Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
LOJİSTİK YÖNETİMİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yeter USLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Yeter USLU
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yaşar Gökalp
Dersin AmacıLojistik Yönetiminin Sağlık Hizmetleri/kuruluşlarında uygulanması için gerekli yöntemleri detaylı olarak vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse yönelik tanıtım,Lojistik kavramı ve Gelisimi,Lojistik Sisteminin Bileşenleri, Gelişimi,Lojistik Faaliyetler,Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi,Lojistikte Dış Kaynak Kullanımı,Stoksuz Malzeme Yönetimi(JIT) ve Ulaştırma Yönetimi,Müşteri Hizmetleri ve Sipariş Yönetimi,Sağlık Kurumlarında Satın Alma Yönetimleri,Lojistikte Envanter Yönetimi,Lojistikte Depo Yönetimi,Lojistik Bilgi Sistemleri ve E-Lojistik,Lojistik ve Maliyet Yönetimi,Türkiye`de ve Dünyada Lojistik Sektörü; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;16, 4, 9A
1. Lojistik ile ilgili temel tanım ve kavramlara hakim olabilme16, 4, 9A
2. Malzemelerin sınıflandırılmasını ve ihtiyaç tespitini yapar.16, 4, 9A
3. Tedarik Zinciri Yönetimi konusunda bilgi birikimine sahip olma16, 4, 9A
4. Organizasyonlarin dış kaynak olarak kullandığı lojistik hizmetleri konusuna bilgi sahibi olabilme16, 4, 9A
5. Envanter ve depo yönetimi konusunda giriş seviyesinde bilgi birikimine sahip olma16, 4, 9A
6. Siparis yönetimi icin temel seviyede talep tahmini yöntemlerini uygulayabilme16, 4, 9A
7. Türkiye'de ve dünyada gerceklesen lojistik faaliyetleri hakkinda bilgi sahibi olma16, 4, 9A
8. Satın alma ve satın alma süreçlerini tanır.16, 4, 9A
9. Stoksuz malzeme yönetim sistemlerini açıklar.16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse yönelik tanıtımKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
2Lojistik kavramı ve GelisimiKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
3Lojistik Sisteminin Bileşenleri, GelişimiKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
4Lojistik FaaliyetlerKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
5Lojistik ve Tedarik Zinciri YönetimiKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
6Lojistikte Dış Kaynak KullanımıKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
7Stoksuz Malzeme Yönetimi(JIT) ve Ulaştırma YönetimiKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
8Müşteri Hizmetleri ve Sipariş YönetimiKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
9Sağlık Kurumlarında Satın Alma YönetimleriKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
10Lojistikte Envanter YönetimiKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
11Lojistikte Depo YönetimiKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
12Lojistik Bilgi Sistemleri ve E-LojistikKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
13Lojistik ve Maliyet YönetimiKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
14Türkiye`de ve Dünyada Lojistik SektörüKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
Kaynak
Ders notları ve Power point sunumları
Paul Murphy, Contemporary Logistics, Pearson, 2015 Langabeer II, James R., Healthcare Operations Management A Quantitative Approach to Business and Logistics, 2008. - Özcan Yasar, Quantitative Methods in Health Care Management, 2009 Dean S. Ammer, Purchasing and Materials Management for Health Care Institutions, Lexington Edward D. Sanderson, Hospital Purchasing and Inventory Management, Aspen William L. Scheyer, Handbook of Health Care Material Management, Aspen Kaptanoglu, Aysegül Yildirim, Saglik Isletmelerinde Maliyet Depo Stok ve Envanter Yönetimi Tengilimoglu, Dilaveroglu, Yigit, Vahit, Saglik Isletmelerinde Tedarik Zinciri ve Malzeme Yönetimi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmaları gerekir.
2
2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanarak teorik ve uygulamalı bilgileri bilir ve kullanırlar.
3
3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
4
4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
5
5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
6
6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilmeli ve kullanabilmelidir.
7
7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir.
8
8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir.
10
10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
11
11.Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeli; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olmalıdırlar.
12
12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşabilmeli ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurabilmelidir.
13
13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur.
14
14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
15
15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır.
16
16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır.
