Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HAST. HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA-Güz Dönemi0+848
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Özlem AVCI, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciye çocuk sağlığı ve hastalıkları çerçevesinde aldığı temel bilgi ve ilkeleri, çocuk sağlığına ilişkin rol ve işlevlerle bütünleştirerek bunları sağlık bakım sisteminin her aşamasında sağlıklı/hasta çocuğa ve ailesine uygulama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması,
Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme
,Çocuklarda Fiziksel Ölçümler, Çocuklarda Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi
Klinik uygulama
,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Ara sınav,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama
Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bilgisini Uygulamalı Örneklerde Kullanır4E, H
Çocuğu, Ailesi ve Çevresi İle Bir Bütün Olarak, Sistematik Yaklaşımla Birlikte Aile Merkezli Bakımı Uygular23, 38, 4E, H
Hasta/Sağlıklı Çocukların Bakım Yönetiminde Savunuculuk, Liderlik, Etkin İletişim Kurma, Stres Yönetimi, Zaman Yönetimi, Eğitim Becerilerini Kullanır12, 23, 6H
Çocuk Gelişimi Çerçevesinde Önemli ve Öncelikli Sağlık Sorunlarını ve Yüksek Risk Gruplarını Saptar38E, H
Çocuk ve Ailesine Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi, Korunması, Hastalık Durumunda Sağlık Eğitimi Etkinliklerini Yürütür13, 38E, H
Çeşitli bakım ortamlarında, hemşirelik sürecini kullanarak çocuk ve ailesine bireyselleştirilmiş bakımı, bilimsel bilgilere dayalı olarak rehber hemşireler eşliğinde uygular11, 8E, H
Bebek/çocukları fizik muayene basamaklarını açıklar11, 8H
Bebek/çocuklara öğrenim rehberlerinin basamaklarına uygun şekilde rehber hemşireler eşliğinde ilaç uygular11, 8H
Hemşirelik bakım uygulamalarında yasal yönleri ve etik ilkeleri göz önünde bulundurur10, 20H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması,
Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme
Derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması
2Çocuklarda Fiziksel Ölçümler, Çocuklarda Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi
Klinik uygulama
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması
3Klinik uygulama Makale okunması
4Klinik uygulama Bakım planı çalışması
5Klinik uygulama Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması
6Klinik uygulama Makale okunması
7Klinik uygulama Bakım planı çalışması
8Ara sınav
9Klinik uygulama Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması
10Klinik uygulama Derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması
11Klinik uygulama Makale okunması
12Klinik uygulama Bakım planı çalışması
13Klinik uygulama Bakım planı çalışması
14Klinik uygulama Makale okunması
15Klinik uygulama
Dersin Değerlendirilmesi
Bakım planı çalışması
Kaynak
1. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Cilt 1. Sistem Ofset Basımevi, Ankara, 2012. 2. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Cilt 2. Sistem Ofset Basımevi, Ankara, 2012. 3. Törüner EK, Büyükgönenç L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Amasya, 2012. 4. Kyle T, Carman S. Nursing care of the child with a health disorder. Essentials of Pediatric Nursing. 2nd ed. Philadelphia: Wolters Kluwer Lippincott Williams& Wilkins; 2013. 5. Kyle T, Carman S. Key pediatric nursing interventions. Essentials of Pediatric Nursing. 2nd ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins; 2013. p. 392-8. 6. Sanders J. The child who is hospitalized. In: Hockenberry MJ, Wilson D, eds. Wong’s Nursing Care of Infants and Children. 9th ed. St. Louis Missouri: Elsevier, Mosby; 2011. p.1041-7. 7. Savaşer S. Yıldız S. Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. 1. Baskı. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi; 2009. 8. Carpenito-Moyet LJ. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Erdemir F.(çev). Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2005.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati148112
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler13339
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı14684
Toplam İş Yükü (Saat)235
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(235/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HAST. HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA-Güz Dönemi0+848
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Özlem AVCI, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciye çocuk sağlığı ve hastalıkları çerçevesinde aldığı temel bilgi ve ilkeleri, çocuk sağlığına ilişkin rol ve işlevlerle bütünleştirerek bunları sağlık bakım sisteminin her aşamasında sağlıklı/hasta çocuğa ve ailesine uygulama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması,
Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme
,Çocuklarda Fiziksel Ölçümler, Çocuklarda Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi
Klinik uygulama
,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Ara sınav,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama
Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bilgisini Uygulamalı Örneklerde Kullanır4E, H
Çocuğu, Ailesi ve Çevresi İle Bir Bütün Olarak, Sistematik Yaklaşımla Birlikte Aile Merkezli Bakımı Uygular23, 38, 4E, H
Hasta/Sağlıklı Çocukların Bakım Yönetiminde Savunuculuk, Liderlik, Etkin İletişim Kurma, Stres Yönetimi, Zaman Yönetimi, Eğitim Becerilerini Kullanır12, 23, 6H
Çocuk Gelişimi Çerçevesinde Önemli ve Öncelikli Sağlık Sorunlarını ve Yüksek Risk Gruplarını Saptar38E, H
Çocuk ve Ailesine Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi, Korunması, Hastalık Durumunda Sağlık Eğitimi Etkinliklerini Yürütür13, 38E, H
Çeşitli bakım ortamlarında, hemşirelik sürecini kullanarak çocuk ve ailesine bireyselleştirilmiş bakımı, bilimsel bilgilere dayalı olarak rehber hemşireler eşliğinde uygular11, 8E, H
Bebek/çocukları fizik muayene basamaklarını açıklar11, 8H
Bebek/çocuklara öğrenim rehberlerinin basamaklarına uygun şekilde rehber hemşireler eşliğinde ilaç uygular11, 8H
Hemşirelik bakım uygulamalarında yasal yönleri ve etik ilkeleri göz önünde bulundurur10, 20H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması,
Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme
Derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması
2Çocuklarda Fiziksel Ölçümler, Çocuklarda Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi
Klinik uygulama
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması
3Klinik uygulama Makale okunması
4Klinik uygulama Bakım planı çalışması
5Klinik uygulama Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması
6Klinik uygulama Makale okunması
7Klinik uygulama Bakım planı çalışması
8Ara sınav
9Klinik uygulama Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması
10Klinik uygulama Derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması
11Klinik uygulama Makale okunması
12Klinik uygulama Bakım planı çalışması
13Klinik uygulama Bakım planı çalışması
14Klinik uygulama Makale okunması
15Klinik uygulama
Dersin Değerlendirilmesi
Bakım planı çalışması
Kaynak
1. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Cilt 1. Sistem Ofset Basımevi, Ankara, 2012. 2. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Cilt 2. Sistem Ofset Basımevi, Ankara, 2012. 3. Törüner EK, Büyükgönenç L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Amasya, 2012. 4. Kyle T, Carman S. Nursing care of the child with a health disorder. Essentials of Pediatric Nursing. 2nd ed. Philadelphia: Wolters Kluwer Lippincott Williams& Wilkins; 2013. 5. Kyle T, Carman S. Key pediatric nursing interventions. Essentials of Pediatric Nursing. 2nd ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins; 2013. p. 392-8. 6. Sanders J. The child who is hospitalized. In: Hockenberry MJ, Wilson D, eds. Wong’s Nursing Care of Infants and Children. 9th ed. St. Louis Missouri: Elsevier, Mosby; 2011. p.1041-7. 7. Savaşer S. Yıldız S. Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. 1. Baskı. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi; 2009. 8. Carpenito-Moyet LJ. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Erdemir F.(çev). Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2005.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/10/2022 - 11:01Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 15:11