Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİK ESASLARI I | - | Güz Dönemi | 3+4 | 5 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hemşirelik süreci doğrultusunda bireyselleştirilmiş ve bütüncül bakımın verilebilmesi için gerekli olan temel mesleki kavram ve uygulamalara yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma Dersin tanıtımı, Ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması Teori: Hemşireliğin Doğası Lab: Online Laboratuarın Tanıtımı,Teori Hemşireliğin Temel Kavramları Laboratuvar: Temel kavramlar ile ilgili kavram haritası hazırlama ,Teori: Hemşirelik ve Bakım Lab: Bakım ve ilişkili kavramlar ile ilgili kavram haritası hazırlama ,Teori: Hemşirelik Model ve Kuramları Online Lab: Vaka çalışması (Roper Logan ve Tierney Yaşam Aktivitelerine Dayalı Hemşirelik Modelinin Tanıtılması) ,Teori: Hemşirelik Süreci; Tanılama, Hemşirelik Tanısı Lab: Simülasyon-Tanılama ,Teori: Hemşirelik Süreci: Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Lab: Vaka çalışması (Örnek bakım planı),Teori: Kaliteli ve Güvenli Bakım Laboratuvar: Hasta Güvenliği Simülasyonu ,Teori: Enfeksiyon Kontrol Yöntemleri Lab: El Hijyeni, İzolasyon uygulama yöntemleri ve Asepsi Kuralları,Teori: Hasta Kabul, Nakil ve Taburculuk Süreci Lab: Simülasyon: Hasta Kabul ,Teori: Hareket ve Egzersiz Lab: Vücut mekanikleri, Hasta pozisyonları ,Teori: Perioperatif Bakım Lab: Preoperatif hasta hazırlığı uygulaması Postoperatif hasta egzersizleri uygulaması ,Teori: Deri ve Öz bakım uygulamaları Lab: Öz bakım uygulamaları (Saç bakımı, el ve ayak bakımı, vücut bakımı ve ağız bakımı),Teori: Sıcak-Soğuk Uygulamalar Lab: Sıcak-Soğuk Uygulama Yöntemleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Bakımda kullanılan hemşirelik modellerini açıklar, | 16, 9 | A |
1. Hemşireliğin temel kavramlarını ve kavramların birbiriyle ilişkisini açıklar, | 10, 16, 23, 9 | A |
3. Hemşirelik sürecinin basamaklarını tanımlar, | 10, 13, 14, 16, 21, 9 | A, G, H |
4. Bakımda hemşirelik sürecinin önemini tartışır. | 16, 5, 9 | A, G |
5. Güvenli bakım için gerekli ilkeleri açıklar, | 10, 16, 21, 9 | A, G, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma Dersin tanıtımı, Ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması Teori: Hemşireliğin Doğası Lab: Online Laboratuarın Tanıtımı | Teori 1. kaynağın 57-79. sayfalarının incelenmesi Laboratuvar Laboratuvar kullanım kurallarını okuması ve beyaz önlük giymesi |
2 | Teori Hemşireliğin Temel Kavramları Laboratuvar: Temel kavramlar ile ilgili kavram haritası hazırlama | Teori ve Laboratuvar 1. kaynağın 219-229. sayfalarının incelenmesi |
3 | Teori: Hemşirelik ve Bakım Lab: Bakım ve ilişkili kavramlar ile ilgili kavram haritası hazırlama | Teori 1. kaynağın 79-95. sayfalarının incelenmesi Laboratuvar 3.kaynağın 1-8. Sayfalarının ve 7. kaynağın incelenmesi |
4 | Teori: Hemşirelik Model ve Kuramları Online Lab: Vaka çalışması (Roper Logan ve Tierney Yaşam Aktivitelerine Dayalı Hemşirelik Modelinin Tanıtılması) | Teori 1. kaynağın 137-177. sayfalarının ve 6. Kaynağın giriş bölümünün incelenmesi Laboratuvar 4.kaynağın 417-435. sayfalarının incelenmesi |
5 | Teori: Hemşirelik Süreci; Tanılama, Hemşirelik Tanısı Lab: Simülasyon-Tanılama | Teori 1. kaynağın 177-219. sayfalarının ve 6. kaynağın giriş bölümünün incelenmesi Laboratuvar 4. kaynağın 443-473. sayfalarının incelenmesi |