17
17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme6954
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
LOJİSTİK YÖNETİMİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yeter USLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Yeter USLU
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yaşar Gökalp
Dersin AmacıLojistik Yönetiminin Sağlık Hizmetleri/kuruluşlarında uygulanması için gerekli yöntemleri detaylı olarak vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse yönelik tanıtım,Lojistik kavramı ve Gelisimi,Lojistik Sisteminin Bileşenleri, Gelişimi,Lojistik Faaliyetler,Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi,Lojistikte Dış Kaynak Kullanımı,Stoksuz Malzeme Yönetimi(JIT) ve Ulaştırma Yönetimi,Müşteri Hizmetleri ve Sipariş Yönetimi,Sağlık Kurumlarında Satın Alma Yönetimleri,Lojistikte Envanter Yönetimi,Lojistikte Depo Yönetimi,Lojistik Bilgi Sistemleri ve E-Lojistik,Lojistik ve Maliyet Yönetimi,Türkiye`de ve Dünyada Lojistik Sektörü; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;16, 4, 9A
1. Lojistik ile ilgili temel tanım ve kavramlara hakim olabilme16, 4, 9A
2. Malzemelerin sınıflandırılmasını ve ihtiyaç tespitini yapar.16, 4, 9A
3. Tedarik Zinciri Yönetimi konusunda bilgi birikimine sahip olma16, 4, 9A
4. Organizasyonlarin dış kaynak olarak kullandığı lojistik hizmetleri konusuna bilgi sahibi olabilme16, 4, 9A
5. Envanter ve depo yönetimi konusunda giriş seviyesinde bilgi birikimine sahip olma16, 4, 9A
6. Siparis yönetimi icin temel seviyede talep tahmini yöntemlerini uygulayabilme16, 4, 9A
7. Türkiye'de ve dünyada gerceklesen lojistik faaliyetleri hakkinda bilgi sahibi olma16, 4, 9A
8. Satın alma ve satın alma süreçlerini tanır.16, 4, 9A
9. Stoksuz malzeme yönetim sistemlerini açıklar.16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse yönelik tanıtımKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
2Lojistik kavramı ve GelisimiKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
3Lojistik Sisteminin Bileşenleri, GelişimiKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
4Lojistik FaaliyetlerKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
5Lojistik ve Tedarik Zinciri YönetimiKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
6Lojistikte Dış Kaynak KullanımıKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
7Stoksuz Malzeme Yönetimi(JIT) ve Ulaştırma YönetimiKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
8Müşteri Hizmetleri ve Sipariş YönetimiKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
9Sağlık Kurumlarında Satın Alma YönetimleriKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
10Lojistikte Envanter YönetimiKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
11Lojistikte Depo YönetimiKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
12Lojistik Bilgi Sistemleri ve E-LojistikKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
13Lojistik ve Maliyet YönetimiKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
14Türkiye`de ve Dünyada Lojistik SektörüKonu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
Kaynak
Ders notları ve Power point sunumları
Paul Murphy, Contemporary Logistics, Pearson, 2015 Langabeer II, James R., Healthcare Operations Management A Quantitative Approach to Business and Logistics, 2008. - Özcan Yasar, Quantitative Methods in Health Care Management, 2009 Dean S. Ammer, Purchasing and Materials Management for Health Care Institutions, Lexington Edward D. Sanderson, Hospital Purchasing and Inventory Management, Aspen William L. Scheyer, Handbook of Health Care Material Management, Aspen Kaptanoglu, Aysegül Yildirim, Saglik Isletmelerinde Maliyet Depo Stok ve Envanter Yönetimi Tengilimoglu, Dilaveroglu, Yigit, Vahit, Saglik Isletmelerinde Tedarik Zinciri ve Malzeme Yönetimi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmaları gerekir.
2
2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanarak teorik ve uygulamalı bilgileri bilir ve kullanırlar.
3
3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
4
4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
5
5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
6
6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilmeli ve kullanabilmelidir.
7
7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir.
8
8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir.
10
10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
11
11.Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeli; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olmalıdırlar.
12
12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşabilmeli ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurabilmelidir.
13
13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur.
14
14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
15
15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır.
16
16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır.
17
17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:29Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:39