Building Information Modelling (BIM) (Yapı Bilgi Modelleme) kavramının temel seviyede aktarılması. BIM'in yapım sektörüne getirdiği yenilikler ve değişimlerin aktarılması. BIM kullanımının tüm sektöre kattığı faydaların aktarılması. BIM kullanımının yasal hale getirildiği ve BIM mevzuatının oluşturulduğu ülkelerin incelenmesi için mevzuat oluşturan ülkelerin incelenmesi; (İngiltere, ABD, İsveç, Finlandiya, AB örnekleri) Mevzuatı oluşturan araçların incelenmesi; BIM uygulama planları, klavuzlar, standartlar. Kamu projelerinde BIM kullanımı.
Dersin İçeriği
Bu ders; Building Information Modelling (BIM) nedir?,BIM 'in yapım sektörüne getirdiği yenilikler ve sektörde yaptığı\yapacağı değişimler
,BIM'in faydaları ve uygulanma yöntemleri, BIM ile yürütülen projelerin paydaşları ve birlikte çalışabilirlik (interoperability),BIM mevzuatı oluşturan ülkelerin incelenmesi (yapım sektörünün ilgili ülkedeki durumuı ve istatistikler),Oluşturulmuş BIM mevzuatlarının incelenmesi (İngiltere PAS 1192_3),Oluşturulmuş BIM mevzuatlarının incelenmesi (Norveç_Statsbygg & RoadMap for BIM Hong Kong),Ara sınava hazırlık,BIM uygulamalarında karşılaşılan problemler ve BIM uygulama planları,BIM uygulamalarında sorumluluk paylaşımı, proje paydaşlarının hukuki sorumlulukları,Seminer,BIM ile yürütülen kamu projelerinden örnekler,Seminer,BIM ile yürütülecek projeler için teknik şartname örneklerinin incelenmesi,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Projelerde müşteri bilgi gereklilikleri kapsamında BIM'in tam olarak benimsenmesini zorlayan yasal ve sözleşmeye bağlı sorunları ve riskleri belirler.
Kamu kurumlarının BIM dağıtımını zorunlu kıldığı uluslararası yasal belgeleri tanır ve ve karşılaştırır.
Tasarım ve inşaat paydaşları tarafından projelerde BIM'in tam ve verimli kullanımını zorlayan yasal ve sözleşmeye bağlı sorunları ve riskleri belirler.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Building Information Modelling (BIM) nedir?
2
BIM 'in yapım sektörüne getirdiği yenilikler ve sektörde yaptığı\yapacağı değişimler
3
BIM'in faydaları ve uygulanma yöntemleri, BIM ile yürütülen projelerin paydaşları ve birlikte çalışabilirlik (interoperability)
4
BIM mevzuatı oluşturan ülkelerin incelenmesi (yapım sektörünün ilgili ülkedeki durumuı ve istatistikler)
5
Oluşturulmuş BIM mevzuatlarının incelenmesi (İngiltere PAS 1192_3)
6
Oluşturulmuş BIM mevzuatlarının incelenmesi (Norveç_Statsbygg & RoadMap for BIM Hong Kong)
7
Ara sınava hazırlık
8
BIM uygulamalarında karşılaşılan problemler ve BIM uygulama planları
9
BIM uygulamalarında sorumluluk paylaşımı, proje paydaşlarının hukuki sorumlulukları
10
Seminer
11
BIM ile yürütülen kamu projelerinden örnekler
12
Seminer
13
BIM ile yürütülecek projeler için teknik şartname örneklerinin incelenmesi
Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
X
2
İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
X
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
X
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
X
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
10
1
10
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
3
15
45
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
2
15
30
Proje Sunumu / Seminer
2
15
30
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
15
15
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
40
40
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
232
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
BIM VE SÖZLEŞMESEL SORUNLAR
-
Güz Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Tahir AKKOYUNLU
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Tahir AKKOYUNLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Building Information Modelling (BIM) (Yapı Bilgi Modelleme) kavramının temel seviyede aktarılması. BIM'in yapım sektörüne getirdiği yenilikler ve değişimlerin aktarılması. BIM kullanımının tüm sektöre kattığı faydaların aktarılması. BIM kullanımının yasal hale getirildiği ve BIM mevzuatının oluşturulduğu ülkelerin incelenmesi için mevzuat oluşturan ülkelerin incelenmesi; (İngiltere, ABD, İsveç, Finlandiya, AB örnekleri) Mevzuatı oluşturan araçların incelenmesi; BIM uygulama planları, klavuzlar, standartlar. Kamu projelerinde BIM kullanımı.
Dersin İçeriği
Bu ders; Building Information Modelling (BIM) nedir?,BIM 'in yapım sektörüne getirdiği yenilikler ve sektörde yaptığı\yapacağı değişimler
,BIM'in faydaları ve uygulanma yöntemleri, BIM ile yürütülen projelerin paydaşları ve birlikte çalışabilirlik (interoperability),BIM mevzuatı oluşturan ülkelerin incelenmesi (yapım sektörünün ilgili ülkedeki durumuı ve istatistikler),Oluşturulmuş BIM mevzuatlarının incelenmesi (İngiltere PAS 1192_3),Oluşturulmuş BIM mevzuatlarının incelenmesi (Norveç_Statsbygg & RoadMap for BIM Hong Kong),Ara sınava hazırlık,BIM uygulamalarında karşılaşılan problemler ve BIM uygulama planları,BIM uygulamalarında sorumluluk paylaşımı, proje paydaşlarının hukuki sorumlulukları,Seminer,BIM ile yürütülen kamu projelerinden örnekler,Seminer,BIM ile yürütülecek projeler için teknik şartname örneklerinin incelenmesi,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Projelerde müşteri bilgi gereklilikleri kapsamında BIM'in tam olarak benimsenmesini zorlayan yasal ve sözleşmeye bağlı sorunları ve riskleri belirler.
Kamu kurumlarının BIM dağıtımını zorunlu kıldığı uluslararası yasal belgeleri tanır ve ve karşılaştırır.
Tasarım ve inşaat paydaşları tarafından projelerde BIM'in tam ve verimli kullanımını zorlayan yasal ve sözleşmeye bağlı sorunları ve riskleri belirler.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Building Information Modelling (BIM) nedir?
2
BIM 'in yapım sektörüne getirdiği yenilikler ve sektörde yaptığı\yapacağı değişimler
3
BIM'in faydaları ve uygulanma yöntemleri, BIM ile yürütülen projelerin paydaşları ve birlikte çalışabilirlik (interoperability)
4
BIM mevzuatı oluşturan ülkelerin incelenmesi (yapım sektörünün ilgili ülkedeki durumuı ve istatistikler)
5
Oluşturulmuş BIM mevzuatlarının incelenmesi (İngiltere PAS 1192_3)
6
Oluşturulmuş BIM mevzuatlarının incelenmesi (Norveç_Statsbygg & RoadMap for BIM Hong Kong)
7
Ara sınava hazırlık
8
BIM uygulamalarında karşılaşılan problemler ve BIM uygulama planları
9
BIM uygulamalarında sorumluluk paylaşımı, proje paydaşlarının hukuki sorumlulukları
10
Seminer
11
BIM ile yürütülen kamu projelerinden örnekler
12
Seminer
13
BIM ile yürütülecek projeler için teknik şartname örneklerinin incelenmesi
Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
X
2
İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
X
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
X
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
X
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek