Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL HİZMET ARAŞTIRMASI II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Melek Esra ÖZTAMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; 1. Veri toplama teknikleri hakkında bilgi edinecek ve uygun tekniği kullanma becerisi geliştirebilmesi 2. Toplanan verileri işleme ve çözümleme becerisini kazanması 3. Bulguları değerlendirme ve yorumlama becerileri kazanması 4. Araştırma raporu yazma konusunda bilgi ve becerilerini geliştirebilmesi amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyal Hizmet Araştırması I Dersinde Gelinen Noktaya Kadar Süreç Analizi.,Veri Toplama sürecinin anlatılması,Veri Toplama,Temel istatistik teknikleri,Temel istatistik teknikleri,Nitel veri,Nitel veri,Nicel verilerin yorumlanması,Nitel Verilerin Değerlendirilmesi,Verilerin İşlemesi ve Çözümlenmesi ,Verilerin işlenmesi ve çözümlenmesi,Bulguların Yorumlanması ve Sonuçların Hazırlanması, Konu Hakkında Kuramsal Bilginin Tazelenmesi.,Değerlendirme ve Sonuç Bölümü,Araştırma Raporunun Yazılmasında dikkat edilmesi gerekenler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders, sosyal hizmet araştırması dersinin devamıdır. Bu ders, öğrencilerin bir araştırma projesi geliştirmeleri için gerekli olan kuramsal bilgileri edinmeleri beklenir. | 10, 14, 16, 20, 5, 6, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Hizmet Araştırması I Dersinde Gelinen Noktaya Kadar Süreç Analizi. | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
2 | Veri Toplama sürecinin anlatılması | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
3 | Veri Toplama | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
4 | Temel istatistik teknikleri | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
5 | Temel istatistik teknikleri | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
6 | Nitel veri | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
7 | Nitel veri | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
8 | Nicel verilerin yorumlanması | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
9 | Nitel Verilerin Değerlendirilmesi | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
10 | Verilerin İşlemesi ve Çözümlenmesi | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
11 | Verilerin işlenmesi ve çözümlenmesi | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
12 | Bulguların Yorumlanması ve Sonuçların Hazırlanması, Konu Hakkında Kuramsal Bilginin Tazelenmesi. | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
13 | Değerlendirme ve Sonuç Bölümü | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
14 | Araştırma Raporunun Yazılmasında dikkat edilmesi gerekenler | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
Kaynak |
Dönem başında öğretim üyesi tarafından önerilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | ||||||
2 | 2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | 3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | 4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | 5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | 6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | ||||||
7 | 7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | ||||||
8 | 8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | ||||||
9 | 9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | 10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | ||||||
11 | 11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | ||||||
12 | 12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
13 | 13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | 14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 99 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(99/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL HİZMET ARAŞTIRMASI II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Melek Esra ÖZTAMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; 1. Veri toplama teknikleri hakkında bilgi edinecek ve uygun tekniği kullanma becerisi geliştirebilmesi 2. Toplanan verileri işleme ve çözümleme becerisini kazanması 3. Bulguları değerlendirme ve yorumlama becerileri kazanması 4. Araştırma raporu yazma konusunda bilgi ve becerilerini geliştirebilmesi amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyal Hizmet Araştırması I Dersinde Gelinen Noktaya Kadar Süreç Analizi.,Veri Toplama sürecinin anlatılması,Veri Toplama,Temel istatistik teknikleri,Temel istatistik teknikleri,Nitel veri,Nitel veri,Nicel verilerin yorumlanması,Nitel Verilerin Değerlendirilmesi,Verilerin İşlemesi ve Çözümlenmesi ,Verilerin işlenmesi ve çözümlenmesi,Bulguların Yorumlanması ve Sonuçların Hazırlanması, Konu Hakkında Kuramsal Bilginin Tazelenmesi.,Değerlendirme ve Sonuç Bölümü,Araştırma Raporunun Yazılmasında dikkat edilmesi gerekenler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders, sosyal hizmet araştırması dersinin devamıdır. Bu ders, öğrencilerin bir araştırma projesi geliştirmeleri için gerekli olan kuramsal bilgileri edinmeleri beklenir. | 10, 14, 16, 20, 5, 6, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Hizmet Araştırması I Dersinde Gelinen Noktaya Kadar Süreç Analizi. | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
2 | Veri Toplama sürecinin anlatılması | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
3 | Veri Toplama | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
4 | Temel istatistik teknikleri | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
5 | Temel istatistik teknikleri | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
6 | Nitel veri | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
7 | Nitel veri | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
8 | Nicel verilerin yorumlanması | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
9 | Nitel Verilerin Değerlendirilmesi | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
10 | Verilerin İşlemesi ve Çözümlenmesi | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
11 | Verilerin işlenmesi ve çözümlenmesi | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
12 | Bulguların Yorumlanması ve Sonuçların Hazırlanması, Konu Hakkında Kuramsal Bilginin Tazelenmesi. | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
13 | Değerlendirme ve Sonuç Bölümü | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
14 | Araştırma Raporunun Yazılmasında dikkat edilmesi gerekenler | Konuyla ilgili kaynakların okunması |
Kaynak |
Dönem başında öğretim üyesi tarafından önerilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | ||||||
2 | 2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | 3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | 4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | 5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | 6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | ||||||
7 | 7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | ||||||
8 | 8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | ||||||
9 | 9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | 10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | ||||||
11 | 11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | ||||||
12 | 12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
13 | 13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | 14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |