Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL HİZMET ALANLARI VE TARİHİ-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin sosyal hizmetin Türkiye'deki ve Dünyadaki gelişim sürecini öğrenmeleri, sosyal hizmetlerin tarihsel arka planını anlamaları ve sosyal hizmet uygulama alanlarını tanımaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse ilişkin beklentilerin konuşulması,Sosyal hizmet ile ilgili temel kavramlar (sosyal refah, sosyal hizmetler, insani hizmetler gibi) ve bunların birbirleriyle bağlantısı,Tarihsel gelişim sürecinde sosyal hizmetlere duyulan ihtiyaç,Sosyal hizmetin Dünyadaki gelişim süreci,Sosyal hizmetin Dünyadaki gelişim süreci (devam),Sosyal hizmetlerin Türkiye'deki gelişim süreci,Sosyal hizmetlerin Türkiye'deki gelişim süreci (devam),Türkiye'de kadınlara sunulan hizmetler ve tarihsel gelişim süreci,Türkiye'de sağlık alanında sunulan hizmetler ve tarihsel gelişim süreci,Alan incelemesi (hastane ziyareti),Çocuk refahı alanında sunulan hizmetler ve tarihsel gelişim süreci,Alan incelemesi (çocuk yuvası ziyareti),Yaşlı refahı alanında sunulan hizmetler ve tarihsel gelişim süreci,Alan incelemesi (yaşlı bakım merkezi ziyareti); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sosyal hizmetin gelişim sürecini analiz edebilme yeterliliğine sahip olabileceklerdir.10, 9A, E
1.1. Türkiye sosyal hizmetlerin gelişimini analiz ederler.10, 9A, E
1.2. Dünyadaki sosyal hizmet bilgisinin gelişimini öğrenirler.10, 9A, E
2. Sosyal hizmet uygulama alanlarını analiz edebilme yeterliliğine sahip olabileceklerdir.10, 9A, E
2.1. Kadın refahı alanında sunulan hizmetleri ve tarihsel gelişim süreçlerini öğrenirler.10, 9A, E
2.2. Çocuk refahı alanında sunulan hizmetleri ve tarihsel gelişim süreçlerini öğrenirler.10, 9A, E
2.3. Yaşlı refahı alanında sunulan hizmetleri ve tarihsel gelişim süreçlerini öğrenirler.10, 9A, E
2.4. Sağlık alanında sunulan hizmetleri ve tarihsel gelişim süreçlerini öğrenirler.10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse ilişkin beklentilerin konuşulmasıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
2Sosyal hizmet ile ilgili temel kavramlar (sosyal refah, sosyal hizmetler, insani hizmetler gibi) ve bunların birbirleriyle bağlantısıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
3Tarihsel gelişim sürecinde sosyal hizmetlere duyulan ihtiyaçKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
4Sosyal hizmetin Dünyadaki gelişim süreciKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
5Sosyal hizmetin Dünyadaki gelişim süreci (devam)Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
6Sosyal hizmetlerin Türkiye'deki gelişim süreciKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
7Sosyal hizmetlerin Türkiye'deki gelişim süreci (devam)Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
8Türkiye'de kadınlara sunulan hizmetler ve tarihsel gelişim süreciKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
9Türkiye'de sağlık alanında sunulan hizmetler ve tarihsel gelişim süreciKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
10Alan incelemesi (hastane ziyareti)
11Çocuk refahı alanında sunulan hizmetler ve tarihsel gelişim süreciKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
12Alan incelemesi (çocuk yuvası ziyareti)
13Yaşlı refahı alanında sunulan hizmetler ve tarihsel gelişim süreciKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
14Alan incelemesi (yaşlı bakım merkezi ziyareti)
Kaynak
Ders notu öğretim elamanları tarafından verilecektir.
