Kişiselleştirilmiş tıp kursu farklı seviyedeki omiks bilgilerini entegre ederek tıbbı alanda kişiye özel sevşyede hassasiyete sahip derinlemesine bir tıbbi bakış açısı sağlar.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kişisel tıbba giriş-I: Temel tanımlar,Kişiselleştirilmiş Tıbba Giriş-II,Biyobelirteçler ve Omiks,Translasyonel Genomics,Gen-İlaç ilişkileri, Pharmakogenetik,Yeni Nesil Dizileme ve Uygulamaları ,Kişiselleştirilmiş Tıp Vaka Analizi: Nadir kanserler ve teşhisi,Genetik danışmanlık,sosyal ve etik unsurlar,Genetik hastalıklar: Genotip ve fenotip ilişkisi,Multi-omiks: Proteomiks,Multi-omiks:Metabolomiks,Omiks veri analizi ve biyoenformatik araçlar,Kişiselleştirilmiş Tıp vaka analizi: Metabolik hastalıklar,Kişiselleştirilmiş Tıbbı hakkında görüşler ve kurs tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Kişileştirilmiş Tıp kursunda çağımızda öne çıkan birçok hastalıklar için kişiye özel tedavi yöntemlerini ve bu alandaki araştırmaları derinlemesine incelenir
10, 12, 13, 14, 16, 19, 3, 37, 4, 9
A, E, G
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kişisel tıbba giriş-I: Temel tanımlar
2
Kişiselleştirilmiş Tıbba Giriş-II
3
Biyobelirteçler ve Omiks
4
Translasyonel Genomics
5
Gen-İlaç ilişkileri, Pharmakogenetik
6
Yeni Nesil Dizileme ve Uygulamaları
7
Kişiselleştirilmiş Tıp Vaka Analizi: Nadir kanserler ve teşhisi
8
Genetik danışmanlık,sosyal ve etik unsurlar
9
Genetik hastalıklar: Genotip ve fenotip ilişkisi
10
Multi-omiks: Proteomiks
11
Multi-omiks:Metabolomiks
12
Omiks veri analizi ve biyoenformatik araçlar
13
Kişiselleştirilmiş Tıp vaka analizi: Metabolik hastalıklar
14
Kişiselleştirilmiş Tıbbı hakkında görüşler ve kurs tekrarı
Kaynak
Derslerden önce bilidirilecek.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
16
3
48
Rehberli Problem Çözme
16
3
48
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
96
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(96/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ TIP
-
Bahar Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Kişiselleştirilmiş tıp kursu farklı seviyedeki omiks bilgilerini entegre ederek tıbbı alanda kişiye özel sevşyede hassasiyete sahip derinlemesine bir tıbbi bakış açısı sağlar.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kişisel tıbba giriş-I: Temel tanımlar,Kişiselleştirilmiş Tıbba Giriş-II,Biyobelirteçler ve Omiks,Translasyonel Genomics,Gen-İlaç ilişkileri, Pharmakogenetik,Yeni Nesil Dizileme ve Uygulamaları ,Kişiselleştirilmiş Tıp Vaka Analizi: Nadir kanserler ve teşhisi,Genetik danışmanlık,sosyal ve etik unsurlar,Genetik hastalıklar: Genotip ve fenotip ilişkisi,Multi-omiks: Proteomiks,Multi-omiks:Metabolomiks,Omiks veri analizi ve biyoenformatik araçlar,Kişiselleştirilmiş Tıp vaka analizi: Metabolik hastalıklar,Kişiselleştirilmiş Tıbbı hakkında görüşler ve kurs tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Kişileştirilmiş Tıp kursunda çağımızda öne çıkan birçok hastalıklar için kişiye özel tedavi yöntemlerini ve bu alandaki araştırmaları derinlemesine incelenir
10, 12, 13, 14, 16, 19, 3, 37, 4, 9
A, E, G
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kişisel tıbba giriş-I: Temel tanımlar
2
Kişiselleştirilmiş Tıbba Giriş-II
3
Biyobelirteçler ve Omiks
4
Translasyonel Genomics
5
Gen-İlaç ilişkileri, Pharmakogenetik
6
Yeni Nesil Dizileme ve Uygulamaları
7
Kişiselleştirilmiş Tıp Vaka Analizi: Nadir kanserler ve teşhisi
8
Genetik danışmanlık,sosyal ve etik unsurlar
9
Genetik hastalıklar: Genotip ve fenotip ilişkisi
10
Multi-omiks: Proteomiks
11
Multi-omiks:Metabolomiks
12
Omiks veri analizi ve biyoenformatik araçlar
13
Kişiselleştirilmiş Tıp vaka analizi: Metabolik hastalıklar
14
Kişiselleştirilmiş Tıbbı hakkında görüşler ve kurs tekrarı
Kaynak
Derslerden önce bilidirilecek.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.