Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FOURIER OPTİĞİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Muhammed Fatih TOY
Dersi VerenlerDoç.Dr. Muhammed Fatih TOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı optik sistemleri Fourier optik yaklaştırımı kullanarak analiz etmek ve bu sistemleri modellemek için numerik simülasyonlar geliştirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; 1. İki boyutta Fourier analizi,2. Skaler kırınım teorisinin temelleri,3. Fresnel ve Fraunhofer kırınımı,4. Geometrik optiğe genel bakış,5. Eş faz,6. Eş fazlı optik sistemlerin dalga optiği analizi,7. Optik görüntüleme sistemlerinin frekans analizi,8. Dalga cephesi modülasyonu,9. Analog optik bilgi işleme,10. Klasik holografinin temelleri,11. Kırınımlı optik elemanlar,12. Ekran teknolojileri ve uzaysal ışık modülatörleri,13. Dijital holografi,14. Bilgisayar üretimi holografi ve holografik ekran teknolojileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Fresnel ve Fraunhofer kırınımının fiziksel temelini açıklayabilecektir.6, 9A, E, F
2. Fourier analinizini doğrusal optik sistemlere uygulayabilecektir.12, 17, 19, 2, 6, 9A, F
3. Görüntüleme sistemlerini numerik araçlar yardımıyla analiz edebilecektir.10, 19, 2, 21, 6, 9A, E
4. Fourier optikten faydalanan teknolojiler hakkında bilgi sahibi olacaktır.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. İki boyutta Fourier analizi
22. Skaler kırınım teorisinin temelleri
33. Fresnel ve Fraunhofer kırınımı
44. Geometrik optiğe genel bakış
55. Eş faz
66. Eş fazlı optik sistemlerin dalga optiği analizi
77. Optik görüntüleme sistemlerinin frekans analizi
88. Dalga cephesi modülasyonu
99. Analog optik bilgi işleme
1010. Klasik holografinin temelleri
1111. Kırınımlı optik elemanlar
1212. Ekran teknolojileri ve uzaysal ışık modülatörleri
1313. Dijital holografi
1414. Bilgisayar üretimi holografi ve holografik ekran teknolojileri
Kaynak
Introduction to Fourier Optics, 3rd Edition, by Joseph W. Goodman (Roberts and Company, 2005).
Fundamentals of Photonics by Saleh and Teich, (John Wiley & Sons, Inc., 1991).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi1410140
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)246
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(246/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FOURIER OPTİĞİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Muhammed Fatih TOY
Dersi VerenlerDoç.Dr. Muhammed Fatih TOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı optik sistemleri Fourier optik yaklaştırımı kullanarak analiz etmek ve bu sistemleri modellemek için numerik simülasyonlar geliştirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; 1. İki boyutta Fourier analizi,2. Skaler kırınım teorisinin temelleri,3. Fresnel ve Fraunhofer kırınımı,4. Geometrik optiğe genel bakış,5. Eş faz,6. Eş fazlı optik sistemlerin dalga optiği analizi,7. Optik görüntüleme sistemlerinin frekans analizi,8. Dalga cephesi modülasyonu,9. Analog optik bilgi işleme,10. Klasik holografinin temelleri,11. Kırınımlı optik elemanlar,12. Ekran teknolojileri ve uzaysal ışık modülatörleri,13. Dijital holografi,14. Bilgisayar üretimi holografi ve holografik ekran teknolojileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Fresnel ve Fraunhofer kırınımının fiziksel temelini açıklayabilecektir.6, 9A, E, F
2. Fourier analinizini doğrusal optik sistemlere uygulayabilecektir.12, 17, 19, 2, 6, 9A, F
3. Görüntüleme sistemlerini numerik araçlar yardımıyla analiz edebilecektir.10, 19, 2, 21, 6, 9A, E
4. Fourier optikten faydalanan teknolojiler hakkında bilgi sahibi olacaktır.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. İki boyutta Fourier analizi
22. Skaler kırınım teorisinin temelleri
33. Fresnel ve Fraunhofer kırınımı
44. Geometrik optiğe genel bakış
55. Eş faz
66. Eş fazlı optik sistemlerin dalga optiği analizi
77. Optik görüntüleme sistemlerinin frekans analizi
88. Dalga cephesi modülasyonu
99. Analog optik bilgi işleme
1010. Klasik holografinin temelleri
1111. Kırınımlı optik elemanlar
1212. Ekran teknolojileri ve uzaysal ışık modülatörleri
1313. Dijital holografi
1414. Bilgisayar üretimi holografi ve holografik ekran teknolojileri
Kaynak
Introduction to Fourier Optics, 3rd Edition, by Joseph W. Goodman (Roberts and Company, 2005).
Fundamentals of Photonics by Saleh and Teich, (John Wiley & Sons, Inc., 1991).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 09/11/2023 - 18:03Son Güncelleme Tarihi: 09/11/2023 - 18:04