Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİYATLANDIRMA VE HAK TALEPLERİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı1. İnşaat yönetiminin bir bilgi alanı olarak Hak Talebi ve Uyuşmazlık Yönetimi’ni öğretmek, 2. İnşaat projelerinde uyuşmazlıkların sebepleri ve uyuşmazlıktan kaçınma konularında bilgi vermek, 3. Hak talebi yönetimi yaklaşımları ve uyuşmazlık çözüm yöntemleri hakkında bilgi vermek, 4. Uyuşmazlıkları analiz etmeyi ve uygun çözüm tekniğini belirleme yöntemlerini öğretmek, 5. Başlıca uluslararası inşaat sözleşmelerinin ve uluslararası uyuşmazlık çözüm kurumlarının hak talebi ve uyuşmazlık çözüm süreçleri hakkında bilgi vermek.
Dersin İçeriğiBu ders; Fiyatlandırma ve hak talepleri: Giriş,Miktar değişiklikleri hak talepleri,Gecikme talepleri,Kapsam değişikliği talepleri,Konstrüktif değişiklik talepleri,Hatalı /eksik sözleşme dokümanları ile ilgili talepler,Saha koşulları talepleri,İstisnai hava koşulları ile ilgili talepler,Askıya alma ve fesih ile ilgili talepler,Ara sınava hazırlık,Kar kaybı talepleri,Hızlandırma talepleri,Üretkenlik kaybı talepleri,Örnek olay 1,Örnek olay 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İnşaat projeleri yönetiminin bir parçası olarak Hak Talebi ve Uyuşmazlık Yönetimi’ni kavrar.
Uyuşmazlıkları analiz etmeyi ve uygun çözüm tekniğini belirlemeyi öğrenir ve uygular.
Hak talebi yönetimi yaklaşımları ve uyuşmazlık çözüm yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
İnşaat projelerinde uyuşmazlıkların sebepleri ve uyuşmazlıktan kaçınma konularında bilgi sahibi olur.
Farklı ülkelerdeki Hak Talebi ve Uyuşmazlık yönetimi uygulamalarını kavrar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fiyatlandırma ve hak talepleri: Giriş
2Miktar değişiklikleri hak talepleri
2Gecikme talepleri
3Kapsam değişikliği talepleri
4Konstrüktif değişiklik talepleri
5Hatalı /eksik sözleşme dokümanları ile ilgili talepler
6Saha koşulları talepleri
7İstisnai hava koşulları ile ilgili talepler
8Askıya alma ve fesih ile ilgili talepler
9Ara sınava hazırlık
10Kar kaybı talepleri
11Hızlandırma talepleri
12Üretkenlik kaybı talepleri
13Örnek olay 1
14Örnek olay 2
Kaynak
R. Peter Davison, John Mullen,Evaluating Contract Claims, 2nd ed., Wiley-Blackwell, 2008 Michael S. Simon ,Construction Contracts and Claims,McGraw-Hill; First Edition edition

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
X
2
İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
X
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
X
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
X
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi32060
Okul Dışı Diğer Faaliyetler31030
Proje Sunumu / Seminer21530
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11010
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)232
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİYATLANDIRMA VE HAK TALEPLERİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı1. İnşaat yönetiminin bir bilgi alanı olarak Hak Talebi ve Uyuşmazlık Yönetimi’ni öğretmek, 2. İnşaat projelerinde uyuşmazlıkların sebepleri ve uyuşmazlıktan kaçınma konularında bilgi vermek, 3. Hak talebi yönetimi yaklaşımları ve uyuşmazlık çözüm yöntemleri hakkında bilgi vermek, 4. Uyuşmazlıkları analiz etmeyi ve uygun çözüm tekniğini belirleme yöntemlerini öğretmek, 5. Başlıca uluslararası inşaat sözleşmelerinin ve uluslararası uyuşmazlık çözüm kurumlarının hak talebi ve uyuşmazlık çözüm süreçleri hakkında bilgi vermek.
Dersin İçeriğiBu ders; Fiyatlandırma ve hak talepleri: Giriş,Miktar değişiklikleri hak talepleri,Gecikme talepleri,Kapsam değişikliği talepleri,Konstrüktif değişiklik talepleri,Hatalı /eksik sözleşme dokümanları ile ilgili talepler,Saha koşulları talepleri,İstisnai hava koşulları ile ilgili talepler,Askıya alma ve fesih ile ilgili talepler,Ara sınava hazırlık,Kar kaybı talepleri,Hızlandırma talepleri,Üretkenlik kaybı talepleri,Örnek olay 1,Örnek olay 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İnşaat projeleri yönetiminin bir parçası olarak Hak Talebi ve Uyuşmazlık Yönetimi’ni kavrar.
Uyuşmazlıkları analiz etmeyi ve uygun çözüm tekniğini belirlemeyi öğrenir ve uygular.
Hak talebi yönetimi yaklaşımları ve uyuşmazlık çözüm yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
İnşaat projelerinde uyuşmazlıkların sebepleri ve uyuşmazlıktan kaçınma konularında bilgi sahibi olur.
Farklı ülkelerdeki Hak Talebi ve Uyuşmazlık yönetimi uygulamalarını kavrar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fiyatlandırma ve hak talepleri: Giriş
2Miktar değişiklikleri hak talepleri
2Gecikme talepleri
3Kapsam değişikliği talepleri
4Konstrüktif değişiklik talepleri
5Hatalı /eksik sözleşme dokümanları ile ilgili talepler
6Saha koşulları talepleri
7İstisnai hava koşulları ile ilgili talepler
8Askıya alma ve fesih ile ilgili talepler
9Ara sınava hazırlık
10Kar kaybı talepleri
11Hızlandırma talepleri
12Üretkenlik kaybı talepleri
13Örnek olay 1
14Örnek olay 2
Kaynak
R. Peter Davison, John Mullen,Evaluating Contract Claims, 2nd ed., Wiley-Blackwell, 2008 Michael S. Simon ,Construction Contracts and Claims,McGraw-Hill; First Edition edition

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
X
2
İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
X
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
X
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
X
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:51Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:52