Geri
AKADEMİK

Sosyal Bilimler MYO ‘İletişim Ustalığı Zirvesi’ düzenledi

12.11.2019

İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu tarafından organize edilen 'İletişim Ustalığı Zirvesi'nde iletişim kavramı farklı boyutlarıyla ele alındı.

Sosyal Bilimler MYO ‘İletişim Ustalığı Zirvesi’ düzenledi

İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu ve Deneyimsel Tasarım Öğretisi Enstitüsü tarafından “İletişim Ustalığı Zirvesi” düzenlendi. Kuzey Kampüs A203’te yapılan zirvede ‘Deneyimsel Tasarım Öğretisi Enstitüsü’ eğitim uzmanlarından Erdinç Bekiroğlu, Ahmet Akan, Mustafa Atilla Pars, Şevket Küçük, Muharrem Zişan Gürsoy, Burak Kavak, Mehmet Bayır, Enver Aşkın, Talip Usta ve Zeynep Gülay Arslan iletişime dair sunumlar gerçekleştirdi. İki gün süren eğitimlerde deneyimsel tasarım öğretisi, iletişim çeşitleri, insan tanıma sanatları, temsil sistemleri, meta programları, GİZ-ZIT ilişkiler yasası konuları, genel iletişim stratejileri, iletişimde bedel ve beklenti yönetimi, üç boyutlu iletişim ile sahne sunum becerileri gibi konular masaya yatırıldı. Sosyal Bilimler MYO Müdürü Doç. Dr. Rana Atabay Kuşçu'nun da katıldığı zirvede Eğitmen Ahmet Akan ‘deneyimsel tasarım öğretisi’ hakkında açıklamalarda bulunarak şunları söyledi: “Deneyimsel tasarım öğretisi günümüz insanlarının isteklerine ulaşırken karşılaşabileceği problemlere çözüm üretebilmesini sağlayan bilgi öğretisidir. Gerçeğe ne kadar hâkim olursak çözümü de o kadar kolay olur. Doğduğumuz andan itibaren her şeyi deneyim ile öğreniyoruz. Bu hayatta hiçbir şey bir anda olmaz, önce iz ve işaretler gelir. Deneyimsel tasarım öğretisi iz ve işaretleri öğrenmeye yarar.”
 
“HERKESLE KURDUĞUMUZ İLETİŞİM FARKLI”
Zirve kapsamında Eğitmen Enver Aşkın ise iletişimin sadece konuşmaktan ibaret olmadığını söyledi. Her insanla kurulan iletişimin farklı olduğunu kaydeden Aşkın şöyle dedi: “İletişim iç dünyadaki mesajların ikna yoluyla dış dünyaya, dış dünyadaki mesajların yine aynı yolla iç dünyaya aktarılmasıdır. İnsan olarak somut ve soyut ihtiyaçlarımız var. Bu ihtiyaçlarımızı karşılamak için de iletişime geçiyoruz. İletişim sadece konuşmak değildir ve herkesle kurduğumuz iletişim farklıdır. İletişimin kıvamı da çok önemli; doğru yerde konuşup doğru yerde susmalıyız. İletişim kurarken net, tutarlı ve samimi olmalıyız. İletişimin üç boyutu vardır: Ben, sen ve o. Kendi çıkarları doğrultusunda hareket eden, bedel ödemeyen, beklentisi dışarıda olan, acıdan kaçan, kendisini ve sahip olduklarını öven kişiler ‘ben’ boyutundadır. Karşı tarafı düşünen, egosu daha dengeli, daha bilinçli ve olayları daha geniş açıdan bakan kişi ‘sen’ boyutunda iken tamamen problem ve çözüme odaklı, duyguları kontrol altında, bilinci açık, ara bulucu kişiler de ‘o’ boyutunda kişilerdir.”
 
“ÖZ PROBLEMİNİZİ ÇÖZMEDEN BAŞARILI OLAMAZSINIZ”
Eğitmen Mehmet Bayır da kişilerin problemleri kendisinin seçtiğini ifade etti. Problemlerin kötü bir şey olmadığını ve insanları güçlendirdiğini savunan Bayır şöyle dedi: “Problem insanın kendi sorunudur. Hayatta problemler vardır ve çözümü insanın kendisindedir. Kendi öz probleminizi çözmeden başarılı olmazsınız. Hedef olduğu anda problem, problem oluştuğunda merak, merak olduğu zaman da algı oluşur ve sizi o tarafa yönlendirir. Önemli olan problemi doğru algılamaktır. Hayatta her şey geçicidir; var olmaya çalışmayın sadece somut ve soyut yasalara uymaya çalışın. Her şeyi hayattan beklemeyin, hayat size istediğinizi vermez. Ne yapabileceğinize kendiniz bakın. İletişimde usta olmak, karşısındakinin ihtiyacını gördükten sonra kendi ihtiyacını gidermektir.”