: A Guide for Cross-Border Transactions and Legal Disputes. ABA Publishing, Chicago. Winch, G. (2010). Managing Construction Projects. Wiley-Blackwell, Oxford. Wyckoff, P.G. (201 |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak. | X | |||||
2 | İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek. | X | |||||
3 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek | X | |||||
4 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. | X | |||||
5 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | X | |||||
6 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |