Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ODYOLOJİDE ÖZEL KONULAR | - | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yuşa BAŞOĞLU |
Dersin Amacı | Odyolojinin farklı özel konularında öğrencilerin donanımlarının artmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Otizm Spektrum Bozukluğu,Otizm Spektrum Bozukluğu,Dış ve orta kulak embriyolojisi,İç kulak embriyolojisi,Kulak anomalileri,Hücre fizyolojisi,Santral sinir sistemi,Beyinsapı ve işitsel korteks,Cerebellum ve lezyonarı,Santral işitsel işlemleme,Santral işitsel işlemleme testleri ,İşitsel nöropati spektrum bozukluğu,Ototoksisite,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Otizm Spektrum Bozukluğundaki iletişim sorunlarını değerlendirir. | 12, 16, 4, 9 | A |
Kulak embriyolojisini değerlendirir. | 10, 12, 14, 16, 4, 9 | A |
Kulak embriyolojisine bağlı olarak ortaya çıkabilecek kulak anomalilerini tanımlar. | 12, 14, 16, 4, 9 | A |
Santral sinir sistemindeki yapıların fonksiyonlarını yorumlar. | 12, 14, 16, 4, 9 | A |
Santral sinir sistemindeki yapıların lezyonlarını açıklar. | 14, 16, 4, 9 | A |
İşitsel nöropati spektrum bozukluğundaki bulguları değerlendirir. | 10, 12, 14, 16, 4, 6, 9 | A |
İşitsel nöropati spektrum bozukluğundaki odyolojik test bulgularını tartışır. | 10, 14, 16, 4, 6, 9 | A |
İşitsel nöropati spektrum bozukluğundaki kortikal test bulgularını yorumlar | 14, 16, 4, 9 | A |
Ototoksik ilaç kullanımına bağlı ortaya çıkabilecek işitme kaybını değerlendirir. | 10, 12, 14, 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Otizm Spektrum Bozukluğu | Ön hazırlık yok |
2 | Otizm Spektrum Bozukluğu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Dış ve orta kulak embriyolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | İç kulak embriyolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Kulak anomalileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Hücre fizyolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Santral sinir sistemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Beyinsapı ve işitsel korteks | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Cerebellum ve lezyonarı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Santral işitsel işlemleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Santral işitsel işlemleme testleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | İşitsel nöropati spektrum bozukluğu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Ototoksisite | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Genel değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır | ||||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 4 | 14 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 5 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 4 | 4 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 4 | 4 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 2 | 2 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 16 | 32 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ODYOLOJİDE ÖZEL KONULAR | - | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yuşa BAŞOĞLU |
Dersin Amacı | Odyolojinin farklı özel konularında öğrencilerin donanımlarının artmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Otizm Spektrum Bozukluğu,Otizm Spektrum Bozukluğu,Dış ve orta kulak embriyolojisi,İç kulak embriyolojisi,Kulak anomalileri,Hücre fizyolojisi,Santral sinir sistemi,Beyinsapı ve işitsel korteks,Cerebellum ve lezyonarı,Santral işitsel işlemleme,Santral işitsel işlemleme testleri ,İşitsel nöropati spektrum bozukluğu,Ototoksisite,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Otizm Spektrum Bozukluğundaki iletişim sorunlarını değerlendirir. | 12, 16, 4, 9 | A |
Kulak embriyolojisini değerlendirir. | 10, 12, 14, 16, 4, 9 | A |
Kulak embriyolojisine bağlı olarak ortaya çıkabilecek kulak anomalilerini tanımlar. | 12, 14, 16, 4, 9 | A |
Santral sinir sistemindeki yapıların fonksiyonlarını yorumlar. | 12, 14, 16, 4, 9 | A |
Santral sinir sistemindeki yapıların lezyonlarını açıklar. | 14, 16, 4, 9 | A |
İşitsel nöropati spektrum bozukluğundaki bulguları değerlendirir. | 10, 12, 14, 16, 4, 6, 9 | A |
İşitsel nöropati spektrum bozukluğundaki odyolojik test bulgularını tartışır. | 10, 14, 16, 4, 6, 9 | A |
İşitsel nöropati spektrum bozukluğundaki kortikal test bulgularını yorumlar | 14, 16, 4, 9 | A |
Ototoksik ilaç kullanımına bağlı ortaya çıkabilecek işitme kaybını değerlendirir. | 10, 12, 14, 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Otizm Spektrum Bozukluğu | Ön hazırlık yok |
2 | Otizm Spektrum Bozukluğu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Dış ve orta kulak embriyolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | İç kulak embriyolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Kulak anomalileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Hücre fizyolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Santral sinir sistemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Beyinsapı ve işitsel korteks | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Cerebellum ve lezyonarı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Santral işitsel işlemleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Santral işitsel işlemleme testleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | İşitsel nöropati spektrum bozukluğu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Ototoksisite | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Genel değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır | ||||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |