Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL HİZMET UYGULAMASI I-Güz Dönemi0+636
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ, Öğr.Gör. Kahraman EROĞLU, Öğr.Gör. Serdar ARSLAN, Öğr.Gör. Kamile ERBAŞ, Öğr.Gör. Gözde DEĞİRMENCİ ŞANAL, Öğr.Gör. Alp Çağlan MAÇKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıUygulama yapılan süre içinde öğrencilerin, özel ihtiyaç gruplarına yönelik bir alanı etraflıca ve derinlemesine incelemeleri, bu alanda hizmet veren kuruluşlarda belirli bir program çerçevesinde katılımcı-gözlemci olarak yer almaları, gerçekleştirilen sosyal hizmet müdahalelerini kuram ve uygulama bütünlüğü çerçevesinde mikro, mezzo ve makro düzeyde değerlendirilmeleri ve böylece sosyal hizmet uygulaması yönünde bilgi, beceri ve içgörü kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Eğitsel Danışman ve Kurum Danışmanı ile oryantasyon toplantısının yapılması. Öğrencinin görevleri, rol ve sorumluluklarının belirlenmesi. Uygulamanın içeriğinin anlatılması. Eğitsel danışmanın dönem içerisinde öğrencileri kurumlarında ziyaret edeceğine yönelik planlamanın bildirilmesi.,Uygulama yapılan alanı tanıma (Alan içinde etkili olan disiplinler ve sosyal hizmete duyulan gereksinimi analiz etme),Uygulama yapılan alanı tanıma (Alana ilişkin sosyal hizmetlerin hangi amaçlarla (koruyucu, geliştirici, tedavi edici) ve hangi kuruluşlarca verildiğini öğrenme),Uygulama yapılan alanı tanıma (Alana ilişkin politikaların neler olduğunu öğrenme) ,Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun politikasının ne olduğunun ve sosyal hizmetin bu politika içindeki yerini analiz etme),Uygulama yapılan kurumu tanıma (Hizmet verdiği müracaatçı kitlesinin özellikleri, ihtiyaçları, beklentileri konusunda bilgi sahibi olma) ,Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun, müracaatçıların sorunlarını nasıl giderdiğini, ihtiyaçlarını nasıl karşıladığını öğrenme),Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun hizmetlerini yürütürken sıklıkla kullandığı mevzuat hakkında bilgi edinme) Ara Değerlendirme,Uygulama yapılan kurumda var olan sosyal hizmet uygulamalarının neler olduğunu öğrenme ,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme,Eğitsel danışman ve kurum danışmanıyla birlikte sürece dair genel değerlendirme yapma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ders süresince öğrenciler haftada 6 saat (bir gün) alanda bulunurlar. Öğrenciler, çalışmalarını eğitsel danışman ve kurum danışmanının sorumluluğunda gerçekleştirirler. 10, 12, 14, 16, 19, 20, 4, 5, 6, 9D, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eğitsel Danışman ve Kurum Danışmanı ile oryantasyon toplantısının yapılması. Öğrencinin görevleri, rol ve sorumluluklarının belirlenmesi. Uygulamanın içeriğinin anlatılması. Eğitsel danışmanın dönem içerisinde öğrencileri kurumlarında ziyaret edeceğine yönelik planlamanın bildirilmesi.Öğrencinin uygulama yapacağı yere ilişkin temel bilgileri araştırması gerekmektedir.
2Uygulama yapılan alanı tanıma (Alan içinde etkili olan disiplinler ve sosyal hizmete duyulan gereksinimi analiz etme)Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması
3Uygulama yapılan alanı tanıma (Alana ilişkin sosyal hizmetlerin hangi amaçlarla (koruyucu, geliştirici, tedavi edici) ve hangi kuruluşlarca verildiğini öğrenme)Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması
4Uygulama yapılan alanı tanıma (Alana ilişkin politikaların neler olduğunu öğrenme) Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması
5Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun politikasının ne olduğunun ve sosyal hizmetin bu politika içindeki yerini analiz etme)Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması
6Uygulama yapılan kurumu tanıma (Hizmet verdiği müracaatçı kitlesinin özellikleri, ihtiyaçları, beklentileri konusunda bilgi sahibi olma) Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması
7Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun, müracaatçıların sorunlarını nasıl giderdiğini, ihtiyaçlarını nasıl karşıladığını öğrenme)Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması
8Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun hizmetlerini yürütürken sıklıkla kullandığı mevzuat hakkında bilgi edinme) Ara DeğerlendirmeÖnceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması
9Uygulama yapılan kurumda var olan sosyal hizmet uygulamalarının neler olduğunu öğrenme Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması
10Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenmeÖnceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması
11Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenmeÖnceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması
12Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenmeÖnceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması
13Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenmeÖnceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması
14Eğitsel danışman ve kurum danışmanıyla birlikte sürece dair genel değerlendirme yapmaÖnceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Değerlendirme formları ve raporlarının tamamlanarak eğitsel danışmana teslim edilmesi
Kaynak
Eğitsel danışman tarafından önerilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14684
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14342
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14114
Proje Sunumu / Seminer133
