Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özlem AVCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHemşirelik ile ilgili mesleki ingilizcenin temel kavramlarını çerçevesinde, mesleki alana ait özel ihtiyaçlarını karşılayacak okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma
Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması

İngilizce de en önemli 3 temel zaman
,Sıfat ve zarf olarak belirleyiciler, Soru zamirleri
if-whether yapıları
,Modallar, present, perfect, present continuous ve perfect continuous yapıları ,Modallar, present, perfect, present cont. ve perfect cont yapıları,Modallar kullanılarak oluşturulmuş tıbbi cümlelerin tercümesi,Modallar kullanılarak oluşturulmuş tıbbi cümlelerin tercümesi,Alana ilişkin çeviri çalışmaları,Ara Sınav,Alana ilişkin çeviri çalışmaları,Alan ile ilgili diyaloglar-Cerrahi hastasının hastaneye kabulü- hastanın durumu ile ilgili görüşme,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Kadın doğum servisi,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Kadın doğum servisi,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -tip 1, tip 2 diyabetli bireylerde hemşirelik bakımı,Örnek vakaların İngilizce sunumu,Örnek vakaların İngilizce sunumu
Dersin Değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hemşireliğin tüm alanlarında kullanılan İngilizce terimleri kullanabilmesi13, 15, 16, 19, 5, 6, 9A, E
Sektörlerarası işbirliği çalışmalarında İngilizceyi kullanarak kendini ve mesleğini tanıtabilmesi.13, 15, 16, 5, 6, 9A, E
Alana ilişkin birimlerde bakım verirken hasta ve ekip ile İngilizce iletişim kurabilmesi13, 14, 15A, E
Alana ilişkin metinleri tercüme edebilmesi13, 14, 15A, E
Alana ilişkin birimlerde hastaların dosyasını İngilizce olarak hazırlayabilmesi.13, 14, 15, 5A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma
Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması

İngilizce de en önemli 3 temel zaman
1.kaynağın 4-22.sayfalarının incelenmesi
2Sıfat ve zarf olarak belirleyiciler, Soru zamirleri
if-whether yapıları
1.kaynağın 82-88. ve 126-130. sayfalarının incelenmesi Örnek cümleler
3Modallar, present, perfect, present continuous ve perfect continuous yapıları 1.kaynağın 32-56. sayfalarının incelenmesi Çeşitli internet kaynakları-metinler-diyaloglar vb.
4Modallar, present, perfect, present cont. ve perfect cont yapıları1.kaynağın 48-58. sayfalarının incelenmesi Örnek cümleler
5Modallar kullanılarak oluşturulmuş tıbbi cümlelerin tercümesiGruplarca belirlenecek makaleler
6Modallar kullanılarak oluşturulmuş tıbbi cümlelerin tercümesiGruplarca belirlenmiş makaleler
7Alana ilişkin çeviri çalışmalarıGruplarca belirlenecek makaleler
8Ara Sınav
9Alana ilişkin çeviri çalışmalarıGruplarca belirlenecek makaleler
10Alan ile ilgili diyaloglar-Cerrahi hastasının hastaneye kabulü- hastanın durumu ile ilgili görüşme1.kaynağın 116-126. Sayfalarının incelenmesi
11Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Kadın doğum servisiÇeşitli internet kaynakları-örnek metinler-diyaloglar vb.
12Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Kadın doğum servisiÇeşitli internet kaynakları-örnek metinler-diyaloglar vb
13Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -tip 1, tip 2 diyabetli bireylerde hemşirelik bakımıÇeşitli internet kaynakları-örnek metinler-diyaloglar vb
14Örnek vakaların İngilizce sunumuÖğrencilerin hazırlıklarının değerlendirilmesi
15Örnek vakaların İngilizce sunumu
Dersin Değerlendirilmesi
Öğrencilerin hazırlıklarının değerlendirilmesi
Kaynak
1. BEDAF. (2014). Medical& Nursing. Antaly: Kutlu Avcı Ofset. 2. Çeşitli internet kaynakları-metinler-diyaloglar vb.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi166
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özlem AVCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHemşirelik ile ilgili mesleki ingilizcenin temel kavramlarını çerçevesinde, mesleki alana ait özel ihtiyaçlarını karşılayacak okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma
Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması

İngilizce de en önemli 3 temel zaman
,Sıfat ve zarf olarak belirleyiciler, Soru zamirleri
if-whether yapıları
,Modallar, present, perfect, present continuous ve perfect continuous yapıları ,Modallar, present, perfect, present cont. ve perfect cont yapıları,Modallar kullanılarak oluşturulmuş tıbbi cümlelerin tercümesi,Modallar kullanılarak oluşturulmuş tıbbi cümlelerin tercümesi,Alana ilişkin çeviri çalışmaları,Ara Sınav,Alana ilişkin çeviri çalışmaları,Alan ile ilgili diyaloglar-Cerrahi hastasının hastaneye kabulü- hastanın durumu ile ilgili görüşme,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Kadın doğum servisi,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Kadın doğum servisi,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -tip 1, tip 2 diyabetli bireylerde hemşirelik bakımı,Örnek vakaların İngilizce sunumu,Örnek vakaların İngilizce sunumu
Dersin Değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hemşireliğin tüm alanlarında kullanılan İngilizce terimleri kullanabilmesi13, 15, 16, 19, 5, 6, 9A, E
Sektörlerarası işbirliği çalışmalarında İngilizceyi kullanarak kendini ve mesleğini tanıtabilmesi.13, 15, 16, 5, 6, 9A, E
Alana ilişkin birimlerde bakım verirken hasta ve ekip ile İngilizce iletişim kurabilmesi13, 14, 15A, E
Alana ilişkin metinleri tercüme edebilmesi13, 14, 15A, E
Alana ilişkin birimlerde hastaların dosyasını İngilizce olarak hazırlayabilmesi.13, 14, 15, 5A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma
Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması

İngilizce de en önemli 3 temel zaman
1.kaynağın 4-22.sayfalarının incelenmesi
2Sıfat ve zarf olarak belirleyiciler, Soru zamirleri
if-whether yapıları
1.kaynağın 82-88. ve 126-130. sayfalarının incelenmesi Örnek cümleler
3Modallar, present, perfect, present continuous ve perfect continuous yapıları 1.kaynağın 32-56. sayfalarının incelenmesi Çeşitli internet kaynakları-metinler-diyaloglar vb.
4Modallar, present, perfect, present cont. ve perfect cont yapıları1.kaynağın 48-58. sayfalarının incelenmesi Örnek cümleler
5Modallar kullanılarak oluşturulmuş tıbbi cümlelerin tercümesiGruplarca belirlenecek makaleler
6Modallar kullanılarak oluşturulmuş tıbbi cümlelerin tercümesiGruplarca belirlenmiş makaleler
7Alana ilişkin çeviri çalışmalarıGruplarca belirlenecek makaleler
8Ara Sınav
9Alana ilişkin çeviri çalışmalarıGruplarca belirlenecek makaleler
10Alan ile ilgili diyaloglar-Cerrahi hastasının hastaneye kabulü- hastanın durumu ile ilgili görüşme1.kaynağın 116-126. Sayfalarının incelenmesi
11Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Kadın doğum servisiÇeşitli internet kaynakları-örnek metinler-diyaloglar vb.
12Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Kadın doğum servisiÇeşitli internet kaynakları-örnek metinler-diyaloglar vb
13Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -tip 1, tip 2 diyabetli bireylerde hemşirelik bakımıÇeşitli internet kaynakları-örnek metinler-diyaloglar vb
14Örnek vakaların İngilizce sunumuÖğrencilerin hazırlıklarının değerlendirilmesi
15Örnek vakaların İngilizce sunumu
Dersin Değerlendirilmesi
Öğrencilerin hazırlıklarının değerlendirilmesi
Kaynak
1. BEDAF. (2014). Medical& Nursing. Antaly: Kutlu Avcı Ofset. 2. Çeşitli internet kaynakları-metinler-diyaloglar vb.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/10/2022 - 11:01Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 15:11