Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
THE QUEST for BEAUTY THROUGH the AGES | - | Fall Semester | 2+0 | 2 | 3 |
Course Program |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses |
Language of Course | Turkish |
Course Level | First Cycle (Bachelor's Degree) |
Course Type | Elective |
Course Coordinator | Assist.Prof. Mustafa ERDEM |
Name of Lecturer(s) | Lect. Gürol SÖZEN |
Assistant(s) | |
Aim | the cultural heritage of the Anatolian civilizations that have existed for 12 thousand years will be told in the lands we live in. |
Course Content | This course contains; How did life start? What is produced? How do they benefit from majestic nature? Why did they need the birth and creation of art? How was it related to the geography of the earth while creating artworks, building houses and establishing cities? Art History, Cultural History and the Prevention of Archeology. How did the big societies survive tomorrow? How does poetry, legend, design and music exist in this 12-thousand-year-old geography, how can contemporary art benefit from them and how can they benefit? How should architects and designers be affected by this great cultural heritage from this source of what they will grow up to?. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
Within the scope of course subjects to the students of Faculty of Fine Arts, Design and Architecture; Art History, Archaeology, Painting, Sculpture, Architecture, Design and teaching and teaching the multidirectional method of literary and musical creativity that develops in civilisations over centuries. |
Teaching Methods: | |
Assessment Methods: |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|---|---|
1 | How did life start? What is produced? How do they benefit from majestic nature? Why did they need the birth and creation of art? How was it related to the geography of the earth while creating artworks, building houses and establishing cities? Art History, Cultural History and the Prevention of Archeology. How did the big societies survive tomorrow? How does poetry, legend, design and music exist in this 12-thousand-year-old geography, how can contemporary art benefit from them and how can they benefit? How should architects and designers be affected by this great cultural heritage from this source of what they will grow up to? |
Resources |
Anadolu Topraklarında Güzeli Arayış (Gürol Sözen, Prof. Dr. Zeynep Sözen /HSBC) , Ege’den Akdeniz’e Mavi Uygarlık /(Gürol Sözen ) Akbank/ İş Bankası / 12 bin yıllık uygarlık ANADOLU (Gürol Sözen/Türkçe-İng. /İş. Bankası /BKG (Bilkent Üniv) Bin çeşit İstanbul (Gürol Sözen / Akbank), Martıların İstanbulu (Gürol Sözen /İş Bankası). Priene, Milet, Didim (Gürol Sözen. Prof.Dr. Zeynep Sözen, Prof. Dr. Münir Ekonomi./Yaşar Kültür Eğitim), Anadolu topraklarında Mozaik /Türkçe/İng.( dünyada mozaik dalında yetkin bilim adamlarının katkılarıyla ). HSBC /Anadolu Uygarlıkları Şiirleri (Talat Halman), Seneca, Umberto Ego, Oscar Wılde, Prof. Ekrem Akurgal, Prof. A. Müfid Mansel, İ.Zeki Eyüboğlu, S. Eyüboğlu, A. Erhat ve yerli yabancı kazı raporları ve olabildiğince yüzlerce yayın. |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications | |||||||
No | Program Qualification | Contribution Level | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | ||||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | ||||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | ||||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | ||||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | X | |||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | X | |||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | X | |||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | X | |||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | X | |||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | ||||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | ||||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | ||||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | ||||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | ||||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation | |
Rate of Midterm Exam to Success | 60 | |
Rate of Final Exam to Success | 40 | |
Total | 100 |
ECTS / Workload Table | ||||||
Activities | Number of | Duration(Hour) | Total Workload(Hour) | |||
Course Hours | 14 | 3 | 42 | |||
Guided Problem Solving | 0 | 0 | 0 | |||
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report | 2 | 5 | 10 | |||
Term Project | 0 | 0 | 0 | |||
Presentation of Project / Seminar | 0 | 0 | 0 | |||
Quiz | 0 | 0 | 0 | |||
Midterm Exam | 1 | 10 | 10 | |||
General Exam | 1 | 15 | 15 | |||
Performance Task, Maintenance Plan | 0 | 0 | 0 | |||
Total Workload(Hour) | 77 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30) | 3 | |||||
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit. |
Detail Informations of the Course
Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
THE QUEST for BEAUTY THROUGH the AGES | - | Fall Semester | 2+0 | 2 | 3 |
Course Program |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses |
Language of Course | Turkish |
Course Level | First Cycle (Bachelor's Degree) |
Course Type | Elective |
Course Coordinator | Assist.Prof. Mustafa ERDEM |
Name of Lecturer(s) | Lect. Gürol SÖZEN |
Assistant(s) | |
Aim | the cultural heritage of the Anatolian civilizations that have existed for 12 thousand years will be told in the lands we live in. |
Course Content | This course contains; How did life start? What is produced? How do they benefit from majestic nature? Why did they need the birth and creation of art? How was it related to the geography of the earth while creating artworks, building houses and establishing cities? Art History, Cultural History and the Prevention of Archeology. How did the big societies survive tomorrow? How does poetry, legend, design and music exist in this 12-thousand-year-old geography, how can contemporary art benefit from them and how can they benefit? How should architects and designers be affected by this great cultural heritage from this source of what they will grow up to?. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
Within the scope of course subjects to the students of Faculty of Fine Arts, Design and Architecture; Art History, Archaeology, Painting, Sculpture, Architecture, Design and teaching and teaching the multidirectional method of literary and musical creativity that develops in civilisations over centuries. |
Teaching Methods: | |
Assessment Methods: |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|---|---|
1 | How did life start? What is produced? How do they benefit from majestic nature? Why did they need the birth and creation of art? How was it related to the geography of the earth while creating artworks, building houses and establishing cities? Art History, Cultural History and the Prevention of Archeology. How did the big societies survive tomorrow? How does poetry, legend, design and music exist in this 12-thousand-year-old geography, how can contemporary art benefit from them and how can they benefit? How should architects and designers be affected by this great cultural heritage from this source of what they will grow up to? |
Resources |
Anadolu Topraklarında Güzeli Arayış (Gürol Sözen, Prof. Dr. Zeynep Sözen /HSBC) , Ege’den Akdeniz’e Mavi Uygarlık /(Gürol Sözen ) Akbank/ İş Bankası / 12 bin yıllık uygarlık ANADOLU (Gürol Sözen/Türkçe-İng. /İş. Bankası /BKG (Bilkent Üniv) Bin çeşit İstanbul (Gürol Sözen / Akbank), Martıların İstanbulu (Gürol Sözen /İş Bankası). Priene, Milet, Didim (Gürol Sözen. Prof.Dr. Zeynep Sözen, Prof. Dr. Münir Ekonomi./Yaşar Kültür Eğitim), Anadolu topraklarında Mozaik /Türkçe/İng.( dünyada mozaik dalında yetkin bilim adamlarının katkılarıyla ). HSBC /Anadolu Uygarlıkları Şiirleri (Talat Halman), Seneca, Umberto Ego, Oscar Wılde, Prof. Ekrem Akurgal, Prof. A. Müfid Mansel, İ.Zeki Eyüboğlu, S. Eyüboğlu, A. Erhat ve yerli yabancı kazı raporları ve olabildiğince yüzlerce yayın. |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications | |||||||
No | Program Qualification | Contribution Level | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | ||||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | ||||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | ||||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | ||||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | X | |||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | X | |||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | X | |||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | X | |||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | X | |||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | ||||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | ||||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | ||||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | ||||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | ||||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation | |
Rate of Midterm Exam to Success | 60 | |
Rate of Final Exam to Success | 40 | |
Total | 100 |