Kadın sağlığı ve üreme sağlığı kavramlarını inceleyerek ,ülkemizin gereksinimleri doğrultusunda tüm yaş döneminde kadın sağlığının bozulduğu durumlarda bütünsel yaklaşımla bakım gereksinimlerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme
Laboratuvar Becerilerinin Geliştirilmesi-1
,Laboratuvar becerilerinin geliştirilmesi,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama, Vaka tartışması
,Klinik uygulama ,Klinik uygulama, Vaka tartışması
,Ara Sınav Haftası,Klinik uygulama, Vaka tartışması ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama, Vaka tartışması
,Klinik uygulama ,Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi,Laboratuvar ve klinik uygulamaların Değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Kadın üreme organ tümörlerinde tanı ve tedaviye yönelik bakım planlayabilmesi
14, 8, 9
E, H
Kadın sağlığı ve hastalıkları ile ilgili temel kavram ve kuramları hemşirelik bakımlarına yansıtabilmesi
14, 8, 9
E, H
Doğum eyleminde kadının bakım gereksinimlerinin karşılanabilmesi
14, 8, 9
E
Doğum sonu dönemde normal/riskli lohusa, yenidoğan ve eş/ailenin bakım gereksinimlerini karşılamak üzere bakım planı oluşturabilmesi
14, 5, 8, 9
E, H
Doğurganlığın düzenlenmesini ve kontrasepsiyonu açıklayabilmesi
14, 5, 8, 9
E
İnfertil çiftlere konuyla ilgili eğitim verebilmesi
14, 8, 9
E, H
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme
Laboratuvar Becerilerinin Geliştirilmesi-1
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması, Beceri listelerinin okunması
2
Laboratuvar becerilerinin geliştirilmesi
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması, Beceri listelerinin okunması
3
Klinik uygulama
Bakım planı çalışması
4
Klinik uygulama
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması
5
Klinik uygulama, Vaka tartışması
Makale okunması
6
Klinik uygulama
Bakım planı çalışması
7
Klinik uygulama, Vaka tartışması
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması
8
Ara Sınav Haftası
9
Klinik uygulama, Vaka tartışması
Derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması
10
Klinik uygulama
Makale okunması
11
Klinik uygulama
Bakım planı çalışması
12
Klinik uygulama, Vaka tartışması
Makale okunması
13
Klinik uygulama
Bakım planı çalışması
14
Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi
Beceri listelerinin çalışılması
15
Laboratuvar ve klinik uygulamaların Değerlendirilmesi
Beceri listelerinin çalışılması
Kaynak
1. Şirin, A., Kavlak, O., Kadın Sağlığı Kitabı. 2. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2016.
2. Beji NK. Kadın Sağlığı ve Hastalıkları, Nobel Tıp Kitabevleri (1): 2015.
3. Coşkun A. Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2014.
4. Taşkın L. Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, VI.Baskı, Ankara, 2003.
5. Bourgeoıs J.F., Mullin P.A., Veljovich D.S. Obstetrik ve Jinekolojik Hatırlatmalar. Çeviri: Gürkan Kazancı. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2002.
6. Gökmen O., Çiçek N. Günümüzde Kontrasepsiyon. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2001.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
8
112
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
26
26
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
72
72
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
210
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(210/30)
7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Kadın sağlığı ve üreme sağlığı kavramlarını inceleyerek ,ülkemizin gereksinimleri doğrultusunda tüm yaş döneminde kadın sağlığının bozulduğu durumlarda bütünsel yaklaşımla bakım gereksinimlerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme
Laboratuvar Becerilerinin Geliştirilmesi-1
,Laboratuvar becerilerinin geliştirilmesi,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama, Vaka tartışması
,Klinik uygulama ,Klinik uygulama, Vaka tartışması
,Ara Sınav Haftası,Klinik uygulama, Vaka tartışması ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama, Vaka tartışması
,Klinik uygulama ,Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi,Laboratuvar ve klinik uygulamaların Değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Kadın üreme organ tümörlerinde tanı ve tedaviye yönelik bakım planlayabilmesi
14, 8, 9
E, H
Kadın sağlığı ve hastalıkları ile ilgili temel kavram ve kuramları hemşirelik bakımlarına yansıtabilmesi
14, 8, 9
E, H
Doğum eyleminde kadının bakım gereksinimlerinin karşılanabilmesi
14, 8, 9
E
Doğum sonu dönemde normal/riskli lohusa, yenidoğan ve eş/ailenin bakım gereksinimlerini karşılamak üzere bakım planı oluşturabilmesi
14, 5, 8, 9
E, H
Doğurganlığın düzenlenmesini ve kontrasepsiyonu açıklayabilmesi
14, 5, 8, 9
E
İnfertil çiftlere konuyla ilgili eğitim verebilmesi
14, 8, 9
E, H
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme
Laboratuvar Becerilerinin Geliştirilmesi-1
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması, Beceri listelerinin okunması
2
Laboratuvar becerilerinin geliştirilmesi
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması, Beceri listelerinin okunması
3
Klinik uygulama
Bakım planı çalışması
4
Klinik uygulama
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması
5
Klinik uygulama, Vaka tartışması
Makale okunması
6
Klinik uygulama
Bakım planı çalışması
7
Klinik uygulama, Vaka tartışması
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması
8
Ara Sınav Haftası
9
Klinik uygulama, Vaka tartışması
Derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması
10
Klinik uygulama
Makale okunması
11
Klinik uygulama
Bakım planı çalışması
12
Klinik uygulama, Vaka tartışması
Makale okunması
13
Klinik uygulama
Bakım planı çalışması
14
Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi
Beceri listelerinin çalışılması
15
Laboratuvar ve klinik uygulamaların Değerlendirilmesi
Beceri listelerinin çalışılması
Kaynak
1. Şirin, A., Kavlak, O., Kadın Sağlığı Kitabı. 2. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2016.
2. Beji NK. Kadın Sağlığı ve Hastalıkları, Nobel Tıp Kitabevleri (1): 2015.
3. Coşkun A. Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2014.
4. Taşkın L. Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, VI.Baskı, Ankara, 2003.
5. Bourgeoıs J.F., Mullin P.A., Veljovich D.S. Obstetrik ve Jinekolojik Hatırlatmalar. Çeviri: Gürkan Kazancı. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2002.
6. Gökmen O., Çiçek N. Günümüzde Kontrasepsiyon. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2001.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.