Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL SORUNLAR-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Betül ÇOLAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin sorun bakış açısını ve sosyal sorunlara ilişkin temel kavramları, kuramsal yaklaşımları, Dünya’da ve Türkiye’deki çeşitli sosyal sorunları öğrenmesi ve çözüm ile ilgili önerileri geliştirmesine ilişkin bilgilerin kazandırılmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma,Sosyal sorun nedir?,Sosyal sorunlara ilişkin kavramlar (sosyal çözülme, sosyal kriz),Sosyal sorunlara kuramsal yaklaşımlar,Sosyal sorunların tarihsel gelişimi, Sanayileşme,Aile,Çocuk,ARA SINAV,Yoksulluk,Mültecilik ve Göç,Engellilik,Yaşlılık,Sağlık ,Madde bağımlılığı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Makro ve mikro sosyal sorunları açıklar. Sosyal devlet ve sosyal refah kavramlarını ve bunların önemini açıklar. Sosyal sorunlarla mücadele etme yöntemleri konusunda bilgileri açıklar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma
2Sosyal sorun nedir?Konu ile ilgili literatür incelemesi
3Sosyal sorunlara ilişkin kavramlar (sosyal çözülme, sosyal kriz)Konu ile ilgili literatür incelemesi
4Sosyal sorunlara kuramsal yaklaşımlarKonu ile ilgili literatür incelemesi
5Sosyal sorunların tarihsel gelişimi, SanayileşmeKonu ile ilgili literatür incelemesi
6AileKonu ile ilgili literatür incelemesi
7ÇocukKonu ile ilgili literatür incelemesi
8ARA SINAV
9YoksullukKonu ile ilgili literatür incelemesi
10Mültecilik ve GöçKonu ile ilgili literatür incelemesi
11EngellilikKonu ile ilgili literatür incelemesi
12YaşlılıkKonu ile ilgili literatür incelemesi
13Sağlık Konu ile ilgili literatür incelemesi
14Madde bağımlılığıKonu ile ilgili literatür incelemesi
Kaynak
Güven,H.S. (1998). Türkiye'de Sosyal Sorunlar ve Sosyal Politika. Ezgi Kitabevi Zastrow,C.(2013).Sosyal Hizmete Giriş. Nika Yayınevi. Sisman, Yener, and others. 2013. "Social Issues". Anadolu University Publications, Eskişehir. Kut, Sema.(1988) Social Work Profession - Qualifications, Basic Elements, Intervention Methods, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL SORUNLAR-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Betül ÇOLAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin sorun bakış açısını ve sosyal sorunlara ilişkin temel kavramları, kuramsal yaklaşımları, Dünya’da ve Türkiye’deki çeşitli sosyal sorunları öğrenmesi ve çözüm ile ilgili önerileri geliştirmesine ilişkin bilgilerin kazandırılmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma,Sosyal sorun nedir?,Sosyal sorunlara ilişkin kavramlar (sosyal çözülme, sosyal kriz),Sosyal sorunlara kuramsal yaklaşımlar,Sosyal sorunların tarihsel gelişimi, Sanayileşme,Aile,Çocuk,ARA SINAV,Yoksulluk,Mültecilik ve Göç,Engellilik,Yaşlılık,Sağlık ,Madde bağımlılığı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Makro ve mikro sosyal sorunları açıklar. Sosyal devlet ve sosyal refah kavramlarını ve bunların önemini açıklar. Sosyal sorunlarla mücadele etme yöntemleri konusunda bilgileri açıklar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma
2Sosyal sorun nedir?Konu ile ilgili literatür incelemesi
3Sosyal sorunlara ilişkin kavramlar (sosyal çözülme, sosyal kriz)Konu ile ilgili literatür incelemesi
4Sosyal sorunlara kuramsal yaklaşımlarKonu ile ilgili literatür incelemesi
5Sosyal sorunların tarihsel gelişimi, SanayileşmeKonu ile ilgili literatür incelemesi
6AileKonu ile ilgili literatür incelemesi
7ÇocukKonu ile ilgili literatür incelemesi
8ARA SINAV
9YoksullukKonu ile ilgili literatür incelemesi
10Mültecilik ve GöçKonu ile ilgili literatür incelemesi
11EngellilikKonu ile ilgili literatür incelemesi
12YaşlılıkKonu ile ilgili literatür incelemesi
13Sağlık Konu ile ilgili literatür incelemesi
14Madde bağımlılığıKonu ile ilgili literatür incelemesi
Kaynak
Güven,H.S. (1998). Türkiye'de Sosyal Sorunlar ve Sosyal Politika. Ezgi Kitabevi Zastrow,C.(2013).Sosyal Hizmete Giriş. Nika Yayınevi. Sisman, Yener, and others. 2013. "Social Issues". Anadolu University Publications, Eskişehir. Kut, Sema.(1988) Social Work Profession - Qualifications, Basic Elements, Intervention Methods, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:50