Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDİKAL ELEKTRONİK VE ENSTRÜMANTASYON-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mehmet KOCATÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mehmet KOCATÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı biyomedikal enstrümantasyon temellerini tanıtmak ve biyomedikal cihazlarda elektroniğe ilişkin gereksinimlerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Medikal enstrümantasyona giriş,Kuvvetlendiriciler ve işaret işleme I,Kuvvetlendiriciler ve işaret işleme II,Biyopotansiyellerin kaynağı,Biyopotansiyel elektrotlar I,Biyopotansiyel elektrotlar II,Biyopotansiyel amplifikatörler,Temel algılayıcılar I,Temel algılayıcılar II,Kan basıncı ve ses,Tedavi cihazları ve protetik cihazlar I,Tedavi cihazları ve protetik cihazlar II,Elektrik güvenliği I,Elektrik güvenliği II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. biyopotansiyellerin kaynağını tartışabilecektir.10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 6, 9A, E
2. biyopotansiyel elektrotlar ile dokular arasındaki etkileşimi değerlendirebilecektir.10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 6, 9A, E
3. biyopotansiyel amplifikatörleri değerlendirebilecek ve tasarlayabilecektir.10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Medikal enstrümantasyona giriş
2Kuvvetlendiriciler ve işaret işleme I
3Kuvvetlendiriciler ve işaret işleme II
4Biyopotansiyellerin kaynağı
5Biyopotansiyel elektrotlar I
6Biyopotansiyel elektrotlar II
7Biyopotansiyel amplifikatörler
8Temel algılayıcılar I
9Temel algılayıcılar II
10Kan basıncı ve ses
11Tedavi cihazları ve protetik cihazlar I
12Tedavi cihazları ve protetik cihazlar II
13Elektrik güvenliği I
14Elektrik güvenliği II
Kaynak
Medical Instrumentation: Application and Design, John G Webster, 4th ed., John Wiley & Sons, 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2714
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Genel Sınav ve Hazırlığı15050
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)174
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(174/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDİKAL ELEKTRONİK VE ENSTRÜMANTASYON-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mehmet KOCATÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mehmet KOCATÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı biyomedikal enstrümantasyon temellerini tanıtmak ve biyomedikal cihazlarda elektroniğe ilişkin gereksinimlerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Medikal enstrümantasyona giriş,Kuvvetlendiriciler ve işaret işleme I,Kuvvetlendiriciler ve işaret işleme II,Biyopotansiyellerin kaynağı,Biyopotansiyel elektrotlar I,Biyopotansiyel elektrotlar II,Biyopotansiyel amplifikatörler,Temel algılayıcılar I,Temel algılayıcılar II,Kan basıncı ve ses,Tedavi cihazları ve protetik cihazlar I,Tedavi cihazları ve protetik cihazlar II,Elektrik güvenliği I,Elektrik güvenliği II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. biyopotansiyellerin kaynağını tartışabilecektir.10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 6, 9A, E
2. biyopotansiyel elektrotlar ile dokular arasındaki etkileşimi değerlendirebilecektir.10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 6, 9A, E
3. biyopotansiyel amplifikatörleri değerlendirebilecek ve tasarlayabilecektir.10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Medikal enstrümantasyona giriş
2Kuvvetlendiriciler ve işaret işleme I
3Kuvvetlendiriciler ve işaret işleme II
4Biyopotansiyellerin kaynağı
5Biyopotansiyel elektrotlar I
6Biyopotansiyel elektrotlar II
7Biyopotansiyel amplifikatörler
8Temel algılayıcılar I
9Temel algılayıcılar II
10Kan basıncı ve ses
11Tedavi cihazları ve protetik cihazlar I
12Tedavi cihazları ve protetik cihazlar II
13Elektrik güvenliği I
14Elektrik güvenliği II
Kaynak
Medical Instrumentation: Application and Design, John G Webster, 4th ed., John Wiley & Sons, 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 09/11/2023 - 18:00Son Güncelleme Tarihi: 09/11/2023 - 18:01