Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OYUN TERAPİSİNE GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Esra GÜNEY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, oyun Terapisi ile ilgili teorik bilgi ve becerileri kazanmanın yanı sıra terapötik araç olarak oyun terapisi yöntemlerini kullanabilme ile ilgili bilgi ve becerileri kazanmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Ders hakkında bilgilendirme,Oyun Terapisinin Tarihçesi,Oyunun Değerlendirme ve Tedavi Amaçlı Kullanımı,Oyun Terapisinin Temel Kavramları, İlkeleri ve Unsurları,Oyun Terapisi Yaklaşımları,Oyun Terapisine Başlama Yolları,ARA SINAV,Oyun Terapisinin Türleri,Davranışçı Oyun Terapileri ve Uygulamaları,Oyun Terapisi Süresince Çocukla İletişim,Grup Oyun Terapisi ve Uygulamaları,Okul Ortamında Oyun Terapisi, Vaka Çalışmaları,Oyun Terapisinde “Dans ve Hareket” Uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Oyun terapisinin temel varsayımları ve tarihi hakkında bilgi sahibi olur. Oyun terapisinin temel teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. Genel olarak psikoterapi süreçleri hakkındaki bilgisini geliştirir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Ders hakkında bilgilendirme | |
2 | Oyun Terapisinin Tarihçesi | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
3 | Oyunun Değerlendirme ve Tedavi Amaçlı Kullanımı | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
4 | Oyun Terapisinin Temel Kavramları, İlkeleri ve Unsurları | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
5 | Oyun Terapisi Yaklaşımları | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
6 | Oyun Terapisine Başlama Yolları | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
7 | ARA SINAV | |
8 | Oyun Terapisinin Türleri | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
9 | Davranışçı Oyun Terapileri ve Uygulamaları | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
10 | Oyun Terapisi Süresince Çocukla İletişim | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
11 | Grup Oyun Terapisi ve Uygulamaları | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
12 | Okul Ortamında Oyun Terapisi, Vaka Çalışmaları | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
13 | Oyun Terapisinde “Dans ve Hareket” Uygulamaları | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
Kaynak |
Schaefer, C. E., & Cangelosi, D. M. (Eds.). (2002). Play therapy techniques. Rowman & Littlefield. Landereth, G. L. (2002). Play therapy: The art of the relationship. NY: Bunner-Routledge East Sussex. Axline, V. M. (2012). Play therapy. NY: Random House Publishing Group. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | ||||||
2 | 2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | 3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | 4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | 5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | 6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | ||||||
7 | 7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | ||||||
8 | 8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | ||||||
9 | 9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | 10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | ||||||
11 | 11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | ||||||
12 | 12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
13 | 13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | 14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OYUN TERAPİSİNE GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Esra GÜNEY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, oyun Terapisi ile ilgili teorik bilgi ve becerileri kazanmanın yanı sıra terapötik araç olarak oyun terapisi yöntemlerini kullanabilme ile ilgili bilgi ve becerileri kazanmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Ders hakkında bilgilendirme,Oyun Terapisinin Tarihçesi,Oyunun Değerlendirme ve Tedavi Amaçlı Kullanımı,Oyun Terapisinin Temel Kavramları, İlkeleri ve Unsurları,Oyun Terapisi Yaklaşımları,Oyun Terapisine Başlama Yolları,ARA SINAV,Oyun Terapisinin Türleri,Davranışçı Oyun Terapileri ve Uygulamaları,Oyun Terapisi Süresince Çocukla İletişim,Grup Oyun Terapisi ve Uygulamaları,Okul Ortamında Oyun Terapisi, Vaka Çalışmaları,Oyun Terapisinde “Dans ve Hareket” Uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Oyun terapisinin temel varsayımları ve tarihi hakkında bilgi sahibi olur. Oyun terapisinin temel teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. Genel olarak psikoterapi süreçleri hakkındaki bilgisini geliştirir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Ders hakkında bilgilendirme | |
2 | Oyun Terapisinin Tarihçesi | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
3 | Oyunun Değerlendirme ve Tedavi Amaçlı Kullanımı | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
4 | Oyun Terapisinin Temel Kavramları, İlkeleri ve Unsurları | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
5 | Oyun Terapisi Yaklaşımları | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
6 | Oyun Terapisine Başlama Yolları | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
7 | ARA SINAV | |
8 | Oyun Terapisinin Türleri | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
9 | Davranışçı Oyun Terapileri ve Uygulamaları | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
10 | Oyun Terapisi Süresince Çocukla İletişim | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
11 | Grup Oyun Terapisi ve Uygulamaları | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
12 | Okul Ortamında Oyun Terapisi, Vaka Çalışmaları | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
13 | Oyun Terapisinde “Dans ve Hareket” Uygulamaları | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
Kaynak |
Schaefer, C. E., & Cangelosi, D. M. (Eds.). (2002). Play therapy techniques. Rowman & Littlefield. Landereth, G. L. (2002). Play therapy: The art of the relationship. NY: Bunner-Routledge East Sussex. Axline, V. M. (2012). Play therapy. NY: Random House Publishing Group. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | ||||||
2 | 2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | 3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | 4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | 5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | 6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | ||||||
7 | 7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | ||||||
8 | 8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | ||||||
9 | 9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | 10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | ||||||
11 | 11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | ||||||
12 | 12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
13 | 13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | 14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |