Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
AESTHETIC DENTISTRY I | RDTD2211644 | Spring Semester | 1+10 | 6 | 12 |
Course Program | Pazartesi 21:30-22:15 Perşembe 07:00-07:45 Perşembe 08:00-08:45 Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 Perşembe 12:45-13:30 Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses |
Language of Course | Turkish |
Course Level | Third Cycle (Doctorate Degree) |
Course Type | Required |
Course Coordinator | Assist.Prof. Ceyda SARI |
Name of Lecturer(s) | Assist.Prof. Ceyda SARI |
Assistant(s) | Illustrations and Diagrams, Dental models and molds, Case Presentations, Video resources |
Aim | Aesthetic Dentistry I: It focuses on students' learning the basic concepts of aesthetic dentistry. It aims to teach students the basics of tooth anatomy, aesthetic restorative materials used in dental treatments, and basic features of teeth such as brightness and saturation. In addition, it aims to gain learning about basic aesthetic dentistry procedures such as teeth whitening, anterior aesthetic restorative dental treatments. |
Course Content | This course contains; . |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
Teaching Methods: | |
Assessment Methods: |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|
Resources |
Fundamentals of Color - Stephen J. Chu, Alessandro Devigus, Rade D. Paravina Ronald E. Goldstein's Esthetics in Dentistry,- Ronald E. Goldstein, Stephen J. Chu, Christian F.J. Stappert Esthetic Dentistry in Clinical Practice - Marc Geissberger |
"Adhesion and Adhesives for Restorative Dentistry" - Van Meerbeek B, De Munck J, Yoshida Y, Inoue S, Vargas M, Vijay P, Van Landuyt K, Lambrechts P, Vanherle G (2003 The Art and Science of Contemporary Surgical and Prosthodontic Implant Treatment" - Tarnow DP, Chu SJ, Salama MA, et al. (2003) "The Smile Line and Its Importance in Esthetic Treatment Planning" - Coachman C, Calamita M (2017) |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications | |||||||
No | Program Qualification | Contribution Level | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Restoratif tedavilerde uygulanacak temel ve ileri tekniklere yönelik yeterli bilgiye sahiptir. Yapılacak tedaviler konusunda kliniğe katkı sağlayacak problemleri tespit edebilir. Etik ve mesleki sorumluluğa sahiptir. | ||||||
2 | Restoratif işlemlerde temel ve ileri teknikleri uygulayabilir. Restoratif tedavi konularında bilimsel araştırma planlayıp, sonuçlandırıp sözlü yada yazılı sunabilir. Bu sunumu ana dilinde olduğu kadar yabancı dilde (İngilizce) de yapabilir. | ||||||
3 | Disiplinler arası sağlık personelleri ile işbirliği yaparak ekip içinde veya bağımsız olarak protetik tedavileri hastanın yararını gözeterek planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
4 | Mevcut bilgilerini ve yeni bilgileri kanıta dayalı olarak yorumlayabilir, mevcut bilgileri ile birleştirebilir. | ||||||
5 | Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır ve bu konuda yapılacak bilimsel ve klinik çalışmalarda ekip içinde etkin şekilde çalışır. | ||||||
6 | Kanıta dayalı teorik bilgileri kliniğine ve araştırmalarına uyarlar. Buradan elde ettiği bilgileri hastaların tedavisinde uygular ve bu sırada hastalarına bu yenilikleri doğru ve anlayabilecekleri şekilde aktarır. Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | ||||||
7 | Hastaların çürüğe dayalı ve dişte madde kaybına dayalı problemlerini klinik ve radyolojik olarak teşhis edebilir ve ekip çalışması içinde çözebilir. | ||||||
8 | Restoratif tedavilerin her türünü vakalara uygun olarak planlar ve uygular. | ||||||
9 | Aşırı madde kayıplı dişlere uygulanacak restorasyonları birlikte çalışılacak diğer branşlarla iş birliği içinde planlar ve uygular. | ||||||
10 | Diş renklenmelerinin etyolojisini bilir, uygun tedavileri gerçekleştirir. | ||||||
11 | Dişhekimliğinde özellikle de restoratif tedavide kullanılan materyalleri ve cihazları tanır ve doğru şekilde kullanmayı bilir | ||||||
12 | Dijital dişhekimliği uygulamalarını bilir ve uygun vakalarda uygular |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation | |
Rate of Midterm Exam to Success | 50 | |
Rate of Final Exam to Success | 50 | |
Total | 100 |
ECTS / Workload Table | ||||||
Activities | Number of | Duration(Hour) | Total Workload(Hour) | |||
Course Hours | 0 | 0 | 0 | |||
Guided Problem Solving | 0 | 0 | 0 | |||
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report | 0 | 0 | 0 | |||
Term Project | 0 | 0 | 0 | |||
Presentation of Project / Seminar | 0 | 0 | 0 | |||
Quiz | 0 | 0 | 0 | |||
Midterm Exam | 0 | 0 | 0 | |||
General Exam | 0 | 0 | 0 | |||
Performance Task, Maintenance Plan | 0 | 0 | 0 | |||
Total Workload(Hour) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit. |
Detail Informations of the Course
Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
AESTHETIC DENTISTRY I | RDTD2211644 | Spring Semester | 1+10 | 6 | 12 |
Course Program | Pazartesi 21:30-22:15 Perşembe 07:00-07:45 Perşembe 08:00-08:45 Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 Perşembe 12:45-13:30 Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses |
Language of Course | Turkish |
Course Level | Third Cycle (Doctorate Degree) |
Course Type | Required |
Course Coordinator | Assist.Prof. Ceyda SARI |
Name of Lecturer(s) | Assist.Prof. Ceyda SARI |
Assistant(s) | Illustrations and Diagrams, Dental models and molds, Case Presentations, Video resources |
Aim | Aesthetic Dentistry I: It focuses on students' learning the basic concepts of aesthetic dentistry. It aims to teach students the basics of tooth anatomy, aesthetic restorative materials used in dental treatments, and basic features of teeth such as brightness and saturation. In addition, it aims to gain learning about basic aesthetic dentistry procedures such as teeth whitening, anterior aesthetic restorative dental treatments. |
Course Content | This course contains; . |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
Teaching Methods: | |
Assessment Methods: |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|
Resources |
Fundamentals of Color - Stephen J. Chu, Alessandro Devigus, Rade D. Paravina Ronald E. Goldstein's Esthetics in Dentistry,- Ronald E. Goldstein, Stephen J. Chu, Christian F.J. Stappert Esthetic Dentistry in Clinical Practice - Marc Geissberger |
"Adhesion and Adhesives for Restorative Dentistry" - Van Meerbeek B, De Munck J, Yoshida Y, Inoue S, Vargas M, Vijay P, Van Landuyt K, Lambrechts P, Vanherle G (2003 The Art and Science of Contemporary Surgical and Prosthodontic Implant Treatment" - Tarnow DP, Chu SJ, Salama MA, et al. (2003) "The Smile Line and Its Importance in Esthetic Treatment Planning" - Coachman C, Calamita M (2017) |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications | |||||||
No | Program Qualification | Contribution Level | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Restoratif tedavilerde uygulanacak temel ve ileri tekniklere yönelik yeterli bilgiye sahiptir. Yapılacak tedaviler konusunda kliniğe katkı sağlayacak problemleri tespit edebilir. Etik ve mesleki sorumluluğa sahiptir. | ||||||
2 | Restoratif işlemlerde temel ve ileri teknikleri uygulayabilir. Restoratif tedavi konularında bilimsel araştırma planlayıp, sonuçlandırıp sözlü yada yazılı sunabilir. Bu sunumu ana dilinde olduğu kadar yabancı dilde (İngilizce) de yapabilir. | ||||||
3 | Disiplinler arası sağlık personelleri ile işbirliği yaparak ekip içinde veya bağımsız olarak protetik tedavileri hastanın yararını gözeterek planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
4 | Mevcut bilgilerini ve yeni bilgileri kanıta dayalı olarak yorumlayabilir, mevcut bilgileri ile birleştirebilir. | ||||||
5 | Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır ve bu konuda yapılacak bilimsel ve klinik çalışmalarda ekip içinde etkin şekilde çalışır. | ||||||
6 | Kanıta dayalı teorik bilgileri kliniğine ve araştırmalarına uyarlar. Buradan elde ettiği bilgileri hastaların tedavisinde uygular ve bu sırada hastalarına bu yenilikleri doğru ve anlayabilecekleri şekilde aktarır. Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | ||||||
7 | Hastaların çürüğe dayalı ve dişte madde kaybına dayalı problemlerini klinik ve radyolojik olarak teşhis edebilir ve ekip çalışması içinde çözebilir. | ||||||
8 | Restoratif tedavilerin her türünü vakalara uygun olarak planlar ve uygular. | ||||||
9 | Aşırı madde kayıplı dişlere uygulanacak restorasyonları birlikte çalışılacak diğer branşlarla iş birliği içinde planlar ve uygular. | ||||||
10 | Diş renklenmelerinin etyolojisini bilir, uygun tedavileri gerçekleştirir. | ||||||
11 | Dişhekimliğinde özellikle de restoratif tedavide kullanılan materyalleri ve cihazları tanır ve doğru şekilde kullanmayı bilir | ||||||
12 | Dijital dişhekimliği uygulamalarını bilir ve uygun vakalarda uygular |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation | |
Rate of Midterm Exam to Success | 50 | |
Rate of Final Exam to Success | 50 | |
Total | 100 |