Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LOJİSTİK YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar Gökalp |
Dersin Amacı | Lojistik Yönetiminin Sağlık Hizmetleri/kuruluşlarında uygulanması için gerekli yöntemleri detaylı olarak vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse yönelik tanıtım,Lojistik kavramı ve Gelisimi,Lojistik Sisteminin Bileşenleri, Gelişimi,Lojistik Faaliyetler,Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi,Lojistikte Dış Kaynak Kullanımı,Stoksuz Malzeme Yönetimi(JIT) ve Ulaştırma Yönetimi,Müşteri Hizmetleri ve Sipariş Yönetimi,Sağlık Kurumlarında Satın Alma Yönetimleri,Lojistikte Envanter Yönetimi,Lojistikte Depo Yönetimi,Lojistik Bilgi Sistemleri ve E-Lojistik,Lojistik ve Maliyet Yönetimi,Türkiye`de ve Dünyada Lojistik Sektörü; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | 16, 4, 9 | A |
1. Lojistik ile ilgili temel tanım ve kavramlara hakim olabilme | 16, 4, 9 | A |
2. Malzemelerin sınıflandırılmasını ve ihtiyaç tespitini yapar. | 16, 4, 9 | A |
3. Tedarik Zinciri Yönetimi konusunda bilgi birikimine sahip olma | 16, 4, 9 | A |
4. Organizasyonlarin dış kaynak olarak kullandığı lojistik hizmetleri konusuna bilgi sahibi olabilme | 16, 4, 9 | A |
5. Envanter ve depo yönetimi konusunda giriş seviyesinde bilgi birikimine sahip olma | 16, 4, 9 | A |
6. Siparis yönetimi icin temel seviyede talep tahmini yöntemlerini uygulayabilme | 16, 4, 9 | A |
7. Türkiye'de ve dünyada gerceklesen lojistik faaliyetleri hakkinda bilgi sahibi olma | 16, 4, 9 | A |
8. Satın alma ve satın alma süreçlerini tanır. | 16, 4, 9 | A |
9. Stoksuz malzeme yönetim sistemlerini açıklar. | 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse yönelik tanıtım | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
2 | Lojistik kavramı ve Gelisimi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
3 | Lojistik Sisteminin Bileşenleri, Gelişimi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
4 | Lojistik Faaliyetler | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
5 | Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
6 | Lojistikte Dış Kaynak Kullanımı | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
7 | Stoksuz Malzeme Yönetimi(JIT) ve Ulaştırma Yönetimi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
8 | Müşteri Hizmetleri ve Sipariş Yönetimi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
9 | Sağlık Kurumlarında Satın Alma Yönetimleri | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
10 | Lojistikte Envanter Yönetimi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
11 | Lojistikte Depo Yönetimi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
12 | Lojistik Bilgi Sistemleri ve E-Lojistik | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
13 | Lojistik ve Maliyet Yönetimi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
14 | Türkiye`de ve Dünyada Lojistik Sektörü | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
Kaynak |
Ders notları ve Power point sunumları |
Paul Murphy, Contemporary Logistics, Pearson, 2015 Langabeer II, James R., Healthcare Operations Management A Quantitative Approach to Business and Logistics, 2008. - Özcan Yasar, Quantitative Methods in Health Care Management, 2009 Dean S. Ammer, Purchasing and Materials Management for Health Care Institutions, Lexington Edward D. Sanderson, Hospital Purchasing and Inventory Management, Aspen William L. Scheyer, Handbook of Health Care Material Management, Aspen Kaptanoglu, Aysegül Yildirim, Saglik Isletmelerinde Maliyet Depo Stok ve Envanter Yönetimi Tengilimoglu, Dilaveroglu, Yigit, Vahit, Saglik Isletmelerinde Tedarik Zinciri ve Malzeme Yönetimi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmaları gerekir. | ||||||
2 | 2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanarak teorik ve uygulamalı bilgileri bilir ve kullanırlar. | ||||||
3 | 3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||
4 | 4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | 5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular. | ||||||
6 | 6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilmeli ve kullanabilmelidir. | ||||||
7 | 7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir. | ||||||
8 | 8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
9 | 9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir. | ||||||
10 | 10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | ||||||
11 | 11.Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeli; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olmalıdırlar. | ||||||
12 | 12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşabilmeli ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurabilmelidir. | ||||||
13 | 13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur. | ||||||
14 | 14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
15 | 15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır. | ||||||
16 | 16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır. | ||||||
17 | 17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 6 | 9 | 54 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LOJİSTİK YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar Gökalp |
Dersin Amacı | Lojistik Yönetiminin Sağlık Hizmetleri/kuruluşlarında uygulanması için gerekli yöntemleri detaylı olarak vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse yönelik tanıtım,Lojistik kavramı ve Gelisimi,Lojistik Sisteminin Bileşenleri, Gelişimi,Lojistik Faaliyetler,Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi,Lojistikte Dış Kaynak Kullanımı,Stoksuz Malzeme Yönetimi(JIT) ve Ulaştırma Yönetimi,Müşteri Hizmetleri ve Sipariş Yönetimi,Sağlık Kurumlarında Satın Alma Yönetimleri,Lojistikte Envanter Yönetimi,Lojistikte Depo Yönetimi,Lojistik Bilgi Sistemleri ve E-Lojistik,Lojistik ve Maliyet Yönetimi,Türkiye`de ve Dünyada Lojistik Sektörü; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | 16, 4, 9 | A |
1. Lojistik ile ilgili temel tanım ve kavramlara hakim olabilme | 16, 4, 9 | A |
2. Malzemelerin sınıflandırılmasını ve ihtiyaç tespitini yapar. | 16, 4, 9 | A |
3. Tedarik Zinciri Yönetimi konusunda bilgi birikimine sahip olma | 16, 4, 9 | A |
4. Organizasyonlarin dış kaynak olarak kullandığı lojistik hizmetleri konusuna bilgi sahibi olabilme | 16, 4, 9 | A |
5. Envanter ve depo yönetimi konusunda giriş seviyesinde bilgi birikimine sahip olma | 16, 4, 9 | A |
6. Siparis yönetimi icin temel seviyede talep tahmini yöntemlerini uygulayabilme | 16, 4, 9 | A |
7. Türkiye'de ve dünyada gerceklesen lojistik faaliyetleri hakkinda bilgi sahibi olma | 16, 4, 9 | A |
8. Satın alma ve satın alma süreçlerini tanır. | 16, 4, 9 | A |
9. Stoksuz malzeme yönetim sistemlerini açıklar. | 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse yönelik tanıtım | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
2 | Lojistik kavramı ve Gelisimi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
3 | Lojistik Sisteminin Bileşenleri, Gelişimi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
4 | Lojistik Faaliyetler | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
5 | Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
6 | Lojistikte Dış Kaynak Kullanımı | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
7 | Stoksuz Malzeme Yönetimi(JIT) ve Ulaştırma Yönetimi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
8 | Müşteri Hizmetleri ve Sipariş Yönetimi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
9 | Sağlık Kurumlarında Satın Alma Yönetimleri | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
10 | Lojistikte Envanter Yönetimi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
11 | Lojistikte Depo Yönetimi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
12 | Lojistik Bilgi Sistemleri ve E-Lojistik | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
13 | Lojistik ve Maliyet Yönetimi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
14 | Türkiye`de ve Dünyada Lojistik Sektörü | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
Kaynak |
Ders notları ve Power point sunumları |
Paul Murphy, Contemporary Logistics, Pearson, 2015 Langabeer II, James R., Healthcare Operations Management A Quantitative Approach to Business and Logistics, 2008. - Özcan Yasar, Quantitative Methods in Health Care Management, 2009 Dean S. Ammer, Purchasing and Materials Management for Health Care Institutions, Lexington Edward D. Sanderson, Hospital Purchasing and Inventory Management, Aspen William L. Scheyer, Handbook of Health Care Material Management, Aspen Kaptanoglu, Aysegül Yildirim, Saglik Isletmelerinde Maliyet Depo Stok ve Envanter Yönetimi Tengilimoglu, Dilaveroglu, Yigit, Vahit, Saglik Isletmelerinde Tedarik Zinciri ve Malzeme Yönetimi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmaları gerekir. | ||||||
2 | 2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanarak teorik ve uygulamalı bilgileri bilir ve kullanırlar. | ||||||
3 | 3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||
4 | 4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | 5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular. | ||||||
6 | 6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilmeli ve kullanabilmelidir. | ||||||
7 | 7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir. | ||||||
8 | 8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
9 | 9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir. | ||||||
10 | 10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | ||||||
11 | 11.Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeli; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olmalıdırlar. | ||||||
12 | 12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşabilmeli ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurabilmelidir. | ||||||
13 | 13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur. | ||||||
14 | 14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
15 | 15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır. | ||||||
16 | 16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır. | ||||||
17 | 17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |