Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KADIN SAĞLIĞI VE HAST. HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA-Bahar Dönemi0+847
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar IRMAK VURAL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra KÖROĞLU ÇAMDEVİREN, Yeliz VARIŞOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKadın sağlığı ve üreme sağlığı kavramlarını inceleyerek ,ülkemizin gereksinimleri doğrultusunda tüm yaş döneminde kadın sağlığının bozulduğu durumlarda bütünsel yaklaşımla bakım gereksinimlerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme
Laboratuvar Becerilerinin Geliştirilmesi-1
,Laboratuvar becerilerinin geliştirilmesi,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama, Vaka tartışması
,Klinik uygulama ,Klinik uygulama, Vaka tartışması
,Ara Sınav Haftası,Klinik uygulama, Vaka tartışması ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama, Vaka tartışması
,Klinik uygulama ,Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi,Laboratuvar ve klinik uygulamaların Değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kadın üreme organ tümörlerinde tanı ve tedaviye yönelik bakım planlayabilmesi14, 8, 9E, H
Kadın sağlığı ve hastalıkları ile ilgili temel kavram ve kuramları hemşirelik bakımlarına yansıtabilmesi14, 8, 9E, H
Doğum eyleminde kadının bakım gereksinimlerinin karşılanabilmesi14, 8, 9E
Doğum sonu dönemde normal/riskli lohusa, yenidoğan ve eş/ailenin bakım gereksinimlerini karşılamak üzere bakım planı oluşturabilmesi14, 5, 8, 9E, H
Doğurganlığın düzenlenmesini ve kontrasepsiyonu açıklayabilmesi14, 5, 8, 9E
İnfertil çiftlere konuyla ilgili eğitim verebilmesi14, 8, 9E, H
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme
Laboratuvar Becerilerinin Geliştirilmesi-1
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması, Beceri listelerinin okunması
2Laboratuvar becerilerinin geliştirilmesiDers kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması, Beceri listelerinin okunması
3Klinik uygulama Bakım planı çalışması
4Klinik uygulama Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması
5Klinik uygulama, Vaka tartışması
Makale okunması
6Klinik uygulama Bakım planı çalışması
7Klinik uygulama, Vaka tartışması
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması
8Ara Sınav Haftası
9Klinik uygulama, Vaka tartışması Derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması
10Klinik uygulama Makale okunması
11Klinik uygulama Bakım planı çalışması
12Klinik uygulama, Vaka tartışması
Makale okunması
13Klinik uygulama Bakım planı çalışması
14Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesiBeceri listelerinin çalışılması
15Laboratuvar ve klinik uygulamaların Değerlendirilmesi Beceri listelerinin çalışılması
Kaynak
1. Şirin, A., Kavlak, O., Kadın Sağlığı Kitabı. 2. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2016. 2. Beji NK. Kadın Sağlığı ve Hastalıkları, Nobel Tıp Kitabevleri (1): 2015. 3. Coşkun A. Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2014. 4. Taşkın L. Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, VI.Baskı, Ankara, 2003. 5. Bourgeoıs J.F., Mullin P.A., Veljovich D.S. Obstetrik ve Jinekolojik Hatırlatmalar. Çeviri: Gürkan Kazancı. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2002. 6. Gökmen O., Çiçek N. Günümüzde Kontrasepsiyon. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2001.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati148112
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12626
Genel Sınav ve Hazırlığı17272
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)210
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(210/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KADIN SAĞLIĞI VE HAST. HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA-Bahar Dönemi0+847
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar IRMAK VURAL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra KÖROĞLU ÇAMDEVİREN, Yeliz VARIŞOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKadın sağlığı ve üreme sağlığı kavramlarını inceleyerek ,ülkemizin gereksinimleri doğrultusunda tüm yaş döneminde kadın sağlığının bozulduğu durumlarda bütünsel yaklaşımla bakım gereksinimlerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme
Laboratuvar Becerilerinin Geliştirilmesi-1
,Laboratuvar becerilerinin geliştirilmesi,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama, Vaka tartışması
,Klinik uygulama ,Klinik uygulama, Vaka tartışması
,Ara Sınav Haftası,Klinik uygulama, Vaka tartışması ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama, Vaka tartışması
,Klinik uygulama ,Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi,Laboratuvar ve klinik uygulamaların Değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kadın üreme organ tümörlerinde tanı ve tedaviye yönelik bakım planlayabilmesi14, 8, 9E, H
Kadın sağlığı ve hastalıkları ile ilgili temel kavram ve kuramları hemşirelik bakımlarına yansıtabilmesi14, 8, 9E, H
Doğum eyleminde kadının bakım gereksinimlerinin karşılanabilmesi14, 8, 9E
Doğum sonu dönemde normal/riskli lohusa, yenidoğan ve eş/ailenin bakım gereksinimlerini karşılamak üzere bakım planı oluşturabilmesi14, 5, 8, 9E, H
Doğurganlığın düzenlenmesini ve kontrasepsiyonu açıklayabilmesi14, 5, 8, 9E
İnfertil çiftlere konuyla ilgili eğitim verebilmesi14, 8, 9E, H
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme
Laboratuvar Becerilerinin Geliştirilmesi-1
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması, Beceri listelerinin okunması
2Laboratuvar becerilerinin geliştirilmesiDers kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması, Beceri listelerinin okunması
3Klinik uygulama Bakım planı çalışması
4Klinik uygulama Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması
5Klinik uygulama, Vaka tartışması
Makale okunması
6Klinik uygulama Bakım planı çalışması
7Klinik uygulama, Vaka tartışması
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması
8Ara Sınav Haftası
9Klinik uygulama, Vaka tartışması Derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması
10Klinik uygulama Makale okunması
11Klinik uygulama Bakım planı çalışması
12Klinik uygulama, Vaka tartışması
Makale okunması
13Klinik uygulama Bakım planı çalışması
14Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesiBeceri listelerinin çalışılması
15Laboratuvar ve klinik uygulamaların Değerlendirilmesi Beceri listelerinin çalışılması
Kaynak
1. Şirin, A., Kavlak, O., Kadın Sağlığı Kitabı. 2. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2016. 2. Beji NK. Kadın Sağlığı ve Hastalıkları, Nobel Tıp Kitabevleri (1): 2015. 3. Coşkun A. Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2014. 4. Taşkın L. Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, VI.Baskı, Ankara, 2003. 5. Bourgeoıs J.F., Mullin P.A., Veljovich D.S. Obstetrik ve Jinekolojik Hatırlatmalar. Çeviri: Gürkan Kazancı. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2002. 6. Gökmen O., Çiçek N. Günümüzde Kontrasepsiyon. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2001.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/10/2022 - 11:01Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 15:11