To give advanced information about statistical methods and to create information to use in future research.
Course Content
This course contains; Definition of Statistics - Major Phases of Statistical Methodology - Preparation of Graphs and Tables,Descriptors: Measures of Central Tendency - Measures of Diffusion - Measures of Skewness - Measures of Kurtosis,Probability - Probability Distributions - Sampling Distributions: z - t - F - Chi-square,Student-t tests - Mann Whitney U - Wilcoxon Tests,One Way ANOVA - Repeated ANOVA - Kruskal Wallis Test - Friedman Test,Correlation: Pearson - Spearman - Kendall Tau,Simple Linear Regression,Multiple Linear Regression,Logistic Regression,MANOVA,Chi-Square Tests: Pearson - Fisher - G,Roc Curve: Sensitivity -Specificity,Reliability: Cronbach's Alpha - Composite Reliability - ICC,General Review.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Teaching Methods
Assessment Methods
Ability to interpret descriptive statistics
16, 6, 9
A
Ability to interpret tables and graphics
12, 6, 9
A
Ability to calculate Descriptive Statistics
10, 6, 9
A
Ability to interpret normal distribution
10, 6, 9
A
Create a hypothesis and determine the right method.
1- Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. (2012). Biyoistatistik, İstanbul: Hatipoğlu Yayınları.
2- Alpar, R. (2011). Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemler, Ankara: Detay Yayıncılık
3- Tabachnick, B. G., Fidell, L. S., & Ullman, J. B. (2007), Using Multivariate Statistics, Boston: Pearson
Lecture notes, related Web sites
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications
No
Program Qualification
Contribution Level
1
2
3
4
5
1
Restoratif tedavilerde uygulanacak temel ve ileri tekniklere yönelik yeterli bilgiye sahiptir. Yapılacak tedaviler konusunda kliniğe katkı sağlayacak problemleri tespit edebilir. Etik ve mesleki sorumluluğa sahiptir.
2
Restoratif işlemlerde temel ve ileri teknikleri uygulayabilir. Restoratif tedavi konularında bilimsel araştırma planlayıp, sonuçlandırıp sözlü yada yazılı sunabilir. Bu sunumu ana dilinde olduğu kadar yabancı dilde (İngilizce) de yapabilir.
3
Disiplinler arası sağlık personelleri ile işbirliği yaparak ekip içinde veya bağımsız olarak protetik tedavileri hastanın yararını gözeterek planlayabilir ve uygulayabilir.
4
Mevcut bilgilerini ve yeni bilgileri kanıta dayalı olarak yorumlayabilir, mevcut bilgileri ile birleştirebilir.
5
Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır ve bu konuda yapılacak bilimsel ve klinik çalışmalarda ekip içinde etkin şekilde çalışır.
6
Kanıta dayalı teorik bilgileri kliniğine ve araştırmalarına uyarlar. Buradan elde ettiği bilgileri hastaların tedavisinde uygular ve bu sırada hastalarına bu yenilikleri doğru ve anlayabilecekleri şekilde aktarır. Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
7
Hastaların çürüğe dayalı ve dişte madde kaybına dayalı problemlerini klinik ve radyolojik olarak teşhis edebilir ve ekip çalışması içinde çözebilir.
8
Restoratif tedavilerin her türünü vakalara uygun olarak planlar ve uygular.
9
Aşırı madde kayıplı dişlere uygulanacak restorasyonları birlikte çalışılacak diğer branşlarla iş birliği içinde planlar ve uygular.
10
Diş renklenmelerinin etyolojisini bilir, uygun tedavileri gerçekleştirir.
11
Dişhekimliğinde özellikle de restoratif tedavide kullanılan materyalleri ve cihazları tanır ve doğru şekilde kullanmayı bilir
12
Dijital dişhekimliği uygulamalarını bilir ve uygun vakalarda uygular
Assessment Methods
Contribution Level
Absolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success
50
Rate of Final Exam to Success
50
Total
100
ECTS / Workload Table
Activities
Number of
Duration(Hour)
Total Workload(Hour)
Course Hours
14
3
42
Guided Problem Solving
14
3
42
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report
14
3
42
Term Project
14
2
28
Presentation of Project / Seminar
14
1
14
Quiz
0
0
0
Midterm Exam
1
7
7
General Exam
1
14
14
Performance Task, Maintenance Plan
14
3
42
Total Workload(Hour)
231
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(231/30)
8
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit.
Detail Informations of the Course
Course Description
Course
Code
Semester
T+P (Hour)
Credit
ECTS
STATISTICAL METHODS
RDTD1214731
Spring Semester
3+0
3
8
Course Program
Cuma 10:00-10:45
Cuma 11:00-11:45
Cuma 12:00-12:45
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of Course
Turkish
Course Level
Third Cycle (Doctorate Degree)
Course Type
Elective
Course Coordinator
Assoc.Prof. Serkan ETİ
Name of Lecturer(s)
Assoc.Prof. Serkan ETİ
Assistant(s)
Aim
To give advanced information about statistical methods and to create information to use in future research.
Course Content
This course contains; Definition of Statistics - Major Phases of Statistical Methodology - Preparation of Graphs and Tables,Descriptors: Measures of Central Tendency - Measures of Diffusion - Measures of Skewness - Measures of Kurtosis,Probability - Probability Distributions - Sampling Distributions: z - t - F - Chi-square,Student-t tests - Mann Whitney U - Wilcoxon Tests,One Way ANOVA - Repeated ANOVA - Kruskal Wallis Test - Friedman Test,Correlation: Pearson - Spearman - Kendall Tau,Simple Linear Regression,Multiple Linear Regression,Logistic Regression,MANOVA,Chi-Square Tests: Pearson - Fisher - G,Roc Curve: Sensitivity -Specificity,Reliability: Cronbach's Alpha - Composite Reliability - ICC,General Review.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Teaching Methods
Assessment Methods
Ability to interpret descriptive statistics
16, 6, 9
A
Ability to interpret tables and graphics
12, 6, 9
A
Ability to calculate Descriptive Statistics
10, 6, 9
A
Ability to interpret normal distribution
10, 6, 9
A
Create a hypothesis and determine the right method.
1- Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. (2012). Biyoistatistik, İstanbul: Hatipoğlu Yayınları.
2- Alpar, R. (2011). Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemler, Ankara: Detay Yayıncılık
3- Tabachnick, B. G., Fidell, L. S., & Ullman, J. B. (2007), Using Multivariate Statistics, Boston: Pearson
Lecture notes, related Web sites
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications
No
Program Qualification
Contribution Level
1
2
3
4
5
1
Restoratif tedavilerde uygulanacak temel ve ileri tekniklere yönelik yeterli bilgiye sahiptir. Yapılacak tedaviler konusunda kliniğe katkı sağlayacak problemleri tespit edebilir. Etik ve mesleki sorumluluğa sahiptir.
2
Restoratif işlemlerde temel ve ileri teknikleri uygulayabilir. Restoratif tedavi konularında bilimsel araştırma planlayıp, sonuçlandırıp sözlü yada yazılı sunabilir. Bu sunumu ana dilinde olduğu kadar yabancı dilde (İngilizce) de yapabilir.
3
Disiplinler arası sağlık personelleri ile işbirliği yaparak ekip içinde veya bağımsız olarak protetik tedavileri hastanın yararını gözeterek planlayabilir ve uygulayabilir.
4
Mevcut bilgilerini ve yeni bilgileri kanıta dayalı olarak yorumlayabilir, mevcut bilgileri ile birleştirebilir.
5
Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır ve bu konuda yapılacak bilimsel ve klinik çalışmalarda ekip içinde etkin şekilde çalışır.
6
Kanıta dayalı teorik bilgileri kliniğine ve araştırmalarına uyarlar. Buradan elde ettiği bilgileri hastaların tedavisinde uygular ve bu sırada hastalarına bu yenilikleri doğru ve anlayabilecekleri şekilde aktarır. Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
7
Hastaların çürüğe dayalı ve dişte madde kaybına dayalı problemlerini klinik ve radyolojik olarak teşhis edebilir ve ekip çalışması içinde çözebilir.
8
Restoratif tedavilerin her türünü vakalara uygun olarak planlar ve uygular.
9
Aşırı madde kayıplı dişlere uygulanacak restorasyonları birlikte çalışılacak diğer branşlarla iş birliği içinde planlar ve uygular.
10
Diş renklenmelerinin etyolojisini bilir, uygun tedavileri gerçekleştirir.
11
Dişhekimliğinde özellikle de restoratif tedavide kullanılan materyalleri ve cihazları tanır ve doğru şekilde kullanmayı bilir
12
Dijital dişhekimliği uygulamalarını bilir ve uygun vakalarda uygular