Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL HİZMET ARAŞTIRMALARI İÇİN SPSS | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Melek Esra ÖZTAMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sosyal bilimler alanında SPSS uygulamaları konusunda öğrencilere temel becerilerin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Ders hakkında bilgilendirme,İstatistik ve SPSS programına genel bakış,SPSS Analiz Teknikleri,SPSS tablo oluşturma,Veri toplama ve kaydetme,Veri girişleri,ARA SINAV,Ki-kare testi,T-Testi,Frekans Analizi,Korelasyon analizi,Regresyon testi,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Veri girmeyi öğrenir. Frekans analizi yapar. T-testi ve faktör analizi yapar. Anket uygular. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Ders hakkında bilgilendirme | |
2 | İstatistik ve SPSS programına genel bakış | Konu ile ilgili literatür araştırması |
3 | SPSS Analiz Teknikleri | Konu ile ilgili literatür araştırması |
4 | SPSS tablo oluşturma | Konu ile ilgili literatür araştırması |
5 | Veri toplama ve kaydetme | Konu ile ilgili literatür araştırması |
6 | Veri girişleri | Konu ile ilgili literatür araştırması |
7 | ARA SINAV | |
8 | Ki-kare testi | Konu ile ilgili literatür araştırması |
9 | T-Testi | Konu ile ilgili literatür araştırması |
10 | Frekans Analizi | Konu ile ilgili literatür araştırması |
11 | Korelasyon analizi | Konu ile ilgili literatür araştırması |
12 | Regresyon testi | Konu ile ilgili literatür araştırması |
13 | Genel değerlendirme |
Kaynak |
Bayram, N. (2017). Sosyal Bilimlerde SPSS ile Veri Analizi. Ezgi Yayınevi. Tekin, V.N. (2014). SPSS Uygulamalı İstatistik Teknikleri. Seçkin Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | ||||||
2 | 2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | 3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | 4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | 5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | 6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | ||||||
7 | 7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | ||||||
8 | 8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | ||||||
9 | 9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | 10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | ||||||
11 | 11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | ||||||
12 | 12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
13 | 13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | 14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL HİZMET ARAŞTIRMALARI İÇİN SPSS | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Melek Esra ÖZTAMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sosyal bilimler alanında SPSS uygulamaları konusunda öğrencilere temel becerilerin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Ders hakkında bilgilendirme,İstatistik ve SPSS programına genel bakış,SPSS Analiz Teknikleri,SPSS tablo oluşturma,Veri toplama ve kaydetme,Veri girişleri,ARA SINAV,Ki-kare testi,T-Testi,Frekans Analizi,Korelasyon analizi,Regresyon testi,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Veri girmeyi öğrenir. Frekans analizi yapar. T-testi ve faktör analizi yapar. Anket uygular. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Ders hakkında bilgilendirme | |
2 | İstatistik ve SPSS programına genel bakış | Konu ile ilgili literatür araştırması |
3 | SPSS Analiz Teknikleri | Konu ile ilgili literatür araştırması |
4 | SPSS tablo oluşturma | Konu ile ilgili literatür araştırması |
5 | Veri toplama ve kaydetme | Konu ile ilgili literatür araştırması |
6 | Veri girişleri | Konu ile ilgili literatür araştırması |
7 | ARA SINAV | |
8 | Ki-kare testi | Konu ile ilgili literatür araştırması |
9 | T-Testi | Konu ile ilgili literatür araştırması |
10 | Frekans Analizi | Konu ile ilgili literatür araştırması |
11 | Korelasyon analizi | Konu ile ilgili literatür araştırması |
12 | Regresyon testi | Konu ile ilgili literatür araştırması |
13 | Genel değerlendirme |
Kaynak |
Bayram, N. (2017). Sosyal Bilimlerde SPSS ile Veri Analizi. Ezgi Yayınevi. Tekin, V.N. (2014). SPSS Uygulamalı İstatistik Teknikleri. Seçkin Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | ||||||
2 | 2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | 3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | 4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | 5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | 6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | ||||||
7 | 7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | ||||||
8 | 8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | ||||||
9 | 9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | 10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | ||||||
11 | 11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | ||||||
12 | 12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
13 | 13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | 14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |