Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENDÜSTRİYEL ODYOLOJİ-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Erol BELGİN
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK
Dersin AmacıGünlük yaşamda gürültü ve işitmenin korunmasına yönelik temel yaklaşım, değerlendirme ve korunma yollarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Gürültünün işitmeye etkileri,Geçici eşik kayması,Kalıcı işitme kaybı,Risk faktörleri,İşitmeyi koruma programları
,Gürültünün ölçümü,Gürültü ve gürültünün monitorizasyonunu kontrol etme,İşitme ölçümünün testleri,İşitme test yöntemleri, odyometri,Odyometrik kalibrasyon,Gürültü ölçümü ekipmanları,İşitmenin korunması,Gürültüden korunma yolları,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Gürültü ölçümü planlar.10, 14, 19, 2, 21, 9A
Gürültüyü tanımlar10, 14, 19, 2, 21, 9A
İş yeri taramaları planlar.10, 14, 19, 2, 21, 9A
Gürültünün kişiler üzerine etkilerini değerlendirir.10, 14, 19, 2, 21, 9A
Gürültünün fizyolojik etkilerini tartışır10, 14, 19, 2, 21, 9A
Gürültünün işitme sistemi etkilerini tartışır10, 14, 19, 2, 21, 9A
Gürültünün psikolojik etkilerini tartışır10, 14, 19, 2, 21, 9A
Gürültüden korunma yöntemlerini değerlendirir.10, 14, 19, 2, 21, 9A
Gürültüden kişisel korunma yöntemlerini açıklar.10, 14, 19, 2, 21, 9A
İş yerinde gürültüden korunmak için gerekli önlemlerini özetler.10, 14, 19, 2, 21, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gürültünün işitmeye etkileriÖn hazırlık yok
2Geçici eşik kaymasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Kalıcı işitme kaybıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Risk faktörleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İşitmeyi koruma programları
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Gürültünün ölçümüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Gürültü ve gürültünün monitorizasyonunu kontrol etmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8İşitme ölçümünün testleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İşitme test yöntemleri, odyometriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Odyometrik kalibrasyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Gürültü ölçümü ekipmanlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12İşitmenin korunmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Gürültüden korunma yollarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint presentations and word files
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati41456
Rehberli Problem Çözme2510
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi144
Okul Dışı Diğer Faaliyetler144
Proje Sunumu / Seminer122
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı2510
Genel Sınav ve Hazırlığı21632
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENDÜSTRİYEL ODYOLOJİ-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Erol BELGİN
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK
Dersin AmacıGünlük yaşamda gürültü ve işitmenin korunmasına yönelik temel yaklaşım, değerlendirme ve korunma yollarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Gürültünün işitmeye etkileri,Geçici eşik kayması,Kalıcı işitme kaybı,Risk faktörleri,İşitmeyi koruma programları
,Gürültünün ölçümü,Gürültü ve gürültünün monitorizasyonunu kontrol etme,İşitme ölçümünün testleri,İşitme test yöntemleri, odyometri,Odyometrik kalibrasyon,Gürültü ölçümü ekipmanları,İşitmenin korunması,Gürültüden korunma yolları,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Gürültü ölçümü planlar.10, 14, 19, 2, 21, 9A
Gürültüyü tanımlar10, 14, 19, 2, 21, 9A
İş yeri taramaları planlar.10, 14, 19, 2, 21, 9A
Gürültünün kişiler üzerine etkilerini değerlendirir.10, 14, 19, 2, 21, 9A
Gürültünün fizyolojik etkilerini tartışır10, 14, 19, 2, 21, 9A
Gürültünün işitme sistemi etkilerini tartışır10, 14, 19, 2, 21, 9A
Gürültünün psikolojik etkilerini tartışır10, 14, 19, 2, 21, 9A
Gürültüden korunma yöntemlerini değerlendirir.10, 14, 19, 2, 21, 9A
Gürültüden kişisel korunma yöntemlerini açıklar.10, 14, 19, 2, 21, 9A
İş yerinde gürültüden korunmak için gerekli önlemlerini özetler.10, 14, 19, 2, 21, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gürültünün işitmeye etkileriÖn hazırlık yok
2Geçici eşik kaymasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Kalıcı işitme kaybıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Risk faktörleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İşitmeyi koruma programları
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Gürültünün ölçümüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Gürültü ve gürültünün monitorizasyonunu kontrol etmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8İşitme ölçümünün testleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İşitme test yöntemleri, odyometriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Odyometrik kalibrasyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Gürültü ölçümü ekipmanlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12İşitmenin korunmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Gürültüden korunma yollarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint presentations and word files
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:06Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:07