Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRKİYE'NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kemal ER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, Osmanlı İmparatorluğu'nun 19. yüzyıl reform hareketlerinden başlayarak modern Türkiye’nin toplumsal, siyasal ve ekonomik yapısı, kurumları ve işleyişleri hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, ders içeriğinin anlatılması,Osmanlı'nın Mirası: Osmanlı İmparatorluğu'nda toplum, yönetim ve iktisat, Tek Partili dönemde Siyasal Yaşam (1923-1945),Tek Partili dönemde toplum ve ekonomi (1923-1945), Çok partili hayata geçiş ve 1950li yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset,1960 darbesi ve yeniden yapılanma sürecide toplum ve ekonomi,1971 askeri muhtırası ve 1970li yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset,1980 Askeri darbesi ve 1980lerde yeniden yapılanma
,1990lı yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset
,AK parti İktidarı ve 2000li yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset
,Türkiye'de toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadın hareketi
,Toplumsal Değişim ve Popüler Kültür I: Türkiye'de Aile
,Toplumsal Değişim ve Popüler Kültür II: Türkiye'de Sinema, Spor ve Mizah Dergileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Türkiye'deki siyasal, sosyal ve ekonomik değişiklikleri tarihsel bir perspektif dahilinde değerlendirebilir.13, 14, 9A
2. Siyasal, sosyal ve ekonomik yapının açıklanmasında yer alan belirli kavramları kullanarak analiz yapabilir.10, 13, 14, 9A
3. Farklı yapılarda yaşanan değişimin arkasındaki nedenleri kavramsal düzeyde analiz edebilir.10, 13, 14, 21, 9A
4. Türkiye'nin toplumsal, ekonomik ve siyasi yapısının farklı bileşenlerini ilişkilendirebilir.10, 13, 14, 9A
5. Farklı aktörlerin siyasal, sosyal ve ekonomik gelişmelerdeki rolünü yorumlayabilir10, 13, 14, 19, 21, 9A
6. Farklı yapılarda yaşanan değişimlerin neden olduğu/olabileceği sonuçları tartışabilir.10, 13, 14, 19, 21, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, ders içeriğinin anlatılmasıderse katılım
2Osmanlı'nın Mirası: Osmanlı İmparatorluğu'nda toplum, yönetim ve iktisathaftalık okumaları yapma
3 Tek Partili dönemde Siyasal Yaşam (1923-1945)haftalık okumaları yapma
4Tek Partili dönemde toplum ve ekonomi (1923-1945)haftalık okumaları yapma
5 Çok partili hayata geçiş ve 1950li yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyasethaftalık okumaları yapma
61960 darbesi ve yeniden yapılanma sürecide toplum ve ekonomihaftalık okumaları yapma
71971 askeri muhtırası ve 1970li yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyasethaftalık okumaları yapma
81980 Askeri darbesi ve 1980lerde yeniden yapılanma
haftalık okumaları yapma
101990lı yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset
haftalık okumaları yapma
11AK parti İktidarı ve 2000li yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset
haftalık okumaları yapma
12Türkiye'de toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadın hareketi
haftalık okumaları yapma
13Toplumsal Değişim ve Popüler Kültür I: Türkiye'de Aile
haftalık okumaları yapma
14Toplumsal Değişim ve Popüler Kültür II: Türkiye'de Sinema, Spor ve Mizah Dergilerihaftalık okumaları yapma
Kaynak
Çağlar Keyder," Türkiye'de Devlet ve Sınıflar," İletişim Yayınları, 2014 (19. baskı) Feroz Ahmad, "Modern Türkiye'nin Oluşumu," Kaynak Yayınları, 2015 (14. basım) Faruk Alpkaya ve Bülent Duru, "1920'lerden Günümüze Türkiye'de Toplumsal Yapı ve Değişim, Phoenix, 2014 (3.baskı). Irvin C. Schink ve E. Ahmet Tona, "Geçiş Sürecinde Türkiye, Belge Yayınları, 2013 (6. baskı).
Dersin hocası dönem içerisinde ihtiyaca göre başka kaynaklar da önerebilir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11515
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı212
Ara Sınav ve Hazırlığı11111
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRKİYE'NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kemal ER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, Osmanlı İmparatorluğu'nun 19. yüzyıl reform hareketlerinden başlayarak modern Türkiye’nin toplumsal, siyasal ve ekonomik yapısı, kurumları ve işleyişleri hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, ders içeriğinin anlatılması,Osmanlı'nın Mirası: Osmanlı İmparatorluğu'nda toplum, yönetim ve iktisat, Tek Partili dönemde Siyasal Yaşam (1923-1945),Tek Partili dönemde toplum ve ekonomi (1923-1945), Çok partili hayata geçiş ve 1950li yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset,1960 darbesi ve yeniden yapılanma sürecide toplum ve ekonomi,1971 askeri muhtırası ve 1970li yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset,1980 Askeri darbesi ve 1980lerde yeniden yapılanma
,1990lı yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset
,AK parti İktidarı ve 2000li yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset
,Türkiye'de toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadın hareketi
,Toplumsal Değişim ve Popüler Kültür I: Türkiye'de Aile
,Toplumsal Değişim ve Popüler Kültür II: Türkiye'de Sinema, Spor ve Mizah Dergileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Türkiye'deki siyasal, sosyal ve ekonomik değişiklikleri tarihsel bir perspektif dahilinde değerlendirebilir.13, 14, 9A
2. Siyasal, sosyal ve ekonomik yapının açıklanmasında yer alan belirli kavramları kullanarak analiz yapabilir.10, 13, 14, 9A
3. Farklı yapılarda yaşanan değişimin arkasındaki nedenleri kavramsal düzeyde analiz edebilir.10, 13, 14, 21, 9A
4. Türkiye'nin toplumsal, ekonomik ve siyasi yapısının farklı bileşenlerini ilişkilendirebilir.10, 13, 14, 9A
5. Farklı aktörlerin siyasal, sosyal ve ekonomik gelişmelerdeki rolünü yorumlayabilir10, 13, 14, 19, 21, 9A
6. Farklı yapılarda yaşanan değişimlerin neden olduğu/olabileceği sonuçları tartışabilir.10, 13, 14, 19, 21, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, ders içeriğinin anlatılmasıderse katılım
2Osmanlı'nın Mirası: Osmanlı İmparatorluğu'nda toplum, yönetim ve iktisathaftalık okumaları yapma
3 Tek Partili dönemde Siyasal Yaşam (1923-1945)haftalık okumaları yapma
4Tek Partili dönemde toplum ve ekonomi (1923-1945)haftalık okumaları yapma
5 Çok partili hayata geçiş ve 1950li yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyasethaftalık okumaları yapma
61960 darbesi ve yeniden yapılanma sürecide toplum ve ekonomihaftalık okumaları yapma
71971 askeri muhtırası ve 1970li yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyasethaftalık okumaları yapma
81980 Askeri darbesi ve 1980lerde yeniden yapılanma
haftalık okumaları yapma
101990lı yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset
haftalık okumaları yapma
11AK parti İktidarı ve 2000li yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset
haftalık okumaları yapma
12Türkiye'de toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadın hareketi
haftalık okumaları yapma
13Toplumsal Değişim ve Popüler Kültür I: Türkiye'de Aile
haftalık okumaları yapma
14Toplumsal Değişim ve Popüler Kültür II: Türkiye'de Sinema, Spor ve Mizah Dergilerihaftalık okumaları yapma
Kaynak
Çağlar Keyder," Türkiye'de Devlet ve Sınıflar," İletişim Yayınları, 2014 (19. baskı) Feroz Ahmad, "Modern Türkiye'nin Oluşumu," Kaynak Yayınları, 2015 (14. basım) Faruk Alpkaya ve Bülent Duru, "1920'lerden Günümüze Türkiye'de Toplumsal Yapı ve Değişim, Phoenix, 2014 (3.baskı). Irvin C. Schink ve E. Ahmet Tona, "Geçiş Sürecinde Türkiye, Belge Yayınları, 2013 (6. baskı).
Dersin hocası dönem içerisinde ihtiyaca göre başka kaynaklar da önerebilir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:50