Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL SORUNLAR | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Betül ÇOLAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin sorun bakış açısını ve sosyal sorunlara ilişkin temel kavramları, kuramsal yaklaşımları, Dünya’da ve Türkiye’deki çeşitli sosyal sorunları öğrenmesi ve çözüm ile ilgili önerileri geliştirmesine ilişkin bilgilerin kazandırılmasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma,Sosyal sorun nedir?,Sosyal sorunlara ilişkin kavramlar (sosyal çözülme, sosyal kriz),Sosyal sorunlara kuramsal yaklaşımlar,Sosyal sorunların tarihsel gelişimi, Sanayileşme,Aile,Çocuk,ARA SINAV,Yoksulluk,Mültecilik ve Göç,Engellilik,Yaşlılık,Sağlık ,Madde bağımlılığı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Makro ve mikro sosyal sorunları açıklar. Sosyal devlet ve sosyal refah kavramlarını ve bunların önemini açıklar. Sosyal sorunlarla mücadele etme yöntemleri konusunda bilgileri açıklar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma | |
2 | Sosyal sorun nedir? | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
3 | Sosyal sorunlara ilişkin kavramlar (sosyal çözülme, sosyal kriz) | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
4 | Sosyal sorunlara kuramsal yaklaşımlar | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
5 | Sosyal sorunların tarihsel gelişimi, Sanayileşme | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
6 | Aile | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
7 | Çocuk | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
8 | ARA SINAV | |
9 | Yoksulluk | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
10 | Mültecilik ve Göç | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
11 | Engellilik | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
12 | Yaşlılık | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
13 | Sağlık | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
14 | Madde bağımlılığı | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
Kaynak |
Güven,H.S. (1998). Türkiye'de Sosyal Sorunlar ve Sosyal Politika. Ezgi Kitabevi Zastrow,C.(2013).Sosyal Hizmete Giriş. Nika Yayınevi. Sisman, Yener, and others. 2013. "Social Issues". Anadolu University Publications, Eskişehir. Kut, Sema.(1988) Social Work Profession - Qualifications, Basic Elements, Intervention Methods, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | ||||||
2 | 2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | 3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | 4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | 5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | 6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | ||||||
7 | 7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | ||||||
8 | 8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | ||||||
9 | 9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | 10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | ||||||
11 | 11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | ||||||
12 | 12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
13 | 13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | 14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL SORUNLAR | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Betül ÇOLAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin sorun bakış açısını ve sosyal sorunlara ilişkin temel kavramları, kuramsal yaklaşımları, Dünya’da ve Türkiye’deki çeşitli sosyal sorunları öğrenmesi ve çözüm ile ilgili önerileri geliştirmesine ilişkin bilgilerin kazandırılmasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma,Sosyal sorun nedir?,Sosyal sorunlara ilişkin kavramlar (sosyal çözülme, sosyal kriz),Sosyal sorunlara kuramsal yaklaşımlar,Sosyal sorunların tarihsel gelişimi, Sanayileşme,Aile,Çocuk,ARA SINAV,Yoksulluk,Mültecilik ve Göç,Engellilik,Yaşlılık,Sağlık ,Madde bağımlılığı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Makro ve mikro sosyal sorunları açıklar. Sosyal devlet ve sosyal refah kavramlarını ve bunların önemini açıklar. Sosyal sorunlarla mücadele etme yöntemleri konusunda bilgileri açıklar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma | |
2 | Sosyal sorun nedir? | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
3 | Sosyal sorunlara ilişkin kavramlar (sosyal çözülme, sosyal kriz) | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
4 | Sosyal sorunlara kuramsal yaklaşımlar | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
5 | Sosyal sorunların tarihsel gelişimi, Sanayileşme | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
6 | Aile | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
7 | Çocuk | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
8 | ARA SINAV | |
9 | Yoksulluk | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
10 | Mültecilik ve Göç | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
11 | Engellilik | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
12 | Yaşlılık | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
13 | Sağlık | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
14 | Madde bağımlılığı | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
Kaynak |
Güven,H.S. (1998). Türkiye'de Sosyal Sorunlar ve Sosyal Politika. Ezgi Kitabevi Zastrow,C.(2013).Sosyal Hizmete Giriş. Nika Yayınevi. Sisman, Yener, and others. 2013. "Social Issues". Anadolu University Publications, Eskişehir. Kut, Sema.(1988) Social Work Profession - Qualifications, Basic Elements, Intervention Methods, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | ||||||
2 | 2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | 3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | 4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | 5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | 6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | ||||||
7 | 7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | ||||||
8 | 8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | ||||||
9 | 9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | 10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | ||||||
11 | 11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | ||||||
12 | 12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
13 | 13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | 14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |