Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNŞAAT SÖZLEŞMELERİNDE SÜRE AŞIMIYLA İLGİLİ ÖRNEK OLAYLAR-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers, inşaat sözleşmelerinde süre aşımının sonuçlarını , hızlandırma ve verimlilik kayıpları hak taleplerini örnek olaylarla incelemeyi amaçlamaktadır..
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Bitirme süresi,Süre uzatımının sözleşmesel temelleri,Süre uzatımı başvurusu ve süre uzatımının tanınması,Ön koşullar,Kayıt tutma :Örnek olay

,İş programı,Planlanan ve gerçekleşen program:örnek olay,Ara sınava hazırlık,Gecikme çeşitleri ve nedenleri,Eşzamanlı ve kabul edilmeyen gecikmeler:örnek olay,Gecikme taleplerinin analizi:örnek olay,Tazminat,Verimlilik ve hızlandırma maliyetleri:örnek olay; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Süre uzatımı ve maliyet hesapları ile gecikme hak talebi yapar.
Gecikme analizi metodolojilerini arasından uygun seçimi yapmayı ve uygulamayı öğrenir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Bitirme süresi
3Süre uzatımının sözleşmesel temelleri
4Süre uzatımı başvurusu ve süre uzatımının tanınması
5Ön koşullar
6Kayıt tutma :Örnek olay

7İş programı
8Planlanan ve gerçekleşen program:örnek olay
9Ara sınava hazırlık
10Gecikme çeşitleri ve nedenleri
11Eşzamanlı ve kabul edilmeyen gecikmeler:örnek olay
12Gecikme taleplerinin analizi:örnek olay
13Tazminat
14Verimlilik ve hızlandırma maliyetleri:örnek olay
Kaynak
Raper, Tim; Cohen, Lewis; Delay and Disruption Claims, 2003, Speechly Bircham LLP Revay, Steve O.; Jergeas, George F.; Quantifying Construction Claims, 2 Mar 1993, Construction Management and Economics, Vol 11, Issue 2, pp 163-166 Society of Construction Law, The Society of Construction Law Delay and Disruption Protocol, October 2002 Wideman, R. Max, Construction Claims Identification, Communication & Record Keeping, 1990, TUNS/Revay Seminar, AEW Services, Vancouver, BC Winter, Jeremy; Johnson, Peter; Mimms, Jacqueline; & Others; Concurrent Delay – New Case Law; Head Office Overhead and Profit; Acceleration Claims; 2001, Baker & McKenzie; Resolving Complex Delay Claims, A Report on the Meeting of the Society of Construction Law on 6th June 2000 by Samuel Townend

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
X
2
İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
X
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
X
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
X
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme23060
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer12020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11010
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)232
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNŞAAT SÖZLEŞMELERİNDE SÜRE AŞIMIYLA İLGİLİ ÖRNEK OLAYLAR-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers, inşaat sözleşmelerinde süre aşımının sonuçlarını , hızlandırma ve verimlilik kayıpları hak taleplerini örnek olaylarla incelemeyi amaçlamaktadır..
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Bitirme süresi,Süre uzatımının sözleşmesel temelleri,Süre uzatımı başvurusu ve süre uzatımının tanınması,Ön koşullar,Kayıt tutma :Örnek olay

,İş programı,Planlanan ve gerçekleşen program:örnek olay,Ara sınava hazırlık,Gecikme çeşitleri ve nedenleri,Eşzamanlı ve kabul edilmeyen gecikmeler:örnek olay,Gecikme taleplerinin analizi:örnek olay,Tazminat,Verimlilik ve hızlandırma maliyetleri:örnek olay; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Süre uzatımı ve maliyet hesapları ile gecikme hak talebi yapar.
Gecikme analizi metodolojilerini arasından uygun seçimi yapmayı ve uygulamayı öğrenir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Bitirme süresi
3Süre uzatımının sözleşmesel temelleri
4Süre uzatımı başvurusu ve süre uzatımının tanınması
5Ön koşullar
6Kayıt tutma :Örnek olay

7İş programı
8Planlanan ve gerçekleşen program:örnek olay
9Ara sınava hazırlık
10Gecikme çeşitleri ve nedenleri
11Eşzamanlı ve kabul edilmeyen gecikmeler:örnek olay
12Gecikme taleplerinin analizi:örnek olay
13Tazminat
14Verimlilik ve hızlandırma maliyetleri:örnek olay
Kaynak
Raper, Tim; Cohen, Lewis; Delay and Disruption Claims, 2003, Speechly Bircham LLP Revay, Steve O.; Jergeas, George F.; Quantifying Construction Claims, 2 Mar 1993, Construction Management and Economics, Vol 11, Issue 2, pp 163-166 Society of Construction Law, The Society of Construction Law Delay and Disruption Protocol, October 2002 Wideman, R. Max, Construction Claims Identification, Communication & Record Keeping, 1990, TUNS/Revay Seminar, AEW Services, Vancouver, BC Winter, Jeremy; Johnson, Peter; Mimms, Jacqueline; & Others; Concurrent Delay – New Case Law; Head Office Overhead and Profit; Acceleration Claims; 2001, Baker & McKenzie; Resolving Complex Delay Claims, A Report on the Meeting of the Society of Construction Law on 6th June 2000 by Samuel Townend

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
X
2
İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
X
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
X
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
X
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:51Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:52