Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NANOİLAÇLAR VE NANOMALZEMELER-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders nanoilaçlar ve onlar için kullanılan nanomateryalleri inceler. Polimerik malzemelerin insan yaşamını tehdit eden hastalıkların tanı, görüntüleme ve tedavisinde kullanılacak tedavi ve tanı kitleri geliştirilmesindeki önemi üzerine yoğunlaşır. Bu derste nano boyuttaki makromolekül sistemlerinin çok amaçlı kullanımları örneklendirilecektir. Ayrıca derste, akıllı nanomalzemeler, çok fonksiyonlu nanoparçacıklar, magnetik nanoparçacıklar ve kuantum dotlarla ilgili örnekler incelenecektir. Derse hidrojeller, şekil hafızalı polimerler, biyosensorler, gen taşıma ajanları ve karbon türevi nanomalzemeler ile devam edilecek, incelenen sistemler literatürdeki güncel makalelerin tartışılması ile pekiştirilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Nanoilaçlar ve nanomalzemelere giriş,Doğal polimerlerin nanoilaç uygulamaları,Doğal polimerlerin nanoilaç uygulamaları,Kendi organize olabilen yapılar,Kendi organize olabilen yapılar,"Akıllı" nanomalzemeler,Tedavi ve görüntüleme amaçlı çok fonksiyonlu nanomalzemeler,Hedefli kanser tedavisinde quantum dots,Hidrojeller,Gen taşıma sistemleri,Şekil hafızalı polimerler,Biyosensor uygulamaları için nanomalzemeler,Karbon türevi nanomalzemeler,Proje sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Nanoilaçlar ve ilgili nanomalzemeleri tanır10, 14, 16, 18, 19, 9E, F
1.1 Sentetik ve doğal makromoleküllerin yapı-özellik ilişkisini ayırt eder10, 14, 16, 18, 19, 9E, F
1.2 Malzeme bilgisini yeni ilaç taşıma sistemleri dizayn etme ve değerlendirmeye uygular10, 14, 16, 18, 19, 9E, F
1.3 Gelişmiş ilaç taşıma sistemlerinin ilaç tedavisi optimize etmek üzerine etkilerini değerlendirir10, 14, 16, 18, 19, 9E, F
2. Polimerlerin biyolojik ortam ile etkileşimini anlar10, 14, 16, 18, 19, 9E, F
2.1 Kontrollu bir ilaç salım sistemindeki polimerin biyolojik bir sistemdeki yolculuğunu tahmin edebilir10, 14, 16, 18, 19, 9E, F
2.2 Etkin bir hedefli ilaç taşıma sisteminin başarısından sorumlu faktorleri tanımlar10, 14, 16, 18, 19, 9E, F
3. Farklı ilaç taşıma sistemlerinin gereksinimlerini analiz eder10, 14, 16, 18, 19, 9E, F
3.1 Çevresel etkilere karsı duyarlı polimerik ilaç salım sistemlerinin temel bileşenlerini özetleyebilir10, 14, 16, 18, 19, 9E, F
3.2 Akıllı polimerik ilaç taşıma sistemlerinin temel bileşenlerini özetleyebilir10, 14, 16, 18, 19, 9E, F
3.3 Yapay gen ve nükleik asit taşıma sistemlerinin temel bileşenlerini tanımlar10, 14, 16, 18, 19, 9E, F
4. Spesifik bir hastalık için nanoilaç tasarlayıp formüle edebilir10, 14, 16, 18, 19, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Nanoilaçlar ve nanomalzemelere giriş
2Doğal polimerlerin nanoilaç uygulamaları
3Doğal polimerlerin nanoilaç uygulamaları
4Kendi organize olabilen yapılar
5Kendi organize olabilen yapılar
6"Akıllı" nanomalzemeler
7Tedavi ve görüntüleme amaçlı çok fonksiyonlu nanomalzemeler
8Hedefli kanser tedavisinde quantum dots
9Hidrojeller
10Gen taşıma sistemleri
11Şekil hafızalı polimerler
12Biyosensor uygulamaları için nanomalzemeler
13Karbon türevi nanomalzemeler
14Proje sunumları
Kaynak
Ders notları dersin hocası tarafından ppt doyası olarak temin edilecektir
İlgili konulardaki güncel makaleler ve derlemeler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi13030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer32575
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı16060
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)237
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(237/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NANOİLAÇLAR VE NANOMALZEMELER-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders nanoilaçlar ve onlar için kullanılan nanomateryalleri inceler. Polimerik malzemelerin insan yaşamını tehdit eden hastalıkların tanı, görüntüleme ve tedavisinde kullanılacak tedavi ve tanı kitleri geliştirilmesindeki önemi üzerine yoğunlaşır. Bu derste nano boyuttaki makromolekül sistemlerinin çok amaçlı kullanımları örneklendirilecektir. Ayrıca derste, akıllı nanomalzemeler, çok fonksiyonlu nanoparçacıklar, magnetik nanoparçacıklar ve kuantum dotlarla ilgili örnekler incelenecektir. Derse hidrojeller, şekil hafızalı polimerler, biyosensorler, gen taşıma ajanları ve karbon türevi nanomalzemeler ile devam edilecek, incelenen sistemler literatürdeki güncel makalelerin tartışılması ile pekiştirilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Nanoilaçlar ve nanomalzemelere giriş,Doğal polimerlerin nanoilaç uygulamaları,Doğal polimerlerin nanoilaç uygulamaları,Kendi organize olabilen yapılar,Kendi organize olabilen yapılar,"Akıllı" nanomalzemeler,Tedavi ve görüntüleme amaçlı çok fonksiyonlu nanomalzemeler,Hedefli kanser tedavisinde quantum dots,Hidrojeller,Gen taşıma sistemleri,Şekil hafızalı polimerler,Biyosensor uygulamaları için nanomalzemeler,Karbon türevi nanomalzemeler,Proje sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Nanoilaçlar ve ilgili nanomalzemeleri tanır10, 14, 16, 18, 19, 9E, F
1.1 Sentetik ve doğal makromoleküllerin yapı-özellik ilişkisini ayırt eder10, 14, 16, 18, 19, 9E, F
1.2 Malzeme bilgisini yeni ilaç taşıma sistemleri dizayn etme ve değerlendirmeye uygular10, 14, 16, 18, 19, 9E, F
1.3 Gelişmiş ilaç taşıma sistemlerinin ilaç tedavisi optimize etmek üzerine etkilerini değerlendirir10, 14, 16, 18, 19, 9E, F
2. Polimerlerin biyolojik ortam ile etkileşimini anlar10, 14, 16, 18, 19, 9E, F
2.1 Kontrollu bir ilaç salım sistemindeki polimerin biyolojik bir sistemdeki yolculuğunu tahmin edebilir10, 14, 16, 18, 19, 9E, F
2.2 Etkin bir hedefli ilaç taşıma sisteminin başarısından sorumlu faktorleri tanımlar10, 14, 16, 18, 19, 9E, F
3. Farklı ilaç taşıma sistemlerinin gereksinimlerini analiz eder10, 14, 16, 18, 19, 9E, F
3.1 Çevresel etkilere karsı duyarlı polimerik ilaç salım sistemlerinin temel bileşenlerini özetleyebilir10, 14, 16, 18, 19, 9E, F
3.2 Akıllı polimerik ilaç taşıma sistemlerinin temel bileşenlerini özetleyebilir10, 14, 16, 18, 19, 9E, F
3.3 Yapay gen ve nükleik asit taşıma sistemlerinin temel bileşenlerini tanımlar10, 14, 16, 18, 19, 9E, F
4. Spesifik bir hastalık için nanoilaç tasarlayıp formüle edebilir10, 14, 16, 18, 19, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Nanoilaçlar ve nanomalzemelere giriş
2Doğal polimerlerin nanoilaç uygulamaları
3Doğal polimerlerin nanoilaç uygulamaları
4Kendi organize olabilen yapılar
5Kendi organize olabilen yapılar
6"Akıllı" nanomalzemeler
7Tedavi ve görüntüleme amaçlı çok fonksiyonlu nanomalzemeler
8Hedefli kanser tedavisinde quantum dots
9Hidrojeller
10Gen taşıma sistemleri
11Şekil hafızalı polimerler
12Biyosensor uygulamaları için nanomalzemeler
13Karbon türevi nanomalzemeler
14Proje sunumları
Kaynak
Ders notları dersin hocası tarafından ppt doyası olarak temin edilecektir
İlgili konulardaki güncel makaleler ve derlemeler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 09/11/2023 - 18:00Son Güncelleme Tarihi: 09/11/2023 - 18:01