Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OYUN TERAPİSİNE GİRİŞ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Esra GÜNEY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, oyun Terapisi ile ilgili teorik bilgi ve becerileri kazanmanın yanı sıra terapötik araç olarak oyun terapisi yöntemlerini kullanabilme ile ilgili bilgi ve becerileri kazanmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Ders hakkında bilgilendirme,Oyun Terapisinin Tarihçesi,Oyunun Değerlendirme ve Tedavi Amaçlı Kullanımı,Oyun Terapisinin Temel Kavramları, İlkeleri ve Unsurları,Oyun Terapisi Yaklaşımları,Oyun Terapisine Başlama Yolları,ARA SINAV,Oyun Terapisinin Türleri,Davranışçı Oyun Terapileri ve Uygulamaları,Oyun Terapisi Süresince Çocukla İletişim,Grup Oyun Terapisi ve Uygulamaları,Okul Ortamında Oyun Terapisi, Vaka Çalışmaları,Oyun Terapisinde “Dans ve Hareket” Uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Oyun terapisinin temel varsayımları ve tarihi hakkında bilgi sahibi olur. Oyun terapisinin temel teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. Genel olarak psikoterapi süreçleri hakkındaki bilgisini geliştirir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Ders hakkında bilgilendirme
2Oyun Terapisinin TarihçesiKonu ile ilgili literatür incelemesi
3Oyunun Değerlendirme ve Tedavi Amaçlı KullanımıKonu ile ilgili literatür incelemesi
4Oyun Terapisinin Temel Kavramları, İlkeleri ve UnsurlarıKonu ile ilgili literatür incelemesi
5Oyun Terapisi YaklaşımlarıKonu ile ilgili literatür incelemesi
6Oyun Terapisine Başlama YollarıKonu ile ilgili literatür incelemesi
7ARA SINAV
8Oyun Terapisinin TürleriKonu ile ilgili literatür incelemesi
9Davranışçı Oyun Terapileri ve UygulamalarıKonu ile ilgili literatür incelemesi
10Oyun Terapisi Süresince Çocukla İletişimKonu ile ilgili literatür incelemesi
11Grup Oyun Terapisi ve UygulamalarıKonu ile ilgili literatür incelemesi
12Okul Ortamında Oyun Terapisi, Vaka ÇalışmalarıKonu ile ilgili literatür incelemesi
13Oyun Terapisinde “Dans ve Hareket” UygulamalarıKonu ile ilgili literatür incelemesi
Kaynak
Schaefer, C. E., & Cangelosi, D. M. (Eds.). (2002). Play therapy techniques. Rowman & Littlefield. Landereth, G. L. (2002). Play therapy: The art of the relationship. NY: Bunner-Routledge East Sussex. Axline, V. M. (2012). Play therapy. NY: Random House Publishing Group.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OYUN TERAPİSİNE GİRİŞ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Esra GÜNEY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, oyun Terapisi ile ilgili teorik bilgi ve becerileri kazanmanın yanı sıra terapötik araç olarak oyun terapisi yöntemlerini kullanabilme ile ilgili bilgi ve becerileri kazanmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Ders hakkında bilgilendirme,Oyun Terapisinin Tarihçesi,Oyunun Değerlendirme ve Tedavi Amaçlı Kullanımı,Oyun Terapisinin Temel Kavramları, İlkeleri ve Unsurları,Oyun Terapisi Yaklaşımları,Oyun Terapisine Başlama Yolları,ARA SINAV,Oyun Terapisinin Türleri,Davranışçı Oyun Terapileri ve Uygulamaları,Oyun Terapisi Süresince Çocukla İletişim,Grup Oyun Terapisi ve Uygulamaları,Okul Ortamında Oyun Terapisi, Vaka Çalışmaları,Oyun Terapisinde “Dans ve Hareket” Uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Oyun terapisinin temel varsayımları ve tarihi hakkında bilgi sahibi olur. Oyun terapisinin temel teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. Genel olarak psikoterapi süreçleri hakkındaki bilgisini geliştirir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Ders hakkında bilgilendirme
2Oyun Terapisinin TarihçesiKonu ile ilgili literatür incelemesi
3Oyunun Değerlendirme ve Tedavi Amaçlı KullanımıKonu ile ilgili literatür incelemesi
4Oyun Terapisinin Temel Kavramları, İlkeleri ve UnsurlarıKonu ile ilgili literatür incelemesi
5Oyun Terapisi YaklaşımlarıKonu ile ilgili literatür incelemesi
6Oyun Terapisine Başlama YollarıKonu ile ilgili literatür incelemesi
7ARA SINAV
8Oyun Terapisinin TürleriKonu ile ilgili literatür incelemesi
9Davranışçı Oyun Terapileri ve UygulamalarıKonu ile ilgili literatür incelemesi
10Oyun Terapisi Süresince Çocukla İletişimKonu ile ilgili literatür incelemesi
11Grup Oyun Terapisi ve UygulamalarıKonu ile ilgili literatür incelemesi
12Okul Ortamında Oyun Terapisi, Vaka ÇalışmalarıKonu ile ilgili literatür incelemesi
13Oyun Terapisinde “Dans ve Hareket” UygulamalarıKonu ile ilgili literatür incelemesi
Kaynak
Schaefer, C. E., & Cangelosi, D. M. (Eds.). (2002). Play therapy techniques. Rowman & Littlefield. Landereth, G. L. (2002). Play therapy: The art of the relationship. NY: Bunner-Routledge East Sussex. Axline, V. M. (2012). Play therapy. NY: Random House Publishing Group.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:50