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı133
Genel Sınav ve Hazırlığı166
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)166
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL HİZMET UYGULAMASI I-Güz Dönemi0+636
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ, Öğr.Gör. Kahraman EROĞLU, Öğr.Gör. Serdar ARSLAN, Öğr.Gör. Kamile ERBAŞ, Öğr.Gör. Gözde DEĞİRMENCİ ŞANAL, Öğr.Gör. Alp Çağlan MAÇKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıUygulama yapılan süre içinde öğrencilerin, özel ihtiyaç gruplarına yönelik bir alanı etraflıca ve derinlemesine incelemeleri, bu alanda hizmet veren kuruluşlarda belirli bir program çerçevesinde katılımcı-gözlemci olarak yer almaları, gerçekleştirilen sosyal hizmet müdahalelerini kuram ve uygulama bütünlüğü çerçevesinde mikro, mezzo ve makro düzeyde değerlendirilmeleri ve böylece sosyal hizmet uygulaması yönünde bilgi, beceri ve içgörü kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Eğitsel Danışman ve Kurum Danışmanı ile oryantasyon toplantısının yapılması. Öğrencinin görevleri, rol ve sorumluluklarının belirlenmesi. Uygulamanın içeriğinin anlatılması. Eğitsel danışmanın dönem içerisinde öğrencileri kurumlarında ziyaret edeceğine yönelik planlamanın bildirilmesi.,Uygulama yapılan alanı tanıma (Alan içinde etkili olan disiplinler ve sosyal hizmete duyulan gereksinimi analiz etme),Uygulama yapılan alanı tanıma (Alana ilişkin sosyal hizmetlerin hangi amaçlarla (koruyucu, geliştirici, tedavi edici) ve hangi kuruluşlarca verildiğini öğrenme),Uygulama yapılan alanı tanıma (Alana ilişkin politikaların neler olduğunu öğrenme) ,Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun politikasının ne olduğunun ve sosyal hizmetin bu politika içindeki yerini analiz etme),Uygulama yapılan kurumu tanıma (Hizmet verdiği müracaatçı kitlesinin özellikleri, ihtiyaçları, beklentileri konusunda bilgi sahibi olma) ,Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun, müracaatçıların sorunlarını nasıl giderdiğini, ihtiyaçlarını nasıl karşıladığını öğrenme),Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun hizmetlerini yürütürken sıklıkla kullandığı mevzuat hakkında bilgi edinme) Ara Değerlendirme,Uygulama yapılan kurumda var olan sosyal hizmet uygulamalarının neler olduğunu öğrenme ,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme,Eğitsel danışman ve kurum danışmanıyla birlikte sürece dair genel değerlendirme yapma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ders süresince öğrenciler haftada 6 saat (bir gün) alanda bulunurlar. Öğrenciler, çalışmalarını eğitsel danışman ve kurum danışmanının sorumluluğunda gerçekleştirirler. 10, 12, 14, 16, 19, 20, 4, 5, 6, 9D, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eğitsel Danışman ve Kurum Danışmanı ile oryantasyon toplantısının yapılması. Öğrencinin görevleri, rol ve sorumluluklarının belirlenmesi. Uygulamanın içeriğinin anlatılması. Eğitsel danışmanın dönem içerisinde öğrencileri kurumlarında ziyaret edeceğine yönelik planlamanın bildirilmesi.Öğrencinin uygulama yapacağı yere ilişkin temel bilgileri araştırması gerekmektedir.
2Uygulama yapılan alanı tanıma (Alan içinde etkili olan disiplinler ve sosyal hizmete duyulan gereksinimi analiz etme)Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması
3Uygulama yapılan alanı tanıma (Alana ilişkin sosyal hizmetlerin hangi amaçlarla (koruyucu, geliştirici, tedavi edici) ve hangi kuruluşlarca verildiğini öğrenme)Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması
4Uygulama yapılan alanı tanıma (Alana ilişkin politikaların neler olduğunu öğrenme) Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması
5Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun politikasının ne olduğunun ve sosyal hizmetin bu politika içindeki yerini analiz etme)Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması
6Uygulama yapılan kurumu tanıma (Hizmet verdiği müracaatçı kitlesinin özellikleri, ihtiyaçları, beklentileri konusunda bilgi sahibi olma) Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması
7Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun, müracaatçıların sorunlarını nasıl giderdiğini, ihtiyaçlarını nasıl karşıladığını öğrenme)Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması
8Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun hizmetlerini yürütürken sıklıkla kullandığı mevzuat hakkında bilgi edinme) Ara DeğerlendirmeÖnceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması
9Uygulama yapılan kurumda var olan sosyal hizmet uygulamalarının neler olduğunu öğrenme Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması
10Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenmeÖnceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması
11Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenmeÖnceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması
12Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenmeÖnceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması
13Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenmeÖnceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması
14Eğitsel danışman ve kurum danışmanıyla birlikte sürece dair genel değerlendirme yapmaÖnceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Değerlendirme formları ve raporlarının tamamlanarak eğitsel danışmana teslim edilmesi
Kaynak
Eğitsel danışman tarafından önerilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:50