Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ TIP-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKişiselleştirilmiş tıp kursu farklı seviyedeki omiks bilgilerini entegre ederek tıbbı alanda kişiye özel sevşyede hassasiyete sahip derinlemesine bir tıbbi bakış açısı sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Kişisel tıbba giriş-I: Temel tanımlar,Kişiselleştirilmiş Tıbba Giriş-II,Biyobelirteçler ve Omiks,Translasyonel Genomics,Gen-İlaç ilişkileri, Pharmakogenetik,Yeni Nesil Dizileme ve Uygulamaları ,Kişiselleştirilmiş Tıp Vaka Analizi: Nadir kanserler ve teşhisi,Genetik danışmanlık,sosyal ve etik unsurlar,Genetik hastalıklar: Genotip ve fenotip ilişkisi,Multi-omiks: Proteomiks,Multi-omiks:Metabolomiks,Omiks veri analizi ve biyoenformatik araçlar,Kişiselleştirilmiş Tıp vaka analizi: Metabolik hastalıklar,Kişiselleştirilmiş Tıbbı hakkında görüşler ve kurs tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kişileştirilmiş Tıp kursunda çağımızda öne çıkan birçok hastalıklar için kişiye özel tedavi yöntemlerini ve bu alandaki araştırmaları derinlemesine incelenir10, 12, 13, 14, 16, 19, 3, 37, 4, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kişisel tıbba giriş-I: Temel tanımlar
2Kişiselleştirilmiş Tıbba Giriş-II
3Biyobelirteçler ve Omiks
4Translasyonel Genomics
5Gen-İlaç ilişkileri, Pharmakogenetik
6Yeni Nesil Dizileme ve Uygulamaları
7Kişiselleştirilmiş Tıp Vaka Analizi: Nadir kanserler ve teşhisi
8Genetik danışmanlık,sosyal ve etik unsurlar
9Genetik hastalıklar: Genotip ve fenotip ilişkisi
10Multi-omiks: Proteomiks
11Multi-omiks:Metabolomiks
12Omiks veri analizi ve biyoenformatik araçlar
13Kişiselleştirilmiş Tıp vaka analizi: Metabolik hastalıklar
14Kişiselleştirilmiş Tıbbı hakkında görüşler ve kurs tekrarı
Kaynak
Derslerden önce bilidirilecek.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati16348
Rehberli Problem Çözme16348
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)96
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(96/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ TIP-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKişiselleştirilmiş tıp kursu farklı seviyedeki omiks bilgilerini entegre ederek tıbbı alanda kişiye özel sevşyede hassasiyete sahip derinlemesine bir tıbbi bakış açısı sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Kişisel tıbba giriş-I: Temel tanımlar,Kişiselleştirilmiş Tıbba Giriş-II,Biyobelirteçler ve Omiks,Translasyonel Genomics,Gen-İlaç ilişkileri, Pharmakogenetik,Yeni Nesil Dizileme ve Uygulamaları ,Kişiselleştirilmiş Tıp Vaka Analizi: Nadir kanserler ve teşhisi,Genetik danışmanlık,sosyal ve etik unsurlar,Genetik hastalıklar: Genotip ve fenotip ilişkisi,Multi-omiks: Proteomiks,Multi-omiks:Metabolomiks,Omiks veri analizi ve biyoenformatik araçlar,Kişiselleştirilmiş Tıp vaka analizi: Metabolik hastalıklar,Kişiselleştirilmiş Tıbbı hakkında görüşler ve kurs tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kişileştirilmiş Tıp kursunda çağımızda öne çıkan birçok hastalıklar için kişiye özel tedavi yöntemlerini ve bu alandaki araştırmaları derinlemesine incelenir10, 12, 13, 14, 16, 19, 3, 37, 4, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kişisel tıbba giriş-I: Temel tanımlar
2Kişiselleştirilmiş Tıbba Giriş-II
3Biyobelirteçler ve Omiks
4Translasyonel Genomics
5Gen-İlaç ilişkileri, Pharmakogenetik
6Yeni Nesil Dizileme ve Uygulamaları
7Kişiselleştirilmiş Tıp Vaka Analizi: Nadir kanserler ve teşhisi
8Genetik danışmanlık,sosyal ve etik unsurlar
9Genetik hastalıklar: Genotip ve fenotip ilişkisi
10Multi-omiks: Proteomiks
11Multi-omiks:Metabolomiks
12Omiks veri analizi ve biyoenformatik araçlar
13Kişiselleştirilmiş Tıp vaka analizi: Metabolik hastalıklar
14Kişiselleştirilmiş Tıbbı hakkında görüşler ve kurs tekrarı
Kaynak
Derslerden önce bilidirilecek.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 09/11/2023 - 18:00Son Güncelleme Tarihi: 09/11/2023 - 18:01