Çengelci, Ethem, Cumhuriyet Türkiyesinde Sosyal Hizmetlerin Örgütlenmesi, Şafak Matbaacılık Ltd.Sti., Ankara, 1996 Day, Phyllis J., New History of Social Welfare, Allyn and Bacon, 1993 Dolgoff, Ralph, Donald Feldstein, Understanding Social Welfare, Allyn and Bacon, 2003 Federico, Ronald C., The Social Welfare Institution, Heath and Company, 1980 Langan, M., Welfare : needs, rights and risks, Routledge, 1998 Mandell, Betty Reid, Barbara Scram, Human Services: An Introduction, John Wiley and Sons, 1983 Midgley, James, Social Welfare in Global Context, Sage Publications, 1997 Spicker, Paul, Principles of Social Welfare, Routledge, 1988

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)123
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(123/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL HİZMET ALANLARI VE TARİHİ-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin sosyal hizmetin Türkiye'deki ve Dünyadaki gelişim sürecini öğrenmeleri, sosyal hizmetlerin tarihsel arka planını anlamaları ve sosyal hizmet uygulama alanlarını tanımaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse ilişkin beklentilerin konuşulması,Sosyal hizmet ile ilgili temel kavramlar (sosyal refah, sosyal hizmetler, insani hizmetler gibi) ve bunların birbirleriyle bağlantısı,Tarihsel gelişim sürecinde sosyal hizmetlere duyulan ihtiyaç,Sosyal hizmetin Dünyadaki gelişim süreci,Sosyal hizmetin Dünyadaki gelişim süreci (devam),Sosyal hizmetlerin Türkiye'deki gelişim süreci,Sosyal hizmetlerin Türkiye'deki gelişim süreci (devam),Türkiye'de kadınlara sunulan hizmetler ve tarihsel gelişim süreci,Türkiye'de sağlık alanında sunulan hizmetler ve tarihsel gelişim süreci,Alan incelemesi (hastane ziyareti),Çocuk refahı alanında sunulan hizmetler ve tarihsel gelişim süreci,Alan incelemesi (çocuk yuvası ziyareti),Yaşlı refahı alanında sunulan hizmetler ve tarihsel gelişim süreci,Alan incelemesi (yaşlı bakım merkezi ziyareti); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sosyal hizmetin gelişim sürecini analiz edebilme yeterliliğine sahip olabileceklerdir.10, 9A, E
1.1. Türkiye sosyal hizmetlerin gelişimini analiz ederler.10, 9A, E
1.2. Dünyadaki sosyal hizmet bilgisinin gelişimini öğrenirler.10, 9A, E
2. Sosyal hizmet uygulama alanlarını analiz edebilme yeterliliğine sahip olabileceklerdir.10, 9A, E
2.1. Kadın refahı alanında sunulan hizmetleri ve tarihsel gelişim süreçlerini öğrenirler.10, 9A, E
2.2. Çocuk refahı alanında sunulan hizmetleri ve tarihsel gelişim süreçlerini öğrenirler.10, 9A, E
2.3. Yaşlı refahı alanında sunulan hizmetleri ve tarihsel gelişim süreçlerini öğrenirler.10, 9A, E
2.4. Sağlık alanında sunulan hizmetleri ve tarihsel gelişim süreçlerini öğrenirler.10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse ilişkin beklentilerin konuşulmasıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
2Sosyal hizmet ile ilgili temel kavramlar (sosyal refah, sosyal hizmetler, insani hizmetler gibi) ve bunların birbirleriyle bağlantısıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
3Tarihsel gelişim sürecinde sosyal hizmetlere duyulan ihtiyaçKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
4Sosyal hizmetin Dünyadaki gelişim süreciKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
5Sosyal hizmetin Dünyadaki gelişim süreci (devam)Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
6Sosyal hizmetlerin Türkiye'deki gelişim süreciKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
7Sosyal hizmetlerin Türkiye'deki gelişim süreci (devam)Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
8Türkiye'de kadınlara sunulan hizmetler ve tarihsel gelişim süreciKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
9Türkiye'de sağlık alanında sunulan hizmetler ve tarihsel gelişim süreciKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
10Alan incelemesi (hastane ziyareti)
11Çocuk refahı alanında sunulan hizmetler ve tarihsel gelişim süreciKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
12Alan incelemesi (çocuk yuvası ziyareti)
13Yaşlı refahı alanında sunulan hizmetler ve tarihsel gelişim süreciKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
14Alan incelemesi (yaşlı bakım merkezi ziyareti)
Kaynak
Ders notu öğretim elamanları tarafından verilecektir.
Çengelci, Ethem, Cumhuriyet Türkiyesinde Sosyal Hizmetlerin Örgütlenmesi, Şafak Matbaacılık Ltd.Sti., Ankara, 1996 Day, Phyllis J., New History of Social Welfare, Allyn and Bacon, 1993 Dolgoff, Ralph, Donald Feldstein, Understanding Social Welfare, Allyn and Bacon, 2003 Federico, Ronald C., The Social Welfare Institution, Heath and Company, 1980 Langan, M., Welfare : needs, rights and risks, Routledge, 1998 Mandell, Betty Reid, Barbara Scram, Human Services: An Introduction, John Wiley and Sons, 1983 Midgley, James, Social Welfare in Global Context, Sage Publications, 1997 Spicker, Paul, Principles of Social Welfare, Routledge, 1988

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:50