6 | Teori: Hemşirelik Süreci: Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Lab: Vaka çalışması (Örnek bakım planı) | Teori ve Laboratuvar 1. kaynağın 263-291. ve 391-413. sayfalarının incelenmesi |
7 | Teori: Kaliteli ve Güvenli Bakım Laboratuvar: Hasta Güvenliği Simülasyonu | Teori 1. kaynağın 413-445. sayfalarının incelenmesi Laboratuvar 3. nolu kaynağın 29-41. sayfalarının incelenmesi |
8 | Teori: Enfeksiyon Kontrol Yöntemleri Lab: El Hijyeni, İzolasyon uygulama yöntemleri ve Asepsi Kuralları | Teori 1. kaynağın 321-391. sayfalarının incelenmesi Laboratuvar 4. kaynağın 301-334. sayfalarının incelenmesi |
9 | Teori: Hasta Kabul, Nakil ve Taburculuk Süreci Lab: Simülasyon: Hasta Kabul | Teori 1.kaynağın 697-721. sayfalarının incelenmesi Laboratuvar 4.kaynağın 48-58. sayfalarının incelenmesi |
10 | Teori: Hareket ve Egzersiz Lab: Vücut mekanikleri, Hasta pozisyonları | Teori 1.kaynağın 445-487. sayfalarının incelenmesi Laboratuvar 4.kaynağın 239-283. sayfalarının incelenmesi |
11 | Teori: Perioperatif Bakım Lab: Preoperatif hasta hazırlığı uygulaması Postoperatif hasta egzersizleri uygulaması | Teori ve Laboratuvar 5. kaynağın 33-45. sayfalarının incelenmesi |
13 | Teori: Deri ve Öz bakım uygulamaları Lab: Öz bakım uygulamaları (Saç bakımı, el ve ayak bakımı, vücut bakımı ve ağız bakımı) | Teori 1. kaynağın 615-623. sayfalarının incelenmesi Laboratuvar 4. kaynağın 296-301. sayfalarının incelenmesi |
14 | Teori: Sıcak-Soğuk Uygulamalar Lab: Sıcak-Soğuk Uygulama Yöntemleri | Teori 1. kaynağın 584-598. ve 625-685. sayfalarının incelenmesi Laboratuvar 4. Kaynağın 283-292. sayfalarının incelenmesi |
Kaynak |
1.Ergün S. (2021). Hemşireliğe Giriş. Nobel Akademik Yayıncılık. 2. Aştı TA., Karadağ A. (2019). Hemşirelik Esasları; Hemşirelik Bilim Sanatı. İstanbul:Akademi Yayınevi. 3.Ay, F. (Ed.) (2014). Temel Hemşirelik Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul: MedikalYayıncılık. 4.Babadağ K, Aşti TA. (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. 5. Gürhan N, Yaman Sözbir Ş, Polat Ü. (2020). Hemşirelik alanında kullanılan kavram beceri ve modeller. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. 6. Gürhan N, Görgülü Polat Ü, Eren Fidancı B. (2019). Hemşirelik Tanıları El Kitabı: Bakımın Planlanmasında Kanıta Dayalı Rehber. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. Sabuncu N, Ay F. (Ed). (2010). Klinik Beceriler, Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 6.Carpenito-Moyet LJ. (2005). Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins. 7.Potter P, Perry AG, Stockhert P, Hall A. (2018). Fundamentals of Nursing. Eigth Edition. Elseiver. 7.Karakurt P, Kaşıkçı M. (2008). İnmeli bir olgunun yaşam modeline göre incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 11 (1), 45-62. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | ||||||
5 | 5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
6 | 6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | 7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | ||||||
8 | 8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | ||||||
9 | 9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
10 | 10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | ||||||
11 | 11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | ||||||
12 | 12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | 13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 14 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 36 | 36 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 54 | 54 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 10 | 20 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(200/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİK ESASLARI I | - | Güz Dönemi | 3+4 | 5 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hemşirelik süreci doğrultusunda bireyselleştirilmiş ve bütüncül bakımın verilebilmesi için gerekli olan temel mesleki kavram ve uygulamalara yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma Dersin tanıtımı, Ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması Teori: Hemşireliğin Doğası Lab: Online Laboratuarın Tanıtımı,Teori Hemşireliğin Temel Kavramları Laboratuvar: Temel kavramlar ile ilgili kavram haritası hazırlama ,Teori: Hemşirelik ve Bakım Lab: Bakım ve ilişkili kavramlar ile ilgili kavram haritası hazırlama ,Teori: Hemşirelik Model ve Kuramları Online Lab: Vaka çalışması (Roper Logan ve Tierney Yaşam Aktivitelerine Dayalı Hemşirelik Modelinin Tanıtılması) ,Teori: Hemşirelik Süreci; Tanılama, Hemşirelik Tanısı Lab: Simülasyon-Tanılama ,Teori: Hemşirelik Süreci: Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Lab: Vaka çalışması (Örnek bakım planı),Teori: Kaliteli ve Güvenli Bakım Laboratuvar: Hasta Güvenliği Simülasyonu ,Teori: Enfeksiyon Kontrol Yöntemleri Lab: El Hijyeni, İzolasyon uygulama yöntemleri ve Asepsi Kuralları,Teori: Hasta Kabul, Nakil ve Taburculuk Süreci Lab: Simülasyon: Hasta Kabul ,Teori: Hareket ve Egzersiz Lab: Vücut mekanikleri, Hasta pozisyonları ,Teori: Perioperatif Bakım Lab: Preoperatif hasta hazırlığı uygulaması Postoperatif hasta egzersizleri uygulaması ,Teori: Deri ve Öz bakım uygulamaları Lab: Öz bakım uygulamaları (Saç bakımı, el ve ayak bakımı, vücut bakımı ve ağız bakımı),Teori: Sıcak-Soğuk Uygulamalar Lab: Sıcak-Soğuk Uygulama Yöntemleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Bakımda kullanılan hemşirelik modellerini açıklar, | 16, 9 | A |
1. Hemşireliğin temel kavramlarını ve kavramların birbiriyle ilişkisini açıklar, | 10, 16, 23, 9 | A |
3. Hemşirelik sürecinin basamaklarını tanımlar, | 10, 13, 14, 16, 21, 9 | A, G, H |
4. Bakımda hemşirelik sürecinin önemini tartışır. | 16, 5, 9 | A, G |
5. Güvenli bakım için gerekli ilkeleri açıklar, | 10, 16, 21, 9 | A, G, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma Dersin tanıtımı, Ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması Teori: Hemşireliğin Doğası Lab: Online Laboratuarın Tanıtımı | Teori 1. kaynağın 57-79. sayfalarının incelenmesi Laboratuvar Laboratuvar kullanım kurallarını okuması ve beyaz önlük giymesi |
2 | Teori Hemşireliğin Temel Kavramları Laboratuvar: Temel kavramlar ile ilgili kavram haritası hazırlama | Teori ve Laboratuvar 1. kaynağın 219-229. sayfalarının incelenmesi |
3 | Teori: Hemşirelik ve Bakım Lab: Bakım ve ilişkili kavramlar ile ilgili kavram haritası hazırlama | Teori 1. kaynağın 79-95. sayfalarının incelenmesi Laboratuvar 3.kaynağın 1-8. Sayfalarının ve 7. kaynağın incelenmesi |
4 | Teori: Hemşirelik Model ve Kuramları Online Lab: Vaka çalışması (Roper Logan ve Tierney Yaşam Aktivitelerine Dayalı Hemşirelik Modelinin Tanıtılması) | Teori 1. kaynağın 137-177. sayfalarının ve 6. Kaynağın giriş bölümünün incelenmesi Laboratuvar 4.kaynağın 417-435. sayfalarının incelenmesi |
5 | Teori: Hemşirelik Süreci; Tanılama, Hemşirelik Tanısı Lab: Simülasyon-Tanılama | Teori 1. kaynağın 177-219. sayfalarının ve 6. kaynağın giriş bölümünün incelenmesi Laboratuvar 4. kaynağın 443-473. sayfalarının incelenmesi |
6 | Teori: Hemşirelik Süreci: Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Lab: Vaka çalışması (Örnek bakım planı) | Teori ve Laboratuvar 1. kaynağın 263-291. ve 391-413. sayfalarının incelenmesi |
7 | Teori: Kaliteli ve Güvenli Bakım Laboratuvar: Hasta Güvenliği Simülasyonu | Teori 1. kaynağın 413-445. sayfalarının incelenmesi Laboratuvar 3. nolu kaynağın 29-41. sayfalarının incelenmesi |
8 | Teori: Enfeksiyon Kontrol Yöntemleri Lab: El Hijyeni, İzolasyon uygulama yöntemleri ve Asepsi Kuralları | Teori 1. kaynağın 321-391. sayfalarının incelenmesi Laboratuvar 4. kaynağın 301-334. sayfalarının incelenmesi |
9 | Teori: Hasta Kabul, Nakil ve Taburculuk Süreci Lab: Simülasyon: Hasta Kabul | Teori 1.kaynağın 697-721. sayfalarının incelenmesi Laboratuvar 4.kaynağın 48-58. sayfalarının incelenmesi |
10 | Teori: Hareket ve Egzersiz Lab: Vücut mekanikleri, Hasta pozisyonları | Teori 1.kaynağın 445-487. sayfalarının incelenmesi Laboratuvar 4.kaynağın 239-283. sayfalarının incelenmesi |
11 | Teori: Perioperatif Bakım Lab: Preoperatif hasta hazırlığı uygulaması Postoperatif hasta egzersizleri uygulaması | Teori ve Laboratuvar 5. kaynağın 33-45. sayfalarının incelenmesi |
13 | Teori: Deri ve Öz bakım uygulamaları Lab: Öz bakım uygulamaları (Saç bakımı, el ve ayak bakımı, vücut bakımı ve ağız bakımı) | Teori 1. kaynağın 615-623. sayfalarının incelenmesi Laboratuvar 4. kaynağın 296-301. sayfalarının incelenmesi |
14 | Teori: Sıcak-Soğuk Uygulamalar Lab: Sıcak-Soğuk Uygulama Yöntemleri | Teori 1. kaynağın 584-598. ve 625-685. sayfalarının incelenmesi Laboratuvar 4. Kaynağın 283-292. sayfalarının incelenmesi |
Kaynak |
1.Ergün S. (2021). Hemşireliğe Giriş. Nobel Akademik Yayıncılık. 2. Aştı TA., Karadağ A. (2019). Hemşirelik Esasları; Hemşirelik Bilim Sanatı. İstanbul:Akademi Yayınevi. 3.Ay, F. (Ed.) (2014). Temel Hemşirelik Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul: MedikalYayıncılık. 4.Babadağ K, Aşti TA. (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. 5. Gürhan N, Yaman Sözbir Ş, Polat Ü. (2020). Hemşirelik alanında kullanılan kavram beceri ve modeller. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. 6. Gürhan N, Görgülü Polat Ü, Eren Fidancı B. (2019). Hemşirelik Tanıları El Kitabı: Bakımın Planlanmasında Kanıta Dayalı Rehber. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. Sabuncu N, Ay F. (Ed). (2010). Klinik Beceriler, Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 6.Carpenito-Moyet LJ. (2005). Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins. 7.Potter P, Perry AG, Stockhert P, Hall A. (2018). Fundamentals of Nursing. Eigth Edition. Elseiver. 7.Karakurt P, Kaşıkçı M. (2008). İnmeli bir olgunun yaşam modeline göre incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 11 (1), 45-62. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | ||||||
5 | 5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
6 | 6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | 7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | ||||||
8 | 8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | ||||||
9 | 9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
10 | 10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | ||||||
11 | 11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | ||||||
12 | 12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | 13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |