Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK SUNUM TEKNİKLERİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN, Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilimsel araştırmaları, poster ve sözel sunum olarak etkili bir şekilde tasarlama ve sunma becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Akademik sunum nedir, ne değildir?,Bilimsel araştırma makalesinin bileşenleri,Etkili tasarımcılar ve sunucular olarak bilim insanları,Akademik sunumlarda görsel elementler: renkler ve tipografi,Akademik sunumlarda görsel elementler: tablolar, grafikler, fotoğraflar,Microsoft Office PowerPoint ile sunum tasarımı
,Poster sunumlarının yapısı,Poster sunumlarının tasarımı ve düzeni,Poster sunumu performansı,Poster sunumlarının değerlendirilmesi,Sözel sunumların yapısı,Sözel sunumların tasarımı ve düzeni,Sözel sunum performansı,Grupların sözel sunum performansları
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Etkili akademik sunumlar için içerik, tasarım ve performans ilkelerini açıklar.10, 16, 9A
2. Bir bilimsel araştırmayı poster ve sözlü sunum şeklinde tasarlar.10, 16, 5, 9H
3. Etkili ve etkisiz akademik sunumları birbirinden ayırt eder. 10, 13, 14, 16A, H
4. Akademik sunumları, etkili içerik, tasarım ve performans ilkelerine göre değerlendirir.10, 13, 14A, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Akademik sunum nedir, ne değildir?''Akademik sunum nedir, ne değildir?'' tartışma sorusunun yanıtlanması
2Bilimsel araştırma makalesinin bileşenleriBirinci kaynağın 281-305. sayfalarının okunması
3Etkili tasarımcılar ve sunucular olarak bilim insanlarıİkinci kaynağın okunması
4Akademik sunumlarda görsel elementler: renkler ve tipografiÜçüncü kaynağın okunması
5Akademik sunumlarda görsel elementler: tablolar, grafikler, fotoğraflarÜçüncü kaynağın okunması
6Microsoft Office PowerPoint ile sunum tasarımı
Temel PowerPoint uygulamaları ile ilgili bilgilendirici videoların izlenmesi
7Poster sunumlarının yapısıDördüncü, beşinci ve altıncı kaynağın okunması
8Poster sunumlarının tasarımı ve düzeniDördüncü, beşinci ve altıncı kaynağın okunması
9Poster sunumu performansıDördüncü, beşinci ve altıncı kaynağın okunması
10Poster sunumlarının değerlendirilmesiPoster sunumu ile ilgili değerlendirme kriterlerinin oluşturulması
11Sözel sunumların yapısıYedinci ve sekizinci kaynağın okunması
12Sözel sunumların tasarımı ve düzeniYedinci ve sekizinci kaynağın okunması
13Sözel sunum performansıYedinci ve sekizinci kaynağın okunması
14Grupların sözel sunum performansları
Akademik Sunum Teknikleri Formunu çıktısının alınması
Kaynak
1. Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN. (ed). (2014). Hemşirelikte araştırma: süreç, uygulama ve kritik. İstanbul: Nobel Kitabevi. 2. Chatterjee, D., Yaster, M., Lockman, J.L., Glass, N. L., Schreiner, M.S., Sinskey, J.L., & Fiadjoe, J.E. (2020). Challenging the status quo of scientific presentations. Pediatric Anesthesia, 31: 116-122. https://doi.org/10.1111/pan.14064 3. Dalyan, V. (2015). Katil slaytlar. İstanbul: Artıfarma Yayınları. 4. Christenbery TL, Latham TG. (2013). Creating effective scholarly posters: a guide for DNP students. J Am Assoc Nurse Pract 25(1): 16-23. 5. Üstdal KM. (2009). Bilimsel bir posterin hazırlanmasında ve sunulmasında bilinmesi gerekenler. Erciyes Tıp Dergisi. 31(3): 282-290 6. Bulucu B. (2007). Etkili bir sunum nasıl hazırlanmalıdır?. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi. 8(1): 75-80 7. TÜBİTAK Etkili Sunumlar için El Kitabı 8. Gürüz, D., ET, Ayşen. (2016). Etkili sunum teknikleri. Ankara: Detay yayıncılık
Ders notları ve akademik sunum teknikleri ile ilgili bilimsel diğer kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14114
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı212
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK SUNUM TEKNİKLERİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN, Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilimsel araştırmaları, poster ve sözel sunum olarak etkili bir şekilde tasarlama ve sunma becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Akademik sunum nedir, ne değildir?,Bilimsel araştırma makalesinin bileşenleri,Etkili tasarımcılar ve sunucular olarak bilim insanları,Akademik sunumlarda görsel elementler: renkler ve tipografi,Akademik sunumlarda görsel elementler: tablolar, grafikler, fotoğraflar,Microsoft Office PowerPoint ile sunum tasarımı
,Poster sunumlarının yapısı,Poster sunumlarının tasarımı ve düzeni,Poster sunumu performansı,Poster sunumlarının değerlendirilmesi,Sözel sunumların yapısı,Sözel sunumların tasarımı ve düzeni,Sözel sunum performansı,Grupların sözel sunum performansları
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Etkili akademik sunumlar için içerik, tasarım ve performans ilkelerini açıklar.10, 16, 9A
2. Bir bilimsel araştırmayı poster ve sözlü sunum şeklinde tasarlar.10, 16, 5, 9H
3. Etkili ve etkisiz akademik sunumları birbirinden ayırt eder. 10, 13, 14, 16A, H
4. Akademik sunumları, etkili içerik, tasarım ve performans ilkelerine göre değerlendirir.10, 13, 14A, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Akademik sunum nedir, ne değildir?''Akademik sunum nedir, ne değildir?'' tartışma sorusunun yanıtlanması
2Bilimsel araştırma makalesinin bileşenleriBirinci kaynağın 281-305. sayfalarının okunması
3Etkili tasarımcılar ve sunucular olarak bilim insanlarıİkinci kaynağın okunması
4Akademik sunumlarda görsel elementler: renkler ve tipografiÜçüncü kaynağın okunması
5Akademik sunumlarda görsel elementler: tablolar, grafikler, fotoğraflarÜçüncü kaynağın okunması
6Microsoft Office PowerPoint ile sunum tasarımı
Temel PowerPoint uygulamaları ile ilgili bilgilendirici videoların izlenmesi
7Poster sunumlarının yapısıDördüncü, beşinci ve altıncı kaynağın okunması
8Poster sunumlarının tasarımı ve düzeniDördüncü, beşinci ve altıncı kaynağın okunması
9Poster sunumu performansıDördüncü, beşinci ve altıncı kaynağın okunması
10Poster sunumlarının değerlendirilmesiPoster sunumu ile ilgili değerlendirme kriterlerinin oluşturulması
11Sözel sunumların yapısıYedinci ve sekizinci kaynağın okunması
12Sözel sunumların tasarımı ve düzeniYedinci ve sekizinci kaynağın okunması
13Sözel sunum performansıYedinci ve sekizinci kaynağın okunması
14Grupların sözel sunum performansları
Akademik Sunum Teknikleri Formunu çıktısının alınması
Kaynak
1. Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN. (ed). (2014). Hemşirelikte araştırma: süreç, uygulama ve kritik. İstanbul: Nobel Kitabevi. 2. Chatterjee, D., Yaster, M., Lockman, J.L., Glass, N. L., Schreiner, M.S., Sinskey, J.L., & Fiadjoe, J.E. (2020). Challenging the status quo of scientific presentations. Pediatric Anesthesia, 31: 116-122. https://doi.org/10.1111/pan.14064 3. Dalyan, V. (2015). Katil slaytlar. İstanbul: Artıfarma Yayınları. 4. Christenbery TL, Latham TG. (2013). Creating effective scholarly posters: a guide for DNP students. J Am Assoc Nurse Pract 25(1): 16-23. 5. Üstdal KM. (2009). Bilimsel bir posterin hazırlanmasında ve sunulmasında bilinmesi gerekenler. Erciyes Tıp Dergisi. 31(3): 282-290 6. Bulucu B. (2007). Etkili bir sunum nasıl hazırlanmalıdır?. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi. 8(1): 75-80 7. TÜBİTAK Etkili Sunumlar için El Kitabı 8. Gürüz, D., ET, Ayşen. (2016). Etkili sunum teknikleri. Ankara: Detay yayıncılık
Ders notları ve akademik sunum teknikleri ile ilgili bilimsel diğer kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/10/2022 - 11:01Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 